Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier is het eigenlijk sinds de 18 uur regel altijd vrij stil in de avond, maar om 0.00 uur weet je niet waar je kijken moet. Wat een hoeveelheid vuurwerk gaat er dan de lucht in. Mensen met grote blokken en met cakes, maar zeker ook mensen met 'slechts' een meterpakketje. Echt iedereen geniet met de jaarwisseling. En ook iedereen in de straat/wijk lijkt buiten te zijn van 0.00u tot ongeveer half 1, zelfs mensen waarvan je zou denken dat ze niet van vuurwerk houden.

Hier nog een kleine sfeer impressie van een paar jaar geleden :)

Direct in de straat is het altijd heel rustig, uiteraard een buurman die steevast een meterpakket haalt. Maar in de omgeving altijd wel een paar plekken waar de profblokken achter elkaar de lucht in gaan.

Ik woon in een soort vergrijsde ring met vrijstaande huizen om de rand van de jonge volksbuurten heen. Afgelopen twee jaar in een van die wijken oud en nieuw bij een vriend gevierd, veel sfeervoller zo'n volle straat. Die dode sfeer bij mij is zo saai.

Echt een fanatieke medefreak in de straat hoeft voor mij nu ook weer niet, steel veel liever zelf de show. :D

De gewone consument die helemaal perplex staat van wat ik afsteek vind ik altijd iets kostelijks!

Vorig jaar verhuisd naar nieuwbouw wijk met veel jongen gezinnen. Wat een verademing. In mijn oude wijk stonden vaak wij alleen met vrienden en familie wat te stoken in een verder redelijk uitgestorven straat.. Afgelopen jaar was het echt geweldig. Zoals elk jaar weer wat flinke bakken en potten gehaald en we zien wel of er nog andere stoken. Vanaf 18:00u werd het al onrustig. De stucadoor in de straat begon meteen met wat lekkere Funke bakken uit Maaseik. Tja nu moesten wij toch ook maar even naar buiten met wat kleine cakes. Zo bleef het eigenlijk tot 23:00u wat op en neer gaan. Uiteindelijk stond om 00:15 de hele buurt buiten. Overal kwamen dikke cakeboxen naar buiten welke om en om afgestoken werden op een stuk nog open terrein. De een kwam met hapjes naar buiten een andere met bier en champagne. Stonden met ongeveer 75 man buiten tot uur of 03:00 met prachtig vuurwerk, gezelligheid, kampvuur, drankjes en hapjes. Hele buurt kijkt nu alweer uit naar komende oud en nieuw zelfs de nieuwe buurtbewoners die alleen de verhalen en filmpjes gezien hebben. Echt geweldig zo'n buurt :biertje:

26172894_311181719384681_1011179788293392906_o.jpg

Vorig jaar verhuisd naar nieuwbouw wijk met veel jongen gezinnen. Wat een verademing. In mijn oude wijk stonden vaak wij alleen met vrienden en familie wat te stoken in een verder redelijk uitgestorven straat.. Afgelopen jaar was het echt geweldig. Zoals elk jaar weer wat flinke bakken en potten gehaald en we zien wel of er nog andere stoken. Vanaf 18:00u werd het al onrustig. De stucadoor in de straat begon meteen met wat lekkere Funke bakken uit Maaseik. Tja nu moesten wij toch ook maar even naar buiten met wat kleine cakes. Zo bleef het eigenlijk tot 23:00u wat op en neer gaan. Uiteindelijk stond om 00:15 de hele buurt buiten. Overal kwamen dikke cakeboxen naar buiten welke om en om afgestoken werden op een stuk nog open terrein. De een kwam met hapjes naar buiten een andere met bier en champagne. Stonden met ongeveer 75 man buiten tot uur of 03:00 met prachtig vuurwerk, gezelligheid, kampvuur, drankjes en hapjes. Hele buurt kijkt nu alweer uit naar komende oud en nieuw zelfs de nieuwe buurtbewoners die alleen de verhalen en filmpjes gezien hebben. Echt geweldig zo'n buurt :biertje:

Bekijk bijlage 38768

mooi man is er nog een huis te koop

Afgelopen jaar best bizar eigenlijk. Een ouder stel naast me waar ik niks van had verwacht kwam met golden ilussions de straat op en red maroon en een jackhammer en flink wat dikke potten. De andere buurman mid 60 stookte heel de avond nitraatjes etc. Wijzelf met de gehele vriendenclub zoon 3500 aan spul dus ging goed los

De rest van het plein volle bak.
Heb funke de lucht in zien gaan rubro en pangublokken. Denk dat er op ons plein afgelopen jaar zeker een box of 50 de lucht in gegaan zijn.

Bizar en had dat ook.niet verwacht. Ben venieuwd hoe het dit jaar wordt.

Laatst bewerkt:
Hier in de hele buurt gaat het goed los. In de straat woont een medefreak, dus dat gaat dikke prima. Maar ook in omliggende straten wordt zeer veel vuurwerk afgestoken. Aan vuurwerk geen gebrek hier.

Welke wijk als ik vragen mag :D? mag ook prive. Ben net verhuisd naar Enschede. Was hier vorig jaar om 12 al maar wat een vuurwerk! Ben wel benieuwd hoe het in mijn nieuwe wijk is.

In mijn oude wijk was het ook altijd gekkenhuis. Niks geen 18u regel :)

Welke wijk als ik vragen mag :D? mag ook prive. Ben net verhuisd naar Enschede. Was hier vorig jaar om 12 al maar wat een vuurwerk! Ben wel benieuwd hoe het in mijn nieuwe wijk is.

In mijn oude wijk was het ook altijd gekkenhuis. Niks geen 18u regel :)

Precies, hier gaat het volle bak de hele dag door. In de jaren dat het vanaf 10:00 niet meer mag ook nog nooit politie gezien op alle plekken waar ik geweest ben. Je hebt PM :wink:

Bekijk bijlage 38768

Dit klinkt echt heel gezellig en jaloersmakend! Veel plezier dit jaar!

Dit klinkt echt heel gezellig en jaloersmakend! Veel plezier dit jaar!
Gaat zeker goed komen. De stukadoor informeert al regelmatig bij mij of er nog mooie freakacties enzo zijn. Die had geen idee van al die acties en haalde zijn spul altijd pas op de laatste dagen....

Gaat zeker goed komen. De stukadoor informeert al regelmatig bij mij of er nog mooie freakacties enzo zijn. Die had geen idee van al die acties en haalde zijn spul altijd pas op de laatste dagen....

Zo zijn er veel, prima voor de vuurwerkwinkels natuurlijk, maar als ik het zie, dan denk ik "je had 2x zoveel kunnen hebben".

En meer = beter natuurlijk :D

Na afgelopen jaar kwamen er een aantal buren langs die wel een duit in het zakje willen doen voor aankomende jaarwisseling!

Op mijn plein was ik de enige met veel en groot vuurwerk en dat werd door de mensen die buiten kwamen zeer gewaardeerd. Een eindje verderop (bijna een andere straat) waren een jong gezin en een paar jongeren met redelijk veel producten uit Duitsland, een beetje diamond collection en heel veel single shots. Maar ik zie het wel duidelijk gestaag teruglopen in het dorp waar ik al mijn hele leven stook. Op mijn plein waren nog 2 gezinnetjes met een beetje cat 1 en een piepklein beetje Duits vuurwerk (1 fluitbakje en 1 laser fontein). En negatieve reacties heb ik nog nooit gekregen.

Waar ik tegenwoordig woon weet ik het niet. Ik vier het eigenlijk nooit thuis. Waar ik afgelopen jaar was kan ik heel kort over zijn: de straat van hun is misschien 10 kilometer lang en er zitten 10 huizen aan. Wat een afgang was dat. Wel hadden we daar mooi uitzicht over alle dorpen en steden eromheen dus nog nooit zoveel vuurwerk gezien.

Dit jaar samen door brengen met de freak hier uit de straat, dat zal een mooi feestje worden. Denk dat de hele buurt daar ook wel tevreden mee is :p.

Dit jaar na 6 jaar voor het eerst thuis... met voldoende munitie hehe.. voorheen was ik de enige, echter nu zijn er diverse jonge stellen bij gekomen, dus ik weet het niet zeker maar verwacht wel het een en ander. Zou mooi zijn, echter is het vooralsnog een raadswl. Wel een nieuwe collega die 3 straten verder woont en het ook al in zn bol heeft, na 18.00 sowieso een stook moment afspreken en een Duitsland tripje

Ik woon sinds 3 samen met mijn vriendin in een niet zo hele nette wijk, gaat hier altijd flink tekeer, tijdens de vuurwerkverkoop lijkt het hier al oud en nieuw. Politie laat je hier gewoon stoken, ze grijpen alleen in als mensen dingen gaan slopen, dus ze gaan lekker door hier :)

Afgelopen jaar voor het eerst elders gevierd. Bij mij thuis waren er 3 a 4 andere stokers met wat potjes, echter wilden ze het laatste jaar wat dichter bij mijn vuurwerk komen, dus ze hadden een paar dozen gehaald. Echter ontdek ik ook ieder jaar weer nieuw en beter vuurwerk, dus er as nog steeds een gat, maar wel leuk dat ze de strijd aan wilden gaan. Afgelopen jaar dus voor het eerst bij vrienden gevierd en daar waren wij de enige in de straat, wel erg veel bekijks en publiek. Een paar straten verderop werd wel veel gestookt, dus ik denk dat daar een medefreak woont. Een stuk verderop ging regelmatig een shell de lucht in dus genoeg te kijken en dus ook gewacht met het project tot 0.30 uur.

Dit jaar ben ik daar weer, dus kijken of ze daar ook een "strijd" aan willen gaan. Echter met de terugkomst van de Red Dawn en Sky Hunter + de komst van de Ecc Shots en Zena Shell Kit, heb ik een mooi project in gedachten, dus ik ga me niet inhouden:holland:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan