Wanneer het gebeurde weet ik niet exact, ik weet nog wel dat ik op de basisschool elk foldertje en elk prijsje uit mn hoofd wist en dat ook heel de klas wist dat ik dat wist.
Dag in dag uit ging het erover, na sinterklaas tot aan het kerstdiner en nieuwjaarsdag was mn goede voornemen stelselmatig dat ik volgend jaar meer vuurwerk zou hebben. En wat werden mn ouders er gek van, en nog steeds wel...
Dit ging van kwaad tot erger, van de 29ste op mn fiets van mn kranten fooi een tas vol vuurwerk kopen en in de polder afsteken met een vriendje en later begon ik in september al nitraatjes te kopen in de brugklas tot ik ze zelf ging verkopen en helemaal verslaafd was, verkopen om nog meer te hebben zodat ik de bewuste dag absoluut niks te kort kwam.
De liefde sloeg over naar zwaar siervuurwerk toen ik mijn rijbewijs haalde op mn 18e, een paar keer per jaar naar België (toen kon je bij alpeco nog top flowerbeds halen van bonbridge, de thunderstorm en de havana palms als ik me goed herinner).
Elk jaar werd het gekker, tot ik gepakt werd en het jaar erop stoïcijns verder ging.
De laatste jaren begint het bij mij al vroeg vanwege de freak sites en de toenmalige polen trips en het zwarte circuit.
Echter is het dit jaar voor mij klaar, niet met vuurwerk maar wel illegaal, ik ben september begonnen met bestellen in nederland en de kwaliteit is hier zo goed dat ik geen risico meer ga lopen na inmiddels 2x tegen de lamp gelopen te zijn en goed ben weggekomen (120 en 240 u taakstraf met 2jr lang een jaar hechtenis) wat na afgelopen jaar is.
Het is nog steeds zo erg alleen nu legaal... freak word je niet zomaar ik denk dat het in je bloed zit en besmettelijk is!