Je vraagt om een PM maar misschien is het een goed idee voor meerdere mensen.
Doe de boodschappen voor je ouders. Het klinkt raar maar daar zit zoveel geld te halen!
Stel je ouders doen boodschappen bij de C1000, vrij normaal neem ik aan?
Als je dan alleen een heel jaar de roomboter bij de Albert Heijn haalt ipv de C1000 bespaar je 46,80€, heb je de mazzel met een Lidl dan bespaar je zelfs al 62,40€.
En dit is alleen de roomboter, stel je voor dat je 10 van die dagelijkse boodschappen daadwerkelijk bij de goedkoopste haalt. Ik gok zomaar dat je 500€ met 10 boodschapjes per jaar kan besparen. EN uiteraard laat je je ouders de C1000 prijs betalen die ze normaliter al betalen.
Misschien rook je zelf, of iemand in je familie. Haal voor die gene sigaretten bij de SLIGRO, is een groothandel vast wel iemand in je omgeving met een eigen bedrijfje heeft zo een pasje. Je bespaart per pakje 0,10€. Gemiddeld roken mensen een pakje per dag dus dat is +/- 35€!
Nog een leuke hint om heel langzaam heel veel geld te kunnen maken. DUurt even en gaat om kleine bedragen maar als je echt wil kan je in theorie binnen 20 jaar een miljoen hiermee verdient hebben.
Koop iets bij een random winkel, nemen even als voorbeeld de gamma. Kies een product wat XX,98€ kost. Pin dit bedrag en betaal 4,98€. Ga de volgende dag terug met het bonnetje en ontvang 5,00€ CASH in je handjes.. Hoppa 0,02€ in de pocket. Doe dit wat daagjes en je het geld stroomt binnen.
Doe aan crowd funding, maak een mooie brief en stuur die aan iedereen in je straat en vraag om 2€ bijdrage voor een vuurwerkshowtje op 31dec. Reageren 50mensen dan heb je 100€ voor een showtje.. En vaak zal je zien dat er mensen veel meer gaan geven aan je omdat ze het idee leuk vinden.
Eventueel kan je wat filmpjes van cakes die je in dat showtje wilt maken achter elkaar zetten en een youtube filmpje van maken, zet deze link in de brief en mensen zien gelijk dat je serieus bent. Zet er ook bij dat je graag wat wilt doen aan de wijk en er iets gezelligs van wilt maken..
Meer ideeen nodig, ik heb er nog 100en