Hoe haal je je vuurwerk op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Op verzoek via PM dit voorstel gekregen:

Hoe haal je je vuurwerk op? Met de fiets, lopend, openbaar vervoer, met de auto of met de bedrijfsbus? Met je zoontje, je vader of gewoon alleen? Trek je een trui of vest aan met reclame voor je YouTubekanaal of met een speciale pyro-opdruk of ga liever zo anoniem mogelijk? Draai je onderweg je favoriete pyromuziek of geniet je gewoon van het stille winterse landschap wat aan je voorbij trekt? Kortom: hoe maak jij de rit der ritten?

Gewoon met de auto, samen met mijn vader. Dit jaar moet ik een tweede chauffeur zien te regelen. Vanwege corona heb ik mijn rijbewijs nog niet voor oud en nieuw. Ik heb een nachtrit en een vroege ochtendrit, dus moet ik voor de ochtend nog op zoek naar een tweede chauffeur.

Vroeger ging ik altijd samen met mijn vader/zusje met de auto naar de diverse vuurwerkwinkels toe om aldaar mijn vuurwerk op te halen. Was altijd een gezellige/leuke rit. Maar sinds 2015, moet ik het helaas alleen doen, geeft me wel wat meer vrijheid, maar ook meer zorgen qua maximum gewicht en hoe ik alles in de auto moet krijgen. Maar tot op heden is dat elk jaar gelukt dus, ook dit jaar, weer met de auto :)

Ik denk alleen dit jaar!
Misschien dat ik mijn 3 jarige zoon mee neem, die is gek van vuurwerk. Maar om met hem bij een winkel een uur buiten te moeten staan word wel erg veel. De 2e dag naar almere haven neem ik hem zoieso even mee! Uiteraard dag 1 met mijn bus, dag 2 met de personen auto��

Dit jaar met 2 neven uit Frankrijk die voor het eerst vuurwerk afhalen! Aangezien de hoeveelheid bestelling wordt het met 2 personen auto's. Het wordt een nachtrit en ochtendrit dus hopelijk zijn ze ook fit :P

In het begin altijd alleen met de auto.
Tot vrienden toch wel nieuwsgierig werden en een keer toch wel met eigen ogen wouden zien hoe het allemaal ging.
Nu sinds 3 jaar gaan we standaard met ze 3en ( 2 auto's) die kant op om ons vuurwerk te halen. jaja de rest is inmiddels ook overstag en koopt nu zelf ook haha

de laatste jaren meestal alleen anders ziet mijn vrouw de bestellijsten:copper: Als ik naar Duitsland ga is dat wel altijd met een paar vrienden.

Ik ga met de auto, meestal samen met mijn vrouw. En ondanks dat ze het zonde geld vindt, vindt ze vuurwerk wel leuk en de bijzondere sfeer die het meebrengt om 's nachts op pad te gaan om vuurwerk op te halen.

We maken samen een playlist op Spotify, maar draaien die nooit echt op standje discotheek, al zit er een beste geluidsinstallatie in mijn auto, dus heel af en toe, vooral op de heenweg gaat die nog wel eens op standje oerknal haha.

Ik hou er van om 's nachts te rijden, ook omdat het lekker rustig is op de weg, maar ook omdat je heel veel contrast hebt in de verschillende gebieden met verschillende verlichting. Dan weer lichter, dan pikkedonker of er tussen in, heerlijk.

Vroeger nog wel eens wat op de fiets of lopend opgehaald.

Weet mij nog te herinneren dat ik verderop in Beverwijk om 2.00 in de rij stond bij de Zwarte Markt. Met de fiets heen, fiettassen van de krantenwijk achterop en hopen dat alles mee kon. Op de terugweg met 3 grote pakketten (Lidu Big Box, Lidu Egypte 4, Star BWA5), wat losse cakes (Fashination Trip, 19 schots, 200 grams toen) en een stuk of 5 pijlenpakketten (Lidu Ninja III natuurlijk).. Al steigerend door de straten heen. Fiets gesloopt, ouders boos. Ik blij, vuurwerk was binnen!

Tegenwoordig gaat natuurlijk alles met de auto. Eigenlijk heb ik elk jaar alles met de bus van mijn bedrijf gereden. Anno 2020 het bedrijf verkocht en zal ik het met de gezinswagen doen, maar ook dat moet makkelijk lukken want qua vuurwerk zal het bij lange na niet meer zoveel zijn als toen.

Met de auto en neem altijd wel iemand mee voor de gezzeligheid. Lekker top 2000 op de radio en genieten maar.

Gewoon eigen auto mee, hondenkennels eruit en vuurwerk erin! Vrouw moet werken en geeft niks om vuurwerk dus lekker alleen in de auto, usb met goeie muziek en lekker adressen afgaan.

Dit jaar voor het eerst meerdere adressen wat verder weg. Maar de rest altijd met de auto gehaald. Ga er mooie toerritjes van maken. Altijd een heerlijk gevoel als de achterbak gevuld is met wat vuurwerk en je weer op huis aan kunt. Neem er lekker de tijd voor, gelijk even wat onthaasten tijdens de ritjes.

afgelopen jaren deed ik de nachttour met een goede vriend samen, afgelopen jaar 1000km gereden. Broodje mee, muziek aan, en de hele nacht lekker ouwehoeren terwijl we naar de volgende winkel rijden. Ik haal dan altijd bij een lokale winkel samen met mijn zoon van 5 jaar ook nog wat vuurwerk.

Dit jaar kan mijn vriend niet wegens werk en ik wild een keer proberen bij max 3 winkels mijn vuurwerk te halen allemaal in zuid-holland. Dit jaar alles overdag ophalen samen met mijn zoon.

Heel wat jaren ga ik het vuurwerk ophalen met mijn stookmaat, vaak ook een hotel geboekt om 's-morgens niet een hele lange rit te hoeven maken. Vorig jaar ook gedaan, ondanks een kleinere rit, maar meer om de sfeer ervan toch weer te evenaren. Voor dit jaar staan er een aantal grote ritten voor de boeg, maar midden op de dag veelal. Geen hotel dus. Ook grotendeels alleen dit jaar. Top2000 op en gaan!

Ik ga vuurwerk ophalen met een kameraad (die ironisch niks met vuurwerk heeft) en met mijn broer en forumlid Peter. Dit jaar gaan we iets verder weg maar wordt vast gezellig!

Samen met mijn vader gezellig in de auto. Hij heeft niet zo veel met vuurwerk maar vind het mooi om naar te kijken. Wel vind hij dat ik altijd te veel bestel, ik vind dat persoonlijk wel mee vallen. Maar toch gaat hij ieder jaar gezellig mee. Wanneer de bestellingen binnen zijn doe ik vaak nog een rondje op de fiets langs wat winkels om te kijken wat ze nog hebben.

Vorig jaar wou een goede vriend met mij eens mee!

Die vond het helemaal geweldig, gezellig babbelen met zun 2e, top2000 aan.

Echt een uitje

Voornamelijk met de auto. De eerste dag, de grootste tocht, alleen. Dan 's avonds nog een klein lokaal tochtje alleen of samen met een van m'n ouders op de fiets (lekker de fiets volladen met vuurwerk :handsup:)
De tweede dag weer met de auto, hopelijk met 1 of 2 vrienden samen, die niet zo veel met vuurwerk hebben maar gewoon voor de gezelligheid mee gaan.

Eigenlijk al jaren hetzelfde recept.
Ik ga met een maatje van me de eerste ophaaldag alle winkels langs, met de auto.
Top 2000 op, onderweg nog ergens lekker ontbijten en genieten van dat we weer mogen, heerlijk gevoel geeft dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan