Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ben je de enige, en kijkt iedereen naar jouw vuurwerk of word er in jouw straat volle bak vuurwerk afgestoken?
Vinden de buurtbewoners het leuk, of hebben ze liever dat je zo snel mogelijk stopt? Vermeld het hier!

Afgelopen jaar bij mijn oma gevierd, daar was het gekkenhuis. Overal stonden vuurtonnen op straat, overal staken mensen vuurwerk af. Toch was ik in mijn gedeelte van het dorp wel de grootste stoker, een stukje verderop gingen er een aantal Funke bakken de lucht in, op een rustig deel vd avond. Dat was ook genieten.

afgelopen jaar niet tuis geweest, op de hoek hadden ze wat Pools vuurwerk wat bij de buurt niet goed was bevallen. Daarvoor had ik wat Duits discounter-spul maar was het slap in de buurt. Ondertussen is de nieuwbouwwijk weer wat verder af dus ben benieuwd wat het dit jaar wordt.

Meestal was ik niet thuis, maar ben nu twee jaar achtereen thuis geweest en dat bevalt eigenlijk wel prima. De straat stook prima, niet bijzonder veel, maar men stookt wel :D

Daarnaast is men ook niet te beroerd om wat geld samen in te leggen zodat ik een mooie show kan gaan geven en waarvan zij kunnen genieten :D En de volgende ochtend gewoon ook naar buiten komen om mij te helpen vegen en opruimen. Zo hoort het! :thumbsup:

De afelopen jaren steeds in dezelfde straat gevierd. Bevalt me redelijk goed, helaas is het aantal stokers beperkt tot 1 a 2 andere groepen maar de gezelligheid is perfect. Er heeft ook een jaar tussen gezeten waar ik de enigste was, dat vind ik dan toch een teleurstellende ervaring en al helemaal als je enkele straten verderop het grote spul de lucht in ziet gaan.

Afgelopen jaar tot mijn verbazing hadden een groep bewoners een straat/ complex naast die van ons gezamenlijk heel wat ingeslagen.

Ik en hun begonnen om 6 uur en hadden gelijk een competitie tussen ons te pakken. Haha leuke paar uurtjes beleefd steeds naar elkaar kijken wie wat afsteekt en steeds grotere boxen/cakes tevoorschijn halen. Na paar uurtjes hadden we ermee gestaakt en het op een gelijkspel gehouden.
Zoveel lol in mijn omgeving had ik al jaren niet beleefd.

Ik kom dit jaar met een sterker collectie terug voor het geval ze weer klaar staan :p

Afgelopen jaarwisseling ging het er wel aardig aan toe bij mij in de straat ten opzichte van het jaar daarvoor :)

Dit jaar gaan we naar familie in Duitsland, ben dan wel benieuwd hoe het daar is.

Afgelopen jaarwisseling was ik op mijn huidige woonadres voor het eerst thuis. Er gebeurt hier gewoon helemaal niks de dagen ervoor en op de avond zelf moet ik echt in de verte kijken om vuurwerk te kunnen zien. Ook om 12 uur waren het alleen een paar fonteintjes en pijltjes in de directe omgeving. Denk ook dat het komt omdat er bijna alleen maar hoogbouw is. Zelf ben ik een aantal keer met mijn hele voorraad naar een grote parkeerplaats gelopen op 2min loopafstand. Er kwamen veel mensen uit de hotels en flats naar beneden om naar het enige grote vuurwerk uit de straat te kijken. Ik ben dus eigenlijk de enige maar vind het eigenlijk niet erg, geniet toch het meest van mijn eigen vuurwerk.

Best een saaie vuurwerk straat hier, weinig mee stokers. Eigenlijk 1 iemand die ook beetje stookt echter enkel om 00:00uur.
Wijzelf (gezin) en mijn schoonouders staan met de buren en nog een stel wijkje verder bij ons op de oprit. Partytent, vuurton, bakplaat aan, drankjes en hapjes. Leuk en gezellig.wel jammer dat haast de enigste zijn dus in de straat. Ram er om 18:00uur een show uit. weinig blikken van mensen ze vinden het niet echt leuk denk ik:D. 00:00uur dikke show en tussendoor stookmomenten en projectjes.

De wijk stookte lekker mee vorig jaar. Ben er vorig jaar gaan wonen dus wist niet wat ik kon verwachten. Helaas door de mist alleen vuurwerk gehoord, weinig tot niets van anderen gezien. De straat was druk gevult hier omdat iedereen thuis was (alle 5 woningen hehe), maar er stookte niemand eigenlijk. Maar dat was niet erg, het was gezellig en er was genoeg!

Afgelopen jaar was er weinig te doen in de straat zelf, overburen hadden wat potjes maar dat was van het kaliber waar ik om 18u al mee begonnen was en dat zetten ze neer naast mijn compounds... heb soms maar even gewacht totdat die van hun klaar was. Om 00u ging het wel even lekker los voor een kwartiertje, heb mooie dingen voorbij zien komen maar dat was vooral in de wijk achter mij. De flats om me heen helpen ook niet echt qua uitzicht. Opzich vond ik het niet erg, had genoeg om heel de avond los te gaan en kun je lekker genieten van je eigen spullen.

Hier gaat het altijd wel goed los op meerdere plekken. Buren 2 deuren verder hebben altijd wel een beste hoeveelheid en 2 jaar geleden was er een vriendengroep op de hoek van de straat, die hadden een stuk of 10 dozen. Verder in omliggende straten gaat het ook goed los, geen gebrek aan vuurwerk hier.

Elk jaar stoken er hier meer. jaren geleden was ik de enigste. Er zijn veel nieuwe mensen in de buurt komen wonen en een groot deel daar van stookt ook. Het leuke is dat een deel steeds meer en meer haalt om met mij mee te doen en een ander deel stopt juist en die sponsoren mij.

In mijn straat is het altijd verschrikkelijk saai. Veel ouderen die het duidelijk echt niet kunnen waarderen als je lekker gaat stoken, ook niet na 18:00. Gelukkig familie paar straten verderop wonen en daar is het altijd feest.

In de straat waar mijn ouders wonen is het geweldig. Hier stoken ze 3 dagen lang siervuurwerk, op oudjaar begint het helemaal los te gaan de gehele dag tot 4 uur in de nacht. 1 januari is het ook echt bijna stil hoor je niks meer overdag en in de avond een enkele cake/box.

In mijn nieuwe straat weet ik het niet dat is spannend voor mij. Helaas minder vuurwerk voor mij, maar toch ondanks de verhuizing is er vuurwerk in huis, ben benieuwd hoe het gaat bij het nieuwe huisje in de straat

Ik vier oud en nieuw eigenlijk altijd bij mijn ouders. Het verschilt per jaar hoe er gestookt wordt. Het ene jaar is iedereen thuis en gaat het los. Het andere jaar is er niemand en ben ik de enige. Vind beide eigenlijk wel prima. De buren komen eigenlijk allemaal naar buiten om gezellig te kijken. Op 1 stel na maar die zijn zo saai die mis je niet.

Mijn eigen straat stookt nauwelijks tot niet. Degene die altijd wel stookten zijn inmiddels het huis uit, verhuisd of vieren het veelal elders. De thuisblijvers hebben vaak wat vuurwerk, maar niet veel bijzonders of in kleine hoeveelheden en na 5 minuten draaien de koppies om naar mij. Jammer voor mijn buurtgenoten ben ik de laatste 5 jaar maar 2x thuis geweest en ook dit jaar zal ik niet thuis zijn.

Wat me wel erg tegenstaat: elk jaar staan ze weer kwijlend naast je hoe mooi ze het wel niet vonden, volgend jaar moet dat echt anders, het welbekende sponsorverhaal steekt op en na januari hoor je er niks meer van. Voel me daarom ook zeker niet meer verplicht om thuis te blijven, maar ga lekker mijn eigen gang :D

Ik heb echt geen idee! Sinds mei de sleutel gehad van ons nieuwe huis en wonen hier dus net. Volgens de buurman gaat het redelijk los maar gezien ik hier totaal niet vandaan kom en alles en iedereen nog moet leren kennen is het even afwachten. Ik hoop dat de buurman gelijk heeft en er geen azijn zeikerds tussen zitten want uiteraard moet dit jaar oud en nieuw thuis gevierd worden om de buurt even te laten weten wie er nieuw is in de wijk :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan