Begrijp me niet verkeerd mensen, die pool had van mij ook 10 jaar achter tralies gemogen. Het gebeurde notabene nog een 5 km van mijn huis af.
Maar wat ik met mijn stelling bedoelde is dat de een een verkeersongeval is, en de ander een 'bom' was. Hierdoor word er de de rechter op totaal andere manier gekeken wat passende straffen zullen zijn. Vandaar de appels er peren. En ja, ik weet dat het Nederlands rechtssysteem zo krom als de tering is.
Als je een bom maakt moet je incalculeren dat het fout kan gaan naar mijn mening.
Zelfde geld voor de pool natuurlijk, gezien hij de hard reed ook rekening had moeten houden met de gevaren ervan. Maar weer komt het verkeersongeval-> Bom stelling weer kijken.
Nee, ik begreep het wel. Maar een "bom" is natuurlijk per definitie gevaarlijk en is de kans dat het mis gaat bijna 100% en hard rijden doen we allemaal wel eens. Ik weet wel hoe de mens denkt. Maar was het wel een bom, stel dat het een lawinepijl was met gasbussen wat best voor de hand ligt. Hoe kan dit in godsnaam af gegaan zijn? EOD heeft hier hard gefaald en willen wraak nemen op de daders maar die wilde uit eindelijk maar een flitspaal opblazen.
De stelling als ze het niet gedaan hadden was de EOD niet gekomen, ja ik ken er nog 1

Als de flitspalen niet bestonden en niet geplaatst waren was het ook niet gebeurd, 82% van de weg gebruikers willen geen flitspalen.
Maar persoonlijk weet ik het niet. Ene kan denk ik van ja, als hun het niet gedaan hadden dan was het inderdaad niet gebeurd maar aan de andere kant zijn er zoveel dingen te zeggen waarom hun dan geen schuld zouden hebben. Ik ben gelukkig geen rechter