Hoe stookt jouw straat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier word ieder jaar geld ingezameld met de straat. €100,- per huishouden, en bijna het hele hof doet mee. In September word het opgehaald, en gaat het uitzoeken beginnen. Bijna alleen maar profblokken, 100K rollen en een stapel kindervuurwerk voor de kids. Een grote tent met tap en muziekinstallatie maken het compleet. Doordat het hele hof meedoet, gaat het feest vaak tot een uur of 5 door zonder klachten :)

De blauwen vinden dit leuk:)

Hier word ieder jaar geld ingezameld met de straat. €100,- per huishouden, en bijna het hele hof doet mee. In September word het opgehaald, en gaat het uitzoeken beginnen. Bijna alleen maar profblokken, 100K rollen en een stapel kindervuurwerk voor de kids. Een grote tent met tap en muziekinstallatie maken het compleet. Doordat het hele hof meedoet, gaat het feest vaak tot een uur of 5 door zonder klachten :)

zo zou het toch eigenlijk overal moeten zijn, mensen niet verplichten maar netjes vragen.
iedereen erbij betrekken dmv een tent, muziek, tap/wijn cola ranja voor de kleintjes.

Dat mag, alles ligt veilig opgeslagen. Ze komen op de dag zelf ook ieder jaar langs om even te babbelen. In sommige streken gaat dat nou eenmaal wat makkelijker :wink:

Is ook wel slim om te melden dat in jouw streek de politie het goed keurt dat jullie prof hebben en zelfs met jullie babbelen ipv waarschuwen. Ik heb nog nooit iemand zo dom en het zo makkelijk zien maken voor de politie!

Hier word ieder jaar geld ingezameld met de straat. €100,- per huishouden, en bijna het hele hof doet mee. In September word het opgehaald, en gaat het uitzoeken beginnen. Bijna alleen maar profblokken, 100K rollen en een stapel kindervuurwerk voor de kids. Een grote tent met tap en muziekinstallatie maken het compleet. Doordat het hele hof meedoet, gaat het feest vaak tot een uur of 5 door zonder klachten :) Overigens haal ik zelf altijd nog wat extra blokken, doordat ik wat meer te besteden heb. Die paar blokken die ik zelf koop, haal ik ook bij iemand anders, en blijven altijd een verrassing voor de rest.:p

dus.. waar woon je? :p
Mocht ik ooit verhuizen dan weet ik waar ik wezen moet haha.

Nee zonder gein, Klinkt erg gezellig! Leuk om te horen dat het ook zo kan. zijn genoeg mensen waar bij de buren niet zo makkelijk zijn wat vuurwerk betreft :/.

drukke straat met veel jeugd en dus ook veel vuurwerk te zien en ook de straten voor en achter mij, dus ben gelukkig nooit de enige. iedereen komt ook altijd naar buiten dus het is altijd gezellig. :)

Is ook wel slim om te melden dat in jouw streek de politie het goed keurt dat jullie prof hebben en zelfs met jullie babbelen ipv waarschuwen. Ik heb nog nooit iemand zo dom en het zo makkelijk zien maken voor de politie!

Bespeur ik hier een tikkeltje jaloezie? Laat hem lekker, zo te horen gaat het veilig en dat is toch het belangrijkste? Dat we met zijn allen genieten van een leuk en veilig oud en nieuw? De politie grijpt heus wel in hoor als het te gortig wordt!

Bespeur ik hier een tikkeltje jaloezie? Laat hem lekker, zo te horen gaat het veilig en dat is toch het belangrijkste? Dat we met zijn allen genieten van een leuk en veilig oud en nieuw? De politie grijpt heus wel in hoor als het te gortig wordt!

Ik wil hem erop wijzen dat hij beter oppast met wat hij plaatst omdat ik de politie geen vangsten gun, dat noem ik geen jaloezie maar andere helpen om geen fikse boete+strafblad te krijgen.

Plezier gun ik iedereen en ik denk dat hij geen plezier heeft als ome agent alles even afpakt!

Bij ons in de straat stookt als een gemiddelde straat denk ik, op een paar plekken wat cakes, meterpakketjes en misschien een mat.

De buurt zelf word flink vuurwerk afgestoken, ook profcakes en shells. Ik weet nooit waar de shels eigenlijk geschoten worden, maar als er eentje iets te laag ontploft krijg ik kippenvel. (beetje Düren idee)

Zag vorig jaar door het aanbod vele mensen met shells aan de gang gaan,waaronder vele amateurs.ik bedoel mensen die echt amateur zijn niet mensen van vwc bv die nog goede info hebben.ik hoop dat dat dit jaar goed gaat want de reden dat hef vorig jaar goed ging was meer geluk dan wijsheid.

complete chaos hier altijd.
overal gaan cake's de lucht in je kan er nauwelijks tussen/bovenuit komen.
gaat natuurlijk ook altijd veel in de vooravond en dagen ervoor de lucht in wat natuurlijk wel weer een pluspunt is.

Ik woon op de hoek, perfecte locatie naar mijn mening... stuk of 3 huishoudens aan de linkerzijde v/d straat met leuk vuurwerk. Verders kan ik 150meter achter ons huis, over een veld, het andere blok hun vuurwerk zien afstekken. Aan de overkant(en daarachter) steken ze ook om het jaar ongeveer vuurwerk af, komt wat dichterbij en dat is leuk. Laatste twee jaar bleven ze in de straat nog even nagenieten van mijn vuurwerk wanneer ze klaar zijn, lekker gezellig... geeft me motivatie om vuurwerk te blijven kopen voor een bepaald bedrag.

prettige feestdagen iedereen!

Ik woon op een hoek huis en hier wordt veel gestookt in de straat en kan dus 3 straten zien. Paar meter verder hebben we een cafe, die hadden besloten avond en niet heel veel vuurwerk maar vele mensen kwamen naar ons kijken rond half 1.

ik woon in een best wel leuk drop.
op een plek in het dorp staan ze de hele dag met melkbussen :P
savonds staan veel mensen daar te kijken maar in de hele straat is wel wat te doen gelukkig :) en worden er een hoop cakes geschoten.

Paar blokken verderop bij ons wil het wel eens losgaan, maar in de straat zelf heb ik altijd het meeste en sta ik minimaal tot 2 uur sierpotten en rollen af te steken..

Altijd leuk dat mensen speciaal voor je buiten blijven voor het de finaleblokken om 2 uur.

Dan ben ik voldaan en ga heerlijk naar binnen.
In de middag wat jeugd die altijd bij een speeltuin liggen te *****n.

Voorderest mn buurjongentjes met het kleinere grondspul, heerlijk om m zien te genieten van zn kleine meuk!!

hier in de straat stook alleen me tegenover buurjochie, bij me ouders waar we het dit jaar vieren om 00.00 waren wij vroeger de enige maar er zijn nu wat jongeren mensen komen wonen dus ben benieuwd of we nog de enige zijn. is altijd wel gezellig normaal het hele blok komt vaak na buiten toe.

Hier in de straat is het een groot feest, tenminste als ze niet elders bij familie op bezoek gaan.

Gezellige buurt, iedereen kent elkaar en komen ook naar buiten. tafels, vuurkorf erbij hapje en drankje!

Ik stook zelf vaak wel het meest van allemaal, m'n vader houd ook nog steeds van een beetje stoken en m'n zwager is ook een groot vuurwerk fanaat!
de buren links hebben ook altijd wel wat. die daarnaast wonen kopen ook ieder jaar groot in, dan de overbuurman die altijd flink inkoopt en als het nog ff meezit familie over de vloer heeft die ook van doorstoken houd. dan verderop in de straat nog een stel fanatiekelingen.

om 12 uur s'nachts is het dan ook een groot gekkenhuis in de straat en moet je echt oppassen waar je heen loopt! vaak word er tot 2 uur s'nachts flink door gestookt, daarna neemt het gauw af. als het weer een beetje meezit staan we vaak om half 4 nog gezellig te bieren en nog de laatste restjes weg te stoken/naast een vuurkorf vol met lege cakes :)

de rest van het dorp is helaas maar een dooie boel de laatste paar jaren, ieder jaar maak ik nog ff een rondje dorp nog de laatste paar kruitdampen meepakken en dan naar bed :P

de volgende dag zijn we dan ook met zn alle weer druk in de weer om de straat weer opgeruimd te krijgen. Altijd mooi om te zien dat iedereen ff de bezem erbij pakt. hoop handen maken licht werk!

Echt een bagger straat. Alleen ik en 80grammer(ook lid hierow) zijn de enigste die stoken hier in de buurt. voor de rest alleen wat oudere mensen en in de verte wat leuks te zien meer niet

hier met oud en nieuw veel vrienden familie en buren beetje traditie om hier bij ons te zijn
vroeger bij me ouders in straat die zijn blij dat verhuist ben denk:p
hooft stoker nummer 1 hier haha in de avond leuk kinder showtje
maar ik steek de buurt wel aan( niet letterlijk :p ) maar die kopen ook wel vuurwerk nu of zelf die me geld geven haal maar wat :P
niet zo veel als ik want die zijn niet zo gek:P
steek veel blokken en andere dingen wat leuk knalt redelijk wat mensen om me heen wonen maar nooit gezeik gelukkig dit jaar wel om 02.00 buurvrouw van 100 meter vandaan zijn jullie nu is klaar:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan