Hoe kunnen jullie je vermaken met CAT 1 ?

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik knetter vuurwerk eigenlijk het leukste vuurwerk vind. Dus dat.

En je hebt het over 00:00

Wat interesseert mij 00:00. Ik steek vuurwerk af wanneer ik dat wil. En al helemaal niet voor de show, pure geldverspilling om zogenaamd indruk te wekken lol.

Wat mij dan weer opvalt is dat men bezig is met showtjes opzetten. Voor wie steek je dan vuurwerk af, voor jezelf of voor een ander? Misschien handig om die psychologie bij jezelf eens te ontleden, want dat kan je heel veel geld besparen. Ik merkte dat ik daar vroeger ook een handje van had. Tenzij je gewoon met zn allen een mooie show wilt of zoiets, maar betaal dan ook allemaal.

Brengt het gevoel terug van vroeger. Alleen maar klein spul stoken. Ben vooral op zoek naar bijzonder vuurwerk wat niet elke winkel heeft liggen. Vuurwerk shoppen geeft toch wel weer een beetje het afhaalgevoel. Had ook gehoopt dat vorig jaar het enige jaar zou zijn met cat 1, maar helaas. Nog maar een jaar dus.

Gewoon niet, ben geen 7 meer. Ik ga mezelf niet voor de gek houden en proberen mezelf ervan te overtuigen dat het "best leuk is" en "we maken er het beste van, we vermaken ons wel".Ook roept het geen jeugd herinneringen op. Ik vind het heel bijzonder hoe enthousiast mensen van cat1 worden maar ik vraag me dan toch af, is het echt of gespeeld? Het is iedereen gegund hoor maar ik sla ff over.

Dat zijn nou precies mijn gedachten.

Je moet jezelf het volgende eens afvragen; Zou je je wel kunnen amuseren met F1 wanneer je weet dat je op oud en nieuw gewoon F2 mag afsteken? Als je daar 'JA' op antwoord, dan weet je dat F1 niet het probleem is, maar je eigen negatieve houding dat je hebt gevormd omdat je alleen nog maar focust op de 31e. Ik had het in een andere topic ook al aangehaald, je moet in het NU leven en dus wat je nu kan doen, moet je gewoon doen. Blijven hangen in het verleden of toekomst laat je leven voorbij gaan, voordat je het weet heb je het leven niet beleefd.

Het is echt een nee, maar misschien komt het omdat ik 30 december de leeftijd van 53 ( :shy: ) hoop te bereiken en mij zelf gewoonweg niet met dat "flutspul" zie rondlopen.

Sommig F1 spul is best grappig, wat gooien met knetterrotjes deed toch een beetje jeugdsentiment herleven.
Kids vinden het ook allemaal geweldig, normaal krijgen ze alleen een paar sterretjes en nu hebben ze van alles en nog wat om af te steken en te kijken de hele dag.

Maarre ben niet voor niks naar BE gereden, 0:00 met een mini fonteintje wordt ik toch echt naar van.
Toen het verbod dit jaar weer aangekondigd werd, heb ik snel wat Funke F1 spul op de kop getikt maar toen ik zo'n pakje openmaakte en die mini dingetjes zag werd ik er toch niet echt vrolijk van, hoe goed ze ook zijn. Rest van de F1 bestellingen snel geannuleerd. Ook nog een hele bak van dat spul van vorig jaar liggen wat nog op moet :P

Het mist gewoon de chaos en het overweldigende effect van F2, mist de spanning, de verwachting, de bewondering.

Voor mij is het meer dat me kleine van 3 er enorm van geniet en daardoor geniet ik ook.

Maar voor mezelf heb ik toch echt liever wat mooie sierpotten

Ik zie bij sommige antwoorden dat er blijkbaar een misverstand heerst. Het gaat niet perse om de vraag of je je kunt vermaken met F1 op oudjaarsdag, maar over het algemeen. Ook ik vermaak mij op de 31e liever met F2 dan met F1 en ja, zeer zeker vermaak ik mij op de 31e veel minder met F1. Het gaat toch ook om de aanloop naar de 31e? Laat staan dat er geen verbod was de 31e? Hoe vermaken de meeste zich hier dan de dagen daarvoor? Wanneer je alleen F2 afsteekt dan wie let jou om dit nu ook niet te doen? En wanneer je wel F1 afsteekt, just for the fun en gewoon om even kruit te snuiven, waarom zou je het dan nu niet doen? Een liefhebber kan toch van alle soort vuurwerk houden en zich vermaken? Ik vind het juist vreemd wanneer mensen roepen dat F1 nep is, dat degene die dit afsteken geen echte liefhebber is. Ja, ik vermaakt mij kostelijk met verschillende goed presterende F1 vuurwerk, die flut dingen van de nieuwe batch, die kunnen mij ook gestolen worden, want door de nieuwe regelgeving zijn ze zwaar beneden de maat en dat kun je idd geen vuurwerk meer noemen en als dit het enige is wat je kunt krijgen, dan begrijp ik alle mensen die dan zeggen dat ze liever niets afsteken.

Zelf alleen F1 stoken ben ik snel zat, maar samen met mijn dochters is dit echt genieten. Ben blij dat ik ze dat vuurwerkgevoel nog kan meegeven!

Ik steek niks geen cat 1 af. Doe ik pas op de 31e. Anders verveelt het snel en is er op de 31e niks meer aan.

Grof gezeg: optyf** met die zooi, steek liever niks af dan cat 1 dit jaar.
Je moet creatief zijn, er zijn zat opties geweest, zijn er nog steeds, Belgie biedt nog steeds aan en onder de toonbank handel schijnt levendig gegaan te zijn. De vraag is enorm dit jaar volgens mij, echt niet normaal hoe vaak ik vuurwerk voorbij zie komen in groepen of mensen die naar belgie/duitsland zijn gereden of wat op de zwarte markt regelen.

Wat me bij het volgende punt brengt, die enorme vraag, gaat illegale handelaren stinkend rijk maken met een lucratief handeltje en die enorme vraag van honderduizenden mensen. Waar slaan die handelaren dat spul op? Al dat professionele spul wordt door handelaren die honderden kilos verkopen in garage boxen en flats en weet ik het opgeslagen, gaat zulke gevaarijke situaties opleveren, ik snap onze overheid gewoon echt niet

Tis heel moeilijk. Alhoewel? Wie wat bewaard heeft wat. Vorig jaar was ik binnen 5 minuten klaar met
alleen maar Cat 1. Ik heb mij aan de regels gehouden. Dit jaar ga ik daar toch het nodige stouts doorheen stoken. Dat gaat helemaal goed komen. Een beetje spanning kan geen kwaad.:p

Ik denk dat velen ook in het bigger=better denken van deze tijd zitten. Vroeger maakte je vuurwerk zelf zelfs nog kleiner om meer lol te hebben ipv nu de focus op boeketgrootte en bursthardheid, extreem z'n vorm vindend in steeds harder knalvuurwerk, en de momenteel op elke straathoek te verkrijgen shells.

Als de jongere mens van nu niet opgegroeid was met steeds slechter (goedkoper) gemaakt klein vuurwerk, was de aandacht misschien nog meer geweest op de Kunst en Kwaliteit ipv wie het grootste wormvormig aanhangsel heeft om toch nog een kick te krijgen. Afgestompt door een consumptiemaatschappij waar kleine dingen wegwerpgoederen zijn en grote statussymbolen. Maar wie het kleine niet eert...

Terug naar het kleine kwaliteitsvuurwerk van vroeger, en innovatie daarin, zou mooi zijn. Funke geeft daar het voorbeeld in, maar wordt het zoals bekend onmogelijk moeilijk gemaakt door de imbeciele regel/controledruk van ILT en hun RACT. Het zou andere NL importeurs tot voorbeeld moeten dienen maar die (gedeeltelijk noodgedwongen natuurlijk ook door diezelfde imbeciele Hollandse regeldruk) gaan voor het grotere geld in het buitenland.

Ik zweer het, vroeger had je helemaal geen cat1 vuurwerk(ja, trektouwtjes en knalerwten) En het vuurwerk wat voorheen nog onder cat1 verkocht werd zou gretig aftrek hebben gevonden op de bestellijstjes. Soms zat er wat van dat knetterspul tussen, maar veel meer effect dan een knetterlint had het niet, desondanks was het wel cat2 vuurwerk en leuk. Dus, wat betreft cat1 vuurwerk hebben wij het goed gehad, niet voor niks kochten veel ouderen het net zo goed. Maar goed, dat is nu dus ook klaar. De knetterlinten gaan het geluid krijgen van fikkende kerstbomen en wat al niet meer.

Het is wel lastig inderdaad om mezelf te vermaken met cat 1.. ik ben 34 en heb al wat mooie grote f2 producten mogen schieten en dan valt cat 1 wel erg gauw tegen maar daarin tegen vuurwerk is en blijft voor mij vuurwerk en dus magisch voor mij, ik wordt als het waren als een stuk ijzer naar een magneet getrokken als ik ergens vuurwerk zie.
Ik heb 2 zoons van 10 en 7 jaar die net mij zijn toen ik nog die leeftijd had dat vindt ik geweldig als vader om dat te zien en kopen we eigenlijk ook massa aan cat 1 wat ook gewoon zo goed als op gaat want ja met z’n drietjes een dag stoken heb je wel wat nodig, jullie weten zelf wat de branduur is van dat spul.
Uiteraard heb ik natuurlijk gewoon liever f2 maar dat is het helaas niet weer dit jaar en toch vermaak ik me de dag der dagen prima met de 2 boys.

Ik zie bij sommige antwoorden dat er blijkbaar een misverstand heerst. Het gaat niet perse om de vraag of je je kunt vermaken met F1 op oudjaarsdag, maar over het algemeen. Ook ik vermaak mij op de 31e liever met F2 dan met F1 en ja, zeer zeker vermaak ik mij op de 31e veel minder met F1. Het gaat toch ook om de aanloop naar de 31e? Laat staan dat er geen verbod was de 31e? Hoe vermaken de meeste zich hier dan de dagen daarvoor? Wanneer je alleen F2 afsteekt dan wie let jou om dit nu ook niet te doen? En wanneer je wel F1 afsteekt, just for the fun en gewoon om even kruit te snuiven, waarom zou je het dan nu niet doen? Een liefhebber kan toch van alle soort vuurwerk houden en zich vermaken? Ik vind het juist vreemd wanneer mensen roepen dat F1 nep is, dat degene die dit afsteken geen echte liefhebber is. Ja, ik vermaakt mij kostelijk met verschillende goed presterende F1 vuurwerk, die flut dingen van de nieuwe batch, die kunnen mij ook gestolen worden, want door de nieuwe regelgeving zijn ze zwaar beneden de maat en dat kun je idd geen vuurwerk meer noemen en als dit het enige is wat je kunt krijgen, dan begrijp ik alle mensen die dan zeggen dat ze liever niets afsteken.

Ik heb hier op het forum nog niemand zien beweren dat mensen die zich vermaken met cat1 geen echte liefhebbers zijn. Het is bijna eng en niet meer van deze tijd, maar hier laat iedereen elkaar gelukkig nog in hun waarde en gunnen elkaars plezier.

Wat mezelf betreft, ik kan niet genieten van cat1. Het debiele is dat als ik een tuincentrum binnenstap, er altijd wel wat in het mandje belandt, maar de kans dat ik het afsteek is zo goed als nul.

Hoe ik me kan vermaken met cat 1?
Nou, nauwelijks.

Maar er komt toch een lekkere vuurwerkrook/geur vanaf. Heeft ook iets :tongue2:

Ik vermaak mij meer met het halen en het zoeken van producten,voor de rest ben ik na 15 minuten wel klaar met cat 1.
Zal wat mensen die geen vuurwerk hebben kunnen scoren blij maken hier in de buurt,want 3/4 ga ik niet eens afsteken,dat mogen anderen doen.

Grof gezeg: optyf** met die zooi, steek liever niks af dan cat 1 dit jaar.
Je moet creatief zijn, er zijn zat opties geweest, zijn er nog steeds, Belgie biedt nog steeds aan en onder de toonbank handel schijnt levendig gegaan te zijn. De vraag is enorm dit jaar volgens mij, echt niet normaal hoe vaak ik vuurwerk voorbij zie komen in groepen of mensen die naar belgie/duitsland zijn gereden of wat op de zwarte markt regelen.

Wat me bij het volgende punt brengt, die enorme vraag, gaat illegale handelaren stinkend rijk maken met een lucratief handeltje en die enorme vraag van honderduizenden mensen. Waar slaan die handelaren dat spul op? Al dat professionele spul wordt door handelaren die honderden kilos verkopen in garage boxen en flats en weet ik het opgeslagen, gaat zulke gevaarijke situaties opleveren, ik snap onze overheid gewoon echt niet

Ja dit wilde ik dus graag weten bij het aanmaken van dit topic.. Not :no:

Sluit mij daar mee aan geur is echt lekker maar verder is echt jammer geen cakes en grote boxen kunt stoken ja kan wel maar geeft niet echt een ontspannen gevoel van dat het mag. rare regels allemaal goed dat Duitsland ook niet kan nu Belgie ook nog wij niet niemand niet vindt echt krom Belgie alle dagen verkoopt en ook nog flink wat zware spul ook pleur daar ook het knal eruit en ook gewoon 3 dagen van te voren kopen trek alles gewoon gelijk is overlast ook sneller afgelopen

Back
Bovenaan