Hoe steek jij je vuurwerk aan ?

Ik neem gewoon een pockettorch mee om de aansteeklonten aan te steken, pas rond 20:00 uur gebruik ik voortdurend de pocket torch.

Gewoon met aansteeklonten, krijg er alles mee aan, van visco tot strijker. Ben wel van plan om dit jaar om 0:00 uur met aansteekfakkels te gaan werken

Aansteeklonten gebruik ik voornamelijk op stookmomenten overdag.
En als het echte siervuurwerk aan de pas komt pak ik mijn stormaansteker erbij.

Vorig jaar een aansteker met draaiwieltje...
Dat doen we dus ook niet meer haha.
Om 12 uur met spanning vuurwerk aanstekken, eerst 500 keer proberen aan te krijgen en dan een zwarte pijnlijke duim te hebben.
Binnenkort ff een torch kopen en gewoon aansteeklonten.
En sigaretten maar ik probeer te stoppen :p

Ik steek mijn vuurwerk altijd aan met een sigaret of een aansteeklont, om ze aan te steken altijd een aansteker, klik of met zo'n rolletje.

Overdag gewoon met een aansteeklontje, wel zo veilig en lekker makkelijk. 's Avonds komt de gasaansteker/crème brûlée brander tevoorschijn.

Ik gebruik eigenlijk van alles:

- Aansteeklonten
- Aansteekstokjes(soort wierrook idee, werkt stukken beter als aansteeklonten)
- gewone Aanstekers
- Jet flame Aanstekers

dit jaar wil ik eigenlijk niet zoveel aansteek lonten gebruiken, ik word gestoord van dat geblaas, zeker omdat ik denk dat het juist onveilig is om te moeten blazen met je kop zo dicht bij het vuurwerk. Een jet flame aansteker blijft voor mij de nummer 1. gewoon relax met een gestrekte arm aansteken.

Geen aanstekers of een torch meer voor mij , die worden altijd zwart na een tijdje en dan is de vlam helemaal verstopt echt heel irritant.
Ik gebruik muggenwierrook uit thailand 15 cent per pakje waar je uren mee doet , of gewoon een pak cigaren of een aansteeklont.

Inderdaad, gebruik geen gewone aanstekers. Vroeger liep ik de hele dag rond met aanstekers, en aan het einde van de dag was mijn duim helemaal kapot. Als je het alleen na 12 uur doet kan het denk ik geen kwaad. :)

Ik steek nog steeds alles met een aansteeklont aan, maar zal dit jaar waarschijnlijk van die torches gaan gebruiken.

Met een aansteeklont krijg je immers vaak niet alles goed aan, en ga je af en toe onbewust boven het vuurwerk hangen, en dat is dus niet de bedoeling.

Die gasaanstekers/branders e.d. vind ik vanwege het aanwezige gas niet echt veilig. Waarschijnlijk zullen nu sommigen het tegendeel willen bewijzen maar doe maar geen moeite, want het voelt voor mij niet veilig, en dat zal dus ook zo blijven.

Back
Bovenaan