Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben een uitzondering die pas op latere leeftijd de hobby echt heeft ontwikkeld. Als kind was ik al wel gek van vuurwerk en deed niets liever dan het afsteken. Ik ben op 2 januari jarig en ieder jaar bewaarde ik en wat vrienden wat rotjes grondbloemen en babypijltjes en staken we die op mijn verjaardag af in de tuin. Dit deden we sinds ons 11de. Je kan het al wel raden, het ging van een paar rotjes en grondbloemen toen we 11 waren, naar shoppertassen vol sloffen toen we 14 waren. Toen kwam mijn vader met de mooie oplossing, jongens dit wordt te gek, ga maar lekker het park in anders ligt de tuin vol met troep. Wij met ons goede gedrag het park in met een man of 10, beetje heksenkringetjes maken enzo. Op een gegeven moment springen er 10 agenten uit de bosjes van alle hoeken. Wat blijkt een half uur daarvoor waren er wat oudere jongens in het park bezig met vlinders en wasbenzine... dus de agenten zochten die jongens maar troffen ons aan. Lekkee bureautje halt te pakken op je verjaardag. Wel hebben we vreselijk gelachen want die agenten waren hartstikke aardig en het feit dat er 3 volledig onder de modder zaten omdat ze uitgleden hielp daar wel bij. Daarna nog 2 jaar geld uitgegeven aan vuurwerk voor een leuke jaarwisseling, niet meer op 2 januari haha. Daarna kwam het feesten, ieder jaar met oud en nieuw naar een groot feest toe, waarbij je eigenlijk binnen aftelde en dus niets van vuurwerk of wat dan ook meekreeg. Dit hebben we een jaar of 6 gedaan. Daarna gingen we over op huisfeesten en was er wel wat vuurwerk, maar meer een paar blokkies en dat was binnen 5 minuten klaar. Ik had er nog steeds veel affiniteit mee en stond altijd langer buiten om me heen te kiiken dan de rest, maar had simpelweg het geld er op dat moment niet voor over. Weer een paar jaar verder, inmiddels getrouwd en 2 kids. Voor mij is mijn zoontje de trigger geweest. Toen hij 2 was vond hij her vuurwerk wel wat eng tijdens het afsteken, maar toen ik klaar was met mijn 10 cakes vond hij het jammer. Mijn vader vond vuurwerk vroeger ook leuk maar zonde van het geld. Ik had mezelf vroeger al voorgenomen dat ik daar anders in zou staan, plezier mag best wel wat kosten, sparen is ook niet alles. 2 jaar terug huis gekocht en daarmee was het plaatje compleet. Mooi huis, vrouw en kinderen, dus de drang naar sparen werd ook wat minder. Eigenlijk eind 2019 kocht ik voor het eerst voor een 400 euro wat vuurwerk. Hier heb ik zo van genoten dat ik mezelf had voorgenomen het ieder jaar met 100 euro uit te breiden. Hier heb ik mijzelf niet aangehouden. In 2020 had ik namelijk voor 800 eu aan bestellingen uit staan. Helaas is dit niet doorgegaan. Maar daardoor is de drang en passie alleen maar groter geworden. Inmiddels staat de teller voor dit jaar op 3k en ik ben nog nooit zo enthousiast geweest. Ik hoop hiervan te kunnen genieten met mijn zoontje en hier een traditie van te maken. Ik weet in ieder geval dat ik hier niet meer mee wil stoppen. Iedere dag dit jaar wel even op vuurwerkcrew geweest. Ik wil iedereen hier ook bedanken, dankzij iedereen hier heb ik al een heel jaar genot van gehad zonder dat ik maar iets heb afgestoken. Ik hoop dat we hier met zen allen nog heel lang van kunnen genieten zonder teveel gedoe over een verbod.