Hoe steek jij je vuurwerk aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Al het Nederlandse consumentenvuurwerk is voorzien van een groen viscolont, maar hoe steek jij die aan ? Iedereen raad aan om dit met een aansteeklont te doen, maar een aansteker of sigaar gaat net zo makkelijk!
Of toch de gasbrander/ windaansteker die de laatste jaren aan een opmars is begonnen en hoeveel verwacht jij er dan nodig te hebben voor al je vuurwerk ?

In de avond steek ik het aan met een chef torch/creme brulee brander. Na twaalven doe ik de boxen met aansteekfakkels. Heb ik na de boxen nog wat over aan cakes of pijlen? Dan doe ik deze weer wel gewoon met de chef torch :)

De Chefs Torch van de Action heeft mij tot nu toe nog nooit in de steek gelaten! Wat mij betreft de beste & veiligste manier om vuurwerk aan de steken. :thumbup:

Chef torch.png

Stormaanstekers, alle maten en soorten!
Heb eigenlijk nog nooit de chefs torch gehad, vind hem ook niet zo spectaculair goed overkomen, je ziet vaak dat ie het met een beetje weer er langer over doet om aan te gaan.

Laatst bewerkt:
In de avond steek ik het aan met een chef torch/creme brulee brander. Na twaalven doe ik de boxen met aansteekfakkels. Heb ik na de boxen nog wat over aan cakes of pijlen? Dan doe ik deze weer wel gewoon met de chef torch :)

Hier op precies dezelfde manier. Vind dat echt ideaal en kan me niet voorstellen dat dit nog gaat veranderen.

Ja, ik ben misschien nog ouderwets, maar toch echt met aansteeklonten. Heb er altijd heel veel en gebruik die dan ook snachts. Tegen het lontje aanhouden en blazen maar :p. Maar zie hierboven dat zo brander ook goed werkt, dus wie weet dit jaar gaan gebruiken.

Ik heb meerdere van die stormaanstekers, die van de Action zijn ook heel fijn. Voor de producten die gewoon even tussendoor worden weg gestookt (zoals rotjes, grondbloemen etc.) gebruik ik meestal zo’n aansteekfakkel.

Honest506JET_1M_1-700x600.jpg

Bizarre kwaliteit, eentje heb ik al 5 jaar ofzo en blijft het maar doen. TOch voor de zekerheid vorig jaar een nieuwe besteld via Aliexpress omdat dit specifieke model begint te verdwijnen. Ik denk dat ik nooit weer een nieuwe hoef.

Idd die van de action zijn prima,en gebruik ik al sinds ze daar voor 2 eurie per st te koop zijn. Heb een aardig voorraadje. Dus als er 1 weigert heb ik genoeg backup.

laatste 2 jaar altijd met de Chef Torch:) daarvoor eigenlijk met alles wat ik in mijn handen had: aansteeklont, aanstekers, sigaretten, sigaar noem maar op.

Sinds 3 jaar elektronisch met cobra, mijn inziens veel veiliger, geen nasmeuler die plots naast je wegschiet, steeds op vele meters afstand maarja...
Daarvoor torch

Heb twee jaar terug 3 Torches van de Action gekocht, maar allemaal hebben ze nog wel eens kuren. Vorig jaar een stormaansteker gekregen bij m'n bestelling in Almere Haven en daar bijna alles mee aangestoken, echt een topding, gaat sowieso een stuk sneller dan een aansteeklont.
Maar ik ben wel van plan om dit jaar wat meer klein spul te stoken (vorig jaar door de regen niet echt gedaan) en ga daar wel een aansteeklont voor gebruiken. 3 jaar terug, en de jaren daarvoor, stak ik alles met aansteeklont aan, en dat vond ik om een of andere reden toch net iets meer sfeer geven dan een aansteker/torch, vooral met dus het kleinere spul.

eigenlijk altijd aansteeklonten of sigaretten gebruikt tot vorig jaar. Mooie torch gehaald en dat
werkt perfect. Had overigens ook nog 2 doosjes aan pyro torches van barely legal en dat werkt toch ook meer dan prima zeg

Ik heb een paar verschillende aanstekers. Onder andere de Aries Power Torch TL1-M en een aantal chefs torches van de action. De chefs torches gebruik ik voor klein spul en de aries voor losse cakes. Maar als het er op aankomt dan wil ik gewoon pyrotorch fakkeltjes van zena/vuurwerktotaal/lesli gebruiken. Ik vind het echt heerlijk om gewoon met zo een staafje naar het lontje te wijzen om die instant aan te zien gaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan