Hoek van Holland 03-07-2011

ylke

VWC lid
Plaats : Hoek van Holland
Provincie : Zuid-holland
Lokatie:de Noorderpier ter hoogte van Kilometerraai 1033 op de Nieuwe Waterweg.
Wie : onbekend
Kaliber : Prof.
Tijd : circa 22:50 uur

Rotterdam Nieuwe Waterweg Noorderpier
Afsteken vuurwerk

1. Op zondag 3 juli 2011 om circa 22:50 uur zal er ter gelegenheid van het vertrek van het cruiseschip “Rotterdam” gedurende 10 minuten professioneel vuurwerk worden afgestoken vanaf de Noorderpier ter hoogte van Kilometerraai 1033 op de Nieuwe Waterweg.

2. Indien nodig zal het scheepvaartverkeer ter plaatse worden gereguleerd.

3. Aanwijzingen gegeven door de bevoegde autoriteit en/of van het ter plaatse aanwezige patrouillevaartuig dienen stipt te worden opgevolgd.

4. Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij:
- Verkeerscentrale Hoek van Holland, de wachtchef Verkeersafhandeling,
telefoonnummer 010 - 252 28 01 of marifoonkanaal 11;
- Haven Coördinatie Centrum, de wachtchef HCC,
telefoonnummer 010 - 252 24 00 of marifoonkanaal 19.

De HAVENMEESTER van ROTTERDAM
tevens Rijkshavenmeester regio Rotterdam – Rijnmond
8 juni 2011

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat ik er niet bij kan zijn, voor de mensen die gaan have fun ! en maak maar mooie filmpjes en fotos :-)

Thanks voor het plaatsen ylke

Na cruise-passage vuurwerk op Noorderpier

Na cruise-passage vuurwerk op Noorderpier

Als herdenking van het feit dat Holland America Line 40 jaar geleden haar laatste transatlantische oversteek maakte en verder ging als cruisemaatschappij, vaart het vlaggenschip 'Rotterdam' zondagavond nog eenmaal uit om de klassieke overtocht Rotterdam-New York en terug te maken. Om stil te staan bij dit bijzondere moment, wordt er een groot opgezet vuurwerk afgestoken vanaf de Noorderpier in Hoek van Holland.

Volgens verwachting zal de 'Rotterdam' tussen 22.45 en 23.15 uur Hoek van Holland passeren, waarna het vuurwerk ontstoken zal worden. De pier zal voorafgaand en tijdens het vuurwerk afgesloten zijn voor publiek. Iedereen die het vuurwerk wil komen bekijken, wordt geadviseerd dit vanaf het strand of vanaf de duinen te doen.

(28-06-11 11:41) Categorie: Hoek van Holland, Evenementen

Datum heb ik in de kalender gezet onder "Hoek van Holland"

kan iemand van de crew rotterdam veranderen naar Hoek van Holland.
want het vuurwerk is niet in rotterdam ,maar in hoek van Holland

Is aangepast, bedankt voor de oplettendheid :)

Stond inderdaad ook in de text:

Om stil te staan bij dit bijzondere moment, wordt er een groot opgezet vuurwerk afgestoken vanaf de Noorderpier in Hoek van Holland.

Vuurwerk vertrek Cruise schip Hoek van Holland 03-07-2011

Zondag avond vertrokken richting Hoek van Holland.
in de krant was aangekondigd , dat er groots vuurwerk was bij het vertrek van het cruise schip de "Rotterdam"|.
Nou dat motten we zien dacht ik zo.
Na het lopen van een halve maraton kwamen we eindelijk aan op de Noorderpier.
ik zag een busje met 3 mensen staan. het kwam me eigenlijk helemaal niet bekend voor.
ik dacht ik gaat het gewoon vragen. Staat ineens Wijnand Wagenvoort voor mijn neus.
hij schoot deze show met nog 2 andere collega's voor Ron de Koster.
op de pier stond een dertig tal prof blokken die elektrisch werden onstoken.
dit geheel duurde zo'n 6 minuten.
kijk zelf maar wat je er van vind.

GroteFoto-GIOQXQTT.jpg

HD-Link -----> http://youtu.be/LFjnOvDIPgk?hd=1

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

tjhaa.. wat kan ik er van zeggen, weinig creativiteit, gewoon blokjes achter elkaar, alleen de laatste fluit blokkies waren wel grappig. Maar echt een show, nee, niet echt. Uiteraard wel bedankt voor de film en foto's!:)

Wilde gisterenavond ook even gaan,
maar mijn wekkertje ging vanmorgen al om 03:00uur dus had er ff geen tijd voor om ff
een " prof" vuurwerkje te bekijken. Heb achteraf toch een goede keuze gemaakt.

Dacht nog : vuurwerk en een cruiseschip op de achtergrond zou nog wel eens mooie plaatjes kunnen opleveren, maar met dit soort "prof"vuurwerk en de afstand van schip en toeschouwers worden helaas geen mooie foto's. Dit is ook goed te zien in de video als het schip rond 3:33min laag in de horizon voorbij vaart. Jammer.

In ieder geval bedankt voor het filmen vin.

Gr .Teejoo

Qua decor is het wel een mooie plek zo met een cruiseschip op de achtergrond. Uiteraard had iedereen het spectaculairder willen zien, maar toch vind ik dit wel mooi zo. Vooral het stuk waarbij het cruiseschip onderlangs vaart en de lucht gekleurd is met crosettes en later blauwe peonies.

Gaaf dat er gefilmd is. Vinnie, bedankt!

Het cruiseschip ms Rotterdam is vanavond rond half tien vanaf Katendrecht vertrokken voor een reis naar New York. Het is die dag precies 40 jaar geleden dat het ss Rotterdam voor zijn laatste lijndienst naar New York vertrok. Veel mensen zwaaiden het schip uit, zowel vanaf Rotterdam-Zuid als vanaf de noordkant vanaf de Willemskade, de Westerkade en de Parkkade.

Bij de passage van ms Rotterdam bij Hoek van Holland worden de opvarenden getrakteerd op een vuurwerkshow. De ss Rotterdam bracht een eresaluut bij het vertrek van het motorschip. Aan boord van het cruiseschip Rotterdam zijn ongeveer 1300 passagiers. Van Rotterdam vaart het naar Dover en vandaar door naar New York. (Redactie/ANP)

bron

Back
Bovenaan