Hoe stookt jou straat?

Hier is het grootste in de straat een meter pakket als ik niks afsteek. Potjes als azela van royal domineren gewoon de straat xD

Hier in de straat ging het weer los, 2de jaarwisseling met stokende buren.
We hebben sinds 2 jaar nieuwe buren en die houden wel van wat profspul dus blokken en 100k's zijn nu ieder jaar ook van de partij. Behalve dit hebben we nu ook nieuwe bewoners achter ons in de wijk die helemaal gek zijn van vuurwerk, ze hebben de hele avond blokken lopen schieten en heb ze later geteld en dat waren er een stuk of 40. Deze bewoners schoten ook van die locatie shells van 5 t/m 8 inch wat heel mooi is maar eigenlijk te gek in een woonwijk.

Bij ons is het echt genieten!! Overdag komen alle liefhebbers bij elkaar op een pleintje en dan is het echt een komen en gaan van groepjes mensen. De vaste kliek bestaat uit een mannetje of 15 maar er zijn momenten dat er 20-25 man staat. Om middernacht gaat het echt los: wij stoken met een behoorlijk grote groep voor de deur, de rest van de liefhebbers uit de buurt stoken gewoon thuis voor de eigen deur. En dan gaat het er flink op! Natuurlijk zitten er ook gezinnetjes tussen met klein spul, maar het barst zoals gezegd van de liefhebbers. Dus de lucht in de buurt is goed gevuld zullen we maar zeggen met vooral veel kwalitatief en groot spul. Tot ca. 00.30u is iedereen flink bezig, maar wij zijn daarna nog wel even zoet. Dit O&N stonden er rond 00.45u aan beide uiteinde van de straat groepen buurtbewoners te genieten van ons stookwerk. Elke cake werd ontvangen met applaus en het geven van cijfers: "dat was een 8!", "een 8? nee joh, een dikke 9!" Echt lachen...!!

Viel bij ons in de straat zelf heel erg tegen. Om 10 voor half 1 was iedereen al door het vuurwerk heen. Alle ogen dat van ons gericht.

ik vier het altijd bij mijn schoonouders. Is aan de rand van het dorp, dus je hebt aan 1 kant niet veel vuurwerk. De buren hebben ook niet veel, alleen klein spul.
Zelf ben ik afgelopen jaren telkens iets voorruit gegaan met vuurwerk. Heb tegenwoordig bijna alleen maar maximaal gevuld en afgelopen jaar was het voor het eerst dat er een hele groep mensen(20/30) man gewoon kwamen kijken.
Was wel bijzonder, ben ik echt niet gewend. Toch is het wel erg leuk om mee te maken.
Dus volgens jaar weer proberen, maar dan proberen iets beter voor te bereiden. Want dat was dit jaar niet echt wat. Te druk met werk en in de avond gezellig doen met familie. Dus volgend jaar iets meer van te voren plannen. Gelukkig is het op zondag, heb ik de hele dag om te knutselen.
greetzzz

Back
Bovenaan