Hoe steek jij je vuurwerk aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klinkt hier waarschijnlijk gek, maar gaat meestal met een gewone aansteker of een aansteeklont. Al snap ik nog steeds niet waarom er geen beter alternatief voor die aansteeklont is. Meestal sta je met je hoofd in de cake te blazen om de fik er in te krijgen.

Altijd als ik bij de Action ben, dan hebben ze die torch niet....

Ik kan bovenstaand bericht bevestigen, heb helaas nog nooit die chefs torch gezien bij de action. Maar ik heb pas een aantal aanstekers besteld op Aliexpress. Een grote Honest Aansteker en een plasma aansteker.
Om precies te zijn de Honest jet 500. En die plasma aansteker heb ik er bij besteld voor als het weer slecht weer wordt of het koud is. Gasbranders kunnen vaak wel tegen een beetje wind maar als er nattigheid in komt houden ze er vaak even mee op bij mij. Dan moet je ze weer met een andere aansteker droogbranden. Om dat soort praktijken te voorkomen heb ik dus een elektrische er bij.
Ik ga ook wel een aansteeklont gebruiken, maar dat is meer voor de sfeer en de geur:D

Met een stormaansteker of pyrotorches. Ik had altijd van die grote stormaanstekers maar sinds ik vorig jaar die van Dennis heb meegekregen (Almere- Haven) wil ik geen andere meer! Daar heb ik vorig jaar de hele avond mee kunnen doen met veel klein vuurwerk. Savonds met alle regen bleef deze het gewoon goed doen. Prima aansteker, zeker aan te raden!

In de avond steek ik het aan met een chef torch/creme brulee brander. Na twaalven doe ik de boxen met aansteekfakkels. Heb ik na de boxen nog wat over aan cakes of pijlen? Dan doe ik deze weer wel gewoon met de chef torch :)

Heb ook deze 2 nog liggen van de Big Bazar, vergelijkbaar met die van de Action, gewoon prima dus. Puur gekocht vanwege de legerprintjes er op :D
5tceo.jpg

Sinds vorig jaar een gratis aansteker van Dennis (Vuurwerk- Almere Haven) gehad en die is me echt heel goed bevallen. Ik heb jaren lang veel te dure aanstekers gekocht die me toch elke keer weer niet bevielen omdat ze kapot gingen. Maar deze heeft door weer en wind (en vooral storm met horizontale neerslag) het perfect gedaan. Veel klein vuurwerk mee aangestoken en zelfs nog moeten bijvullen in de nacht zelf maar hij bleef het doen.

Staat nu ook in de shop; http://webshop.vuurwerkalmerehaven.nl/artikel/storm-aansteker

De aries via FPM gekocht aantal jaar geleden werkt altijd
Gebruik deze voor het grotere werk.
20180912_152334.jpg

En deze kleine zoizo altijd bij me als reserve en voor het kleinere spul in de vooravond af te steken.

20180912_152737.jpg

En omdat ik niet 100% tevreden ben met de drukknop toch nog een andere besteld via amazon.
Hoop dat deze wel in weer en wind goed werkt.

Screenshot_20180912-152408_Gallery.jpg

Met een stormaansteker of pyrotorches. Ik had altijd van die grote stormaanstekers maar sinds ik vorig jaar die van Dennis heb meegekregen (Almere- Haven) wil ik geen andere meer! Daar heb ik vorig jaar de hele avond mee kunnen doen met veel klein vuurwerk. Savonds met alle regen bleef deze het gewoon goed doen. Prima aansteker, zeker aan te raden!

Ik had er ook een hoop maar op ben ze allemaal weer kwijt.

Na 3 a 4 dagen is hij dan eindelijk binnen en ben echt tevreden.
Steek echt makkelijk aan door de knop aan de voorkant.
En hij is iets kleiner als de aries daardoor ligt hij beter in de hand.
En een veel grotere vlam.

IMG-20180914-WA0020.jpg
IMG-20180914-WA0022.jpg
IMG-20180914-WA0024.jpg
20180914_121046.jpg

Die ziet er wel top uit ja. Wat heb je voor deze betaald als ik vragen mag ?

vorig jaar storm aansteker (action) gehad van een vriend van mij. Wat een verademing is dat zeg i.p.v. jaren kutten met aansteeklontjes, sigaretten en aanstekers. Mijn dank is groot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan