Vroeger, voor 2010 of zo, stak ik al mijn vuurwerk aan met van die 1 euro aanstekers die je bij de supermarkt kon kopen. Werkte totaal niet in wind of regen. Maar goed, dat maakte niet zoveel uit. Wat wel uitmaakte was dat elk jaar ik een enorme zwarte plek (die behoorlijk pijn deed) op mijn duim overhield. Dus sindsdien probeer ik andere methoden. Gasaanstekers waren prettig, maar ook hier speelde de wind parten en vaak was t gas op voor ik alles had afgestoken (en aangezien men hier thuis nogal moeilijk deed, was t ook geen echte oplossing). Sinds een paar jaar gebruik ik dan ook aansteeklonten, lekker goedkoop. En ja, het aansteken van die lonten gebeurt nog steeds met een ouderwetse 1 euro aansteker van de AH. Binnen, want buiten is die niet aan te krijgen. En daarna gewoon lekker buiten t vuurwerk aansteker. Niet altijd even makkelijk. Maar wind en regen was geen probleem meer. Hem uitkrijgen daarintegen wel. Meestal stak mijn pa met een sigaar het vuurwerk aan en mijn zusje deed t zelfde als ik. Maar ik blijf hopen dat ik binnenkort een goede aansteker kan vinden. (Ja ik kan m niet bestellen want dan ben ik m kwijt, ouders he.).