Hoelaat haal jij je vuurwerk op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Door de vele freak winkels zijn er ook veel tijden waarop je je vuurwerk kunt afhalen. Welke tijd heen jou voorkeur en waarvoor? Doe je het overdag waar de freaktijden niet gelden en je zo bij de 'normale' consument staat of ga je bewust voor de tijden die voor ons bedoeld zijn?

Dit topic is dus niet bedoeld op welke dag je je vuurwerk op haalt, hier is al een topic voor. Het gaat er puur om op welk moment jij het haalt voor de sfeer.

Ik ga bij één winkel voor de freak-tijd (00:00-00.30).
Dan 's ochtends naar de andere en 's middags naar weer een andere. Niet alle winkels hebben nml freak-tijden hier...

Ik zelf ga altijd in de nacht of zeer vroeg in de ochtend. Dit heeft voor mij de meeste sfeer. Rei altijd erg op tijd weg, zodat ik onderweg ook een paar keer kan stoppen en er even bij stil staan wat ik aan het doen ben. De meeste mensen slapen, maar voor mij is de tijd daar waar ik een heel jaar op gewacht heb. Die stops tussen door zijn echt een traditie voor me geworden.

Ik zelf ga altijd in de nacht of zeer vroeg in de ochtend. Dit heeft voor mij de meeste sfeer. Rei altijd erg op tijd weg, zodat ik onderweg ook een paar keer kan stoppen en er even bij stil staan wat ik aan het doen ben. De meeste mensen slapen, maar voor mij is de tijd daar waar ik een heel jaar op gewacht heb. Die stops tussen door zijn echt een traditie voor me geworden.

Ha ha t stomme is dat ik dat eigenlijk ook altijd doe...

Eerlijk gezegd ben ik pas sinds vorig jaar bekend met het freak-verhaal. Daarvoor kocht ik gewoon veel vuurwerk. Ik haal alles op op 29 december in de ochtend. Beginnend om 8 uur, klaar rond 14:00. Daarna aan de slag!

Het liefst ook zo vroeg mogelijk. 06:00 sta ik al in nijverdal. En wat omepje ook al zegt .
Bij almelo ga ik er af en dan ga ik bij het tankstation een kopje koffie halen. En puur genieten wat je de 3 mooiste dagen van het jaar gaat doen en hoe je het weer gaat beleven. En dat je weer mag ophalen. De sfeer de Adrenaline wat dan door je lichaam giert is niet te beschrijven als je geen vuurwerk gek bent.

Dit jaar een beste reis voor de boeg, dus moet erg vroeg vertrekken! In de ochtend staan Megavuurwerkfreaks Leeuwarden en Kuiper Koekange op de planning, en aangezien ik om 07:00 bij Kuiper moet zijn moet ik daarvoor dus al in Leeuwarden zijn geweest, aangezien ik daarna weer iets anders op de planning heb; 04:00 vertrek ik dus voor een 2uur durende reis naar Leeuwarden.

's-Middags moet ik nog even naar Huisman en tussen Koekange en Huissen zal ik nog naar Duitsland gaan voor de jaarlijkse bezoeken aan de Aldi etc.

Planning zal dus worden:
04:00 vertrekken
06:00 Leeuwarden
07:00 Koekange
09:00 Duitsland
14:00 Huisman

Eerst rond een uur of 12 nachts vuurwerk halen bij outlet Groningen, daarna naar huis alles ff uitstallen, pitten en morgens tussen 9 en 12 bij 3 lokale dealers langs en middags nog ff langs Duitsland:) en de 30ste nog ff " shoppen " met pekelder:p

Dit jaar rijden we de 29e rond 05.30 weg en zijn we rond 13.00 weer thuis. We moeten langs 4 winkels. Halverwege een keer terug naar huis om alles te droppen, anders past het niet :wink:

tussen 6 en 9 op de 29e!
Dit jaar voor het eerst met een vriend alles ophalen. Gelijk voor nog wat vrienden wat bestellingen meenemen aangezien ze zelf in een vw winkel werken.

Planning tot nu toe:
6 uur vertrek
half 8 in Nijverdal
9 uur bij Ed raket in Apeldoorn.

Vuurwerk ophalen is altijd een hele happening. ik ga meestal met een 3 a 4 vrienden verdeeld over twee wagens op pad. Ondanks dat de meeste winkels die we pakken binnen een straal van 50km zijn, toch minimaal één pauze onderweg, zo was het altijd..puur om ff door te praten wat ging komen, allemaal onze vermoeidheid te uiten en vervolgens weer weg te lachen.

Het tijdstip waarop we begonnen is de laatste jaren wel aan het veranderen. Eerder in de tijd van de acties van HDH haalde ik mijn vuurwerk daar snachts op. Toen dat niet meer mogelijk was, haalde ik het meestal sochtends zo vroeg mogelijk op in Nijverdal. En afgelopen oud en nieuw het eens anders gedaan en pas om 9:30 gaan ophalen. Niet zozeer omdat ik het wilde, maar meer omdat de burgerplicht roept en het niet meer vanzelfsprekend is om de laatste drie dagen van het jaar vrij te zijn... Dat maakt ook mede dat ik nu vooral ook savonds mijn vuurwerk haal. Wat mij bijzonder goed bevallen is, er hangt een ontspannen sfeertje dan, de grootste drukte is geweest en er zijn altijd nog wat leuke acties op de kop te tikken dan. En ja onderweg gezamelijk dineren is ook wel geinig.

Wat ik zelf prachtig vind: vroeg weg gaan om vuurwerk te halen.
Het liefst met een beetje winters weer erbij. Dan ergens aankomen om 0600 en dan een kopje koffie drinken en wat inladen. Vervolgens lekker verder tuffen, het liefst nog steeds met een beetje winters weer. Dat vind ik echt sfeerverhogend. Ik blijf wat dat betreft een klein kind dat zich kan verheugen op zulke dagen.
Om antwoord te geven op de vraag in het topic: zo vroeg mogelijk ;-)
greetzz

Het mooiste vind ik de eerste verkoopdag en dan vanaf een uurtje of 9.00. Rustig winters weer met nachtvorst. Heerlijk. Dit jaar zit ik helaas vast aan die vervelende 'freak tijden'. 1e is tussen 0.00 en 1.00 en 2e is tussen 1.00 en 2.00. Maja is niet anders helaas.

29e om half 8 bij kuiper koekange voor het meeste daar na rond 10 bij gebro maarsen
dag er na helaas om 19.00 eerst naar de kanonslag o terug reis nog lanks rowyvuurwerk en ook nog naar huizen dat word een aardig ritje

De 29e om 13:00, heerlijk rustig opstaan en dan lekker een uurtje Touren over de snelweg richting Groningen!

29e
06.45 Pijnacker
09.00 Leeuwarden
Terug naar huis om uit te laden
14.30 Duitsland
16.00 Tiel

De 31e alleen om 07.00 in Nijverdal.

om 08:00 uur beginnen met werken (vuurwerk winkel) als ik klaar ben omstreeks 18:00 uur neem ik mijn vuurwerk mee naar huis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan