Hoe stookt jouw straat ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik stook meestal als enige in de straat. Om 18.00 uur starten we met de kinderen. Is dan voor ieder wat wils, van knalerwtjes, sierpakketten tot de wat hardere knallers. Om 00.00 uur ga ik zelf los. De meeste buren staan dan buiten mee te kijken. Vaak is dat ff een momentje dat je mekaar weer eens ziet en spreekt. De volgende ochtend is dan wat minder, als je in je eentje de straat staat te vegen....

ben verhuisd dus zie wel hoe het hier los gaat, maar in mijn oude straat viel het wel mee hier en daar een meter paketje met wat kleine potjes erbij.

Wonen hier veel gezinnen met kinderen, en die staan voor 00.00 met papa buiten rotjes, fonteintjes en grondbloemen etc af te steken.
Na 00.00 is het tot 00.30 / 00.45 best heftig maar daarna kakt het snel in, vaak wacht ik tot 00.30 met de grote cakes, zie je je eigen vuurwerk goed, en hoor je de knallen lekker na galmen :D

Verbaas mij daar ook altijd over hoe snel het weer rustig is in de straat, terwijl je pas op de helft bent van je voorraad;)

Wonen hier veel gezinnen met kinderen, en die staan voor 00.00 met papa buiten rotjes, fonteintjes en grondbloemen etc af te steken.
Na 00.00 is het tot 00.30 / 00.45 best heftig maar daarna kakt het snel in, vaak wacht ik tot 00.30 met de grote cakes, zie je je eigen vuurwerk goed, en hoor je de knallen lekker na galmen :D

Hier ongeveer hetzelfde verhaal.
Er zijn een aantal families waar altijd vuurwerk wordt afgestoken. Dit zijn dan vaak een paar fonteintjes, cakes en een paar vuurpijlen. Het eerste half uur is inderdaad chaos, dus dan sta ik vaak even te filmen of een paar foto's te maken (met mijn telefoon) voor de sfeer en wat klein spul af te steken. Wanneer het wat rustiger wordt begin ik zelf met mijn schietlijst af te werken (gaat vaak opbouwend). Ik moet dan alleen een beetje afwisselen met mijn buurman. Dat is ook een vuurwerk liefhebber (hoewel niet zo erg als ik) en hij heeft vaak ook wel mooie cakes en cakeboxen. Hij is meestal wel eerder klaar dan ik, dus vanaf dan kan ik volledig mijn gang gaan, onder toeziend oog van de rest van de buurt en mijn eigen publiek. Dan komt ook vaak een project wat ik tussendoor doe, vervolgens nog een paar grotere cakes en dan de finale. Wanneer de buurman thuis is met de jaarwisseling, dan blijft hij ook altijd kijken totdat de finale is geweest. En dan is het altijd mooi om die reacties te horen. :D

Eddy.

In mijn eigen straat ben ik eigenlijk zowat de enige die stookt. wat klein spul aan de overkant etc. verder zit er bij mij om de hoek een kerel die echt super veel prof spul stookt, altijd even leuk om te kijken aangezien het echt altijd waanzinnig veel prof blokken zijn, kan je nog tot een uur of 4 of later snachts van genieten.

Dit wordt mijn derde O&N op dit adres.
Wonen veel jonge gezinnen die voornamelijk in de vooravond wat klein spul afsteken en dan rond 00:00uur nog een beetje.

Ik wacht meestal tot zij klaar zijn en dan start ik.
Verderop in de straat woon nog een jongen die altijd feestje geeft thuis, en dan wisselen we elkaar af met afsteken.

Hij wat shells, ik een mooie box en zo wisselen we elkaar af.

Het is hier altijd erg rustig in de straat, wonen veelal oudere mensen. En eigenlijk vrij weinig mensen die echt geld uitgeven aan vuurwerk.

Ik wacht zelf altijd tot de overbuurman klaar is, die is altijd aan het, nja we zullen het maar "klieren" noemen, met vuurwerk. Vuurpijlen niet de lucht in maar over de grond.. Vuurpijlen afsteken onder en boom zodat hij op gezicht hoogte knalt.. dat soort taferelen. Zodra deze man weer binnen is dan ga ik los zodat ik veilig mijn vuurwerk kan afsteken

Ligt eraan. Als bijna iedereen gewoon thuis is, wordt er wel wat weg gestookt. Vorig jaar was ik bijna de enige die thuis was, dus was ik ook de enige die aan het afsteken was

Leuk om te lezen, al die herkenbare buren. Hierboven lees ik veel over het wachten met stoken totdat het rustiger is, zodat je er zelf van kunt genieten. Ik neem me dat ook altijd voor...

Lukt nooit. Als het aftellen begint heb ik mijn schoenen al aan en torch klaar. Alles staat in de gang klaar en om 00:01 sta ik buiten. Tunnelvisie alom, en in totale chaotische staat werk ik mijn lijst af.

In de vooravond deed ik altijd het kleine spul, dat ga ik dit jaar wel anders doen. Mooie boxen en projectjes ga ik na het eten al schieten, en proberen het e.e.a. te filmen. Bezoek is bij ons thuis, dus ik neem mijn eigen toeschouwers mee.

hier in de buurt word er redelijk veel afgestoken, ik ben meestal de enige die tot een uur of 2 bezig is maar er word hier tot zeker een uur of 1 aardig doorgeknalt, dus de sfeer zit er hier dan goed in !

Hier in de straat is het een minuut of 20 flink oorlog. Daarna stook ik mijn eigen vuurwerk om vervolgens tot een uur of half 2/2 uur sta te genieten van profblokken een paar straten verderop. Deze beginnen al ruim van te voren dus verveel me geen moment.

Wordt voor het 1e jaar thuis, afgelopen jaren was er weinig geweest, zijn van die zeikers die overal om zeuren dus ook om vuurwerk.

Altijd een groot feest hier op het plein. Het maakt niet uit wie er wel of niet is, het zijn altijd veel mensen en veel gezelligheid. Iedereen staat om het vuurwerk heen en het gaat altijd goed. Vorig jaar kreeg ik veel complimenten om het vuurwerk wat ik had afgestoken.

Vorig jaar (2015 2016) was ik de enige die om 10 uur wat afstak, werd al aangesproken door een BOA toen maar niks gebeurd verder, rond 12 uur in de middag stonden er al flink wat jongens op het 'pleintje' (tussen de 10 en 20?) en na 16:00 werd het weer rustig, 18:00 iets drukker (6 personen bij elkaar?) en om 0:00 ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan