Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ben je de enige, en kijkt iedereen naar jouw vuurwerk of word er in jouw straat volle bak vuurwerk afgestoken?
Vinden de buurtbewoners het leuk, of hebben ze liever dat je zo snel mogelijk stopt? Vermeld het hier!

Waar ik afgelopen jaar de jaarwisseling doorbracht werd er zelfs in de nieuwbouwwijk verderop best wat afgestoken. Ook shells op een veld een paar straten verderop. En aan de andere kant in het centrum van het dorp de hele avond veel cakes en blokken + shells. Er werd afgelopen jaar meer gestookt dan in 2019, toen er geen verbod was. Ook werd al toen het net begon te schemeren best wat aan cakes afgestoken, dit is nog wel een van de mooiste dingen.

De straat zelf is eigenlijk best rustig, maar dat vind ik ook wel fijn. Lekker de rust en ruimte om te stoken. De straten om ons heen is het juist echt een gekkenhuis, met afgelopen jaarwisseling als hoogtepunt. Wat een vuurwerk hebben wij de lucht in zien gaan zeg. Het verbod leek juist averechts te werken. Wat de lucht in ging was zo goed als enkel professioneel, wat een Shells, en met name groter kalibers hebben we voorbij zien komen zeg. Benieuwd hoe het dit jaar weer zal zijn.

2 jaar geleden was ik bjna de enige en vorig jaar staken meerdere mensen vuurwerk af! Ben wel benieuwd hoe het gaat als er geen verbod is

Afgelopen 2 jaar applaus gehad maar begon ookal pas echt om 00.00 met schieten dat ik zo weinig mogelijk overlast veroorzaak.

Meestal ben ik in de directe straat vrijwel de enige, op wat kleine pakketpotjes van een buurman na soms. De straten om ons heen gaat het vaak goed los, inmiddels weet ik waar ik flinke hoeveelheden vuurwerk kan verwachten. Wel is dat vaak pas na 12 uur, maar dan gaat het ook wel een uur lang goed los. Voor 12 uur is het vrij rustig, maar dat vind ik helemaal prima, meer rust om van m'n eigen spullen te genieten.

En wat betreft afgelopen jaarwisseling, bizar wat een vuurwerk er van 12 uur de lucht in ging. Het was ouderwets oud en nieuw.

Als ik het thuis vier - en dat ga ik dit jaar voor het eerst in 4 jaar weer eens doen - ben ik veelal de enige in de straat. Het zijn hier vooral wat mensen achter in de 50 begin 60 of gezinnen met kleine kinderen. Meestal is het rond 0:00 wel even goed los, om om 00:30 ook weer te stoppen. Veel van de mensen zijn dan ook onderweg naar onze straat om mijn show te komen bekijken, dus dat is dan opzich ook wel weer leuk :p

Ik woon op een plein en vorig jaar voor een van de eerste keren oud en nieuw gevierd op dit plein. Ondanks het toen geldende verbod ging het echt flink los en was het vooral genieten! Altijd wel een leuk sfeertje.

Dat word dit jaar een grote verrassing voor mij, we zijn dit jaar verhuisd naar een andere straat in het dorp. Directe buren zijn 80+ maar heel fijne makkelijke mensen. De andere 3 buren in directe omgeving durf ik niet te zeggen, ben bang dat dr 1 huis bij zit welke niet zo'n fan zullen zijn maar we gaan het allemaal zien. Van 18:00 tot 02:00 hebben ze niets te zeggen :)

Het is hier relatief rustig. Er wordt wel gestookt, ook wel een paar huizen die 1 of 2 compounds hebben maar verder is het rustig paar straten verderop woont ook een fanatiekeling, dat is altijd mooi te zien.

Enkele jaren geleden was het hier in de straat over het algemeen best rustig qua vuurwerk.
Nadat sinds een paar jaar onze straat is "verlengt" met nieuwbouw en er een complete nieuwe wijk is neer gezet, gaat het hier wel echt los met nieuwjaar.
Voor in het klein dorpje waar we wonen, ben ik in ieder geval erg tevreden, dat er toch heul veul nieuwe vuurwerkliefhebbers bij zijn gekomen...

Verwacht er weinig van dit jaar. De mede vuurwerkstokers zijn allemaal verhuisd. We gaan het zien.

Ik woon zelf ook op een redelijk groot plein, aangrenzend met 4 andere straten.
Hier altijd gevierd waar er niet veel te beleven was tot aan 20:00 veelal oudere of ook jonge gezinnen toen.

Ondertussen kennen ze mij hier wel na 25 jaar dus proberen ze altijd wel meer te concurreren dat maakt het ook weer leuk.
Kinderen zijn ouder geworden en het plein staat dan ook vanaf 00:00 vol met toeschouwers en steken gezellig ook vuurwerk af.

Ben dus dit jaar benieuwd, de afgelopen 2 jaar was het meer dan voor corona, blijft de trend door gaan?

Eindelijk zijn er nieuwe bewoners gekomen die ook wel van vuurwerk houden heb ik zo t idee. Ik denk dus dat er dit jaar wat meer afgestoken wordt in de straat dan voorheen.

Mijn straat is vrijwel altijd leeg. De straten om mijn straat heen stoken gelukkig wel!

Ben verhuisd afgelopen jaar, dus ik weet het nog niet! Wel al vernomen dat de buren aan één kant wel van vuurwerk houden. De rest is nog onbekend. Ik ben heel benieuwd.

En, hoe was het dit jaar bij iedereen in de straat? Hier in de straat was nog iemand serieus veel aan het stoken, had ook erg mooi spul. Verder in omliggende straten ging het weer goed los. Er is hier weer meer dan genoeg spul de lucht in gegaan.

Ik prijs me gelukkig met nog zeker 4 andere liefhebbers in de straat. En dan nog enkele buren die ook wat potjes hebben. Tussen 22:00 en 01:00 werd er haast non-stop gestookt. Heerlijk gewoon.

Een van de liefhebbers in de straat was van plan volgend jaar met de jaarwisseling naar Mexico te gaan met z’n gezin. De kinderen hadden al gezegd: we willen niet naar Mexico hoor, volgend jaar zijn we met de jaarwisseling gewoon weer in de straat :D

Had sins 2 jaar al een vuurwerkfreak erbij in de nieuwe wijk achter mij en sins december 2 huizen naast mij ook een grote freak waar ik het mee gehouden heb dus zaten om en om te stoken tot 1 uur echt geweldig.
Jammere is dat volgend jaar ze misschien ergens anders zijn.

Hier best een actieve straat het gehele jaar door met goed contact.

1e jaar thuis gevierd. Had iedereen bericht gestuurd vooraf of ze thuis waren en of de straat leeg gehouden kon worden qua auto's. Iedereen netjes meegewerkt. Degenen die thuis waren, hebben flink genoten van ons vuurwerk, maar her en der hadden ze ook zelf. Hadden een vuurton neer gezet dus iedereen kon daar de afgestoken potten in kwijt. Straten om ons heen ok 4 plekken waar veel de lucht in ging. Al met al prachtig.

Mijn eigen straat viel altijd mee, maar dit jaar waren 2 buren flink aan het stoken.

Ik houd normaliter o&n nooit thuis, de buren weten niet eens dat ik van vuurwerk houd denk ik zelf. Dit jaar toch misschien maar eens hier in de buurt o&n vieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan