Hoe steek jij je vuurwerk aan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Al het Nederlandse consumentenvuurwerk is voorzien van een groen Viscolont, maar hoe steek jij die aan? Iedereen raad aan om dit met een aansteeklont te doen, maar een aansteker of sigaar gaat net zo makkelijk! Of toch de gasbrander/ windaansteker die de laatste jaren aan een opmars is begonnen? En hoeveel verwacht jij nodig te hebben voor het vuurwerk?

meestal met een Aansteker of aansteeklont en had dit jaar ook zo goedkoope gasbrander gekregen alleen werkt niet egt haha...

maar dit jaar ga ik voor de Metal Torch van (koopjegadget) want een vriend van mijn had ook zo 1 die ging achter elkaar door met knallen:P

Voor de dag gebruik ik een Ferm gassoldeer bout de kop er af halen en je hebt een ideaale torch doe ik nu al zon 6 jaar mee.
Voor men 00:00 uur show men zelfgebouwde schietkist/portfires.

Overdag gewoon aansteker om 12 uur zelf portfires van BKV welke ik nog heb liggen. Ideale dingen werken ruim 5 minuten en geven geen kick om een windvlaag.

Zelf steek ik mijn vuurwerk meestal het liefst aan met een aansteeklont, welke ik aansteek met een simpele aansteker. Vroeger gebruikte ik nog weleens gasbranders. Maar ik vind n aansteeklont t prettigst. Dus ja ik gebruik deze het meest/liefst.

Ik steek het op verschillende manieren aan:

1. Kleine pockettorches voor de hele dag. Klein spul cakes etc.
2. Grote brandertjes (Pyrotorch) voor showtjes te schieten en fakkelen.
3. Grote pyrotoches, Bengaalse Fakkel speciaal om te fakkelen (show)
4. Aansteeklonten, dingen zijn heel handig als je ff stukje loopt.
5. Altijd gewone aanstekers in de zak als back-up.
6. Verschillende soorten lont, onder andere visco! Om door te lonten!

1. mini gasbrander / sigaar voor legaal/illegaal knal vuurwerk en legaal siervuurwerk.
2. 1 Kanaal's schietkist voor 3 inch shells en carbid kannon

ik gebruik voor de kleine dingen een créme brulee brander van Xenos leuk ding maar niet echt wind bestendig en voor de cakes een paar pyrotorches van Broekhoff die zijn echt goed ruim 4 min brandtijd en ze gaan altijd aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan