hoe ben jij begonnen/in aanraking gekomen met vuurwerk??

Dat is zo'n 12 jaar geleden geweest, toen ik 8 was. Ik was als kind doodsbang voor vuurwerk en zat met de jaarwisseling altijd binnen. Mijn vader en kennissen staken rond 0:00 altijd wel wat af, en m'n broertje was daar ook bij. Ik keek dan altijd van achter het raam toe. Toen ik 8 was kreeg ik van mijn opa altijd wat klein vuurwerk. Dit bestond(ook de jaren erna)uit babypijltjes en Happy Jacks. Overdag stak ik dus wel eens wat af, onder toezicht van mijn vader en opa.

Rond de milleniumwisseling had mijn vader ook wat besteld, maar deze keer konden we het wegens het overlijden van mijn andere opa die dag niet thuis vieren. Overdag dus niks afgestoken buiten. Snachts wel. Ik ben die nacht voor het eerst naar buiten geweest met de jaarwisseling om met mijn vader en broertje wat pijlen voor mijn overleden opa af te steken.(Blizzardball van Lesli weet ik me nog te herinneren)

Ik vond de sfeer rond de jaarwisseling ondanks het overlijden van mijn opa zo geweldig dat ik ook daarop volgend jaar weer buiten te vinden was. Ik was eigenlijk niet eens zo bang meer, het viel allemaal wel mee!:) Sindsdien is het allemaal heel snel gegaan en werd het elk jaar meer en meer, vooral toen ik 16 was en zelf vuurwerk kon kopen.

Grtz.

Ik was vroeger als de dood voor vuurwerk! Als kleine jongen stond ik met de gehoorbeschermers op achter het raam, vanwege de knallen. Toen ik een jaar of zes was ging het een beetje over en kreeg ik een slof rotjes van mijn vader. Deze heb ik toen allemaal los in de grond gestoken en afgestoken, want ik durfde ze toen nog niet vast te houden. De jaren daarna verdween de angst compleet en sindsdien ben ik helemaal gek. Ik en mijn broer mochten altijd voor 25 euro vuurwerk uitzoeken, maar natuurlijk werd dit de jaren erna te weinig en ging ik zelf bijbetalen. Toen op een oudejaarsdag werden er door een paar jongens in de straat hele harde knallen afgestoken. In het begin vond ik dit eng maar later vond ik het helemaal geweldig. Die nacht werd er ook vlak voor ons huis een lawinepijl afgestoken. Sindsdien ben ik gek van de harde knallen. 3 jaar geleden ben ik voor het eerst om illegaal vuurwerk geweest en nu ga ik elk jaar naar België.

Dus zodoende ben ik nu helemaal vuurwerkgek :D

Hoe ik in aanraking gekomen ben met vuurwerk, is al een hele lang tijd geleden!
het begon ermee dat papa altijd zo'n familie pakket kocht en een pakket vuurpijlen en op oudejaarsavond stookten met een deel van de familie.
zover ik me kan herinneren bleef ik altijd binnen met me oma, omdat ik bang was voor de knallen en het misschien onverwachte & mijn oma vond het te koud buiten en dacht dat ze het binnen ook wel goed kon zien! :)

en zo ging dat een paar jaar laten nog precies het zelfde. om 00.00 altijd met die dikke gehoor beschermers naar buiten en genieten van al dat moois!

weer een jaartje of 2 later kreeg ik me eigen pakje rotjes!
papa moes er wel bij blijven maar naar een tijdje vertrouwde ik het toch wel en na elk rotje wat ik aanstak deed ik me oren dicht totdat de knal voorbij was!
ik was helemaal gelukkig als kleine pyromaan!

en zo kwam er elk jaar een beetje meer bij, zoals 2 pakken rotjes en 1 pak grondbloemen!
oud en nieuw was de mooiste dag uit me leven!

maar opeens komt dat moment dat je je vuurwerk zelf wilt kiezen en dan je dan jou vuurwerk wens aan je ouders gaat laten zien, en dan komt de discussie is het niet te veel? en wat dan als je wat over hebt? of wat als het gaat regenen?
nou gelukkig heb ik die discussie altijd gewonnen :D.

Nadat ik mijn doe een wensdag gehad heb, is mijn passie voor vuurwerk alleen maar gegroeid en dat zal hij nog altijd blijven doen! :D

Elke oudejaarsdag word steeds mooier en beter! maar voor hoelang dat door zal gaan heb ik geen idee van! maar ik hoop nog heel lang :D

De komende jaarwisseling zal voor jou zeker niet tegenvallen. Met al die cakes die je gesponsord krijgt moet het goed komen.
Altijd mooi om te zien hoe klein iedereen begonnen is, en te zien dat we allemaal toen blij waren met een slot rotjes! Moet je nu eens kijken waar we staan (en voor degene die nu klein beginnen weten dus waar ze over een paar jaar staan!) :p

Ik ben vorig jaar pas begonnen xD

Ik heb het jaar daarvoor wel met vrienden wat staan afsteken, maar dat was hun vuurwerk.
Tot die tijd vond ik vuurwerk maar niks, maar toen ik eenmaal aan het afsteken was dacht ik: Dit wil ik ook!!! En nu kan ik niet wachten :)
Vorig jaar begon in met een eurotje of 30, wat knalvuurwerk, grondbloemen, babypijlen en een pijlenpakket. Is wel mooi genoeg :)

Vuurwerk heeft me van kleins af aan al geïnteresseerd. Maar toen een vriend van me, mij zo'n 8 jaar geleden in contact bracht met de site vuurwerklook is het hele balletje pas echt gaan rollen.

Ik zat toen vrijwel iedere dag op de forums. En werd overal steeds nieuwsgieriger na. In 2005 ben ik ook naar de eerste meeting geweest en vond het geweldig. Een jaar later werd ik gevraagd om moderator te worden op vuurwerkpunt.
Sinds die tijd ben ik echt fulltime freak en ben ik elke dag bezig met vuurwerk.

En nog steeds vind ik het geweldig :D

hoe ik er in aanraking mee ben gekomen?
via me pa die kocht altijd wat leuks ( chineese rol en wat pijlen ) en zins dien boeide het me heel erg ( jaar 4-5 ) toen ik 8 jaar was mocht ik zelf 's avonds vuurwerk afsteken (rotjes babypijltjes en zelfgefabriezeerde 3 klappers door me pa)vond het geweldig alleen me ma niet zo haha

vrienden van mij die stokte altijd op 1 straat en ik stond er altijd een beetje bij en kreeg meestal wat vuurwerk van me pa ( toen was ik 9-10 jaar ofzo)
later ben ik gewoon zelf vuurwerk gaan halen ( wel samen met me pa maar mocht het zelf uitzoeken)
nu ben ik zelf 16 jaar en koop het dit jaar gewoon zelf me pa is een beetje op vuurwerk afgekeken ( weet ook niet hoe het komt ) vorig jaar nog wel hadden we samen voor 22kg vuurwerk ( record in de hoeveelheid voor ons dan en ik was al door het dollen heen )

en vuurwerk blijft altijd een grote hobby van me en ik wil (als het kan) zelf ook graag het hele jaar met vuurwerk bezig zijn later

Toen ik klein was zo'n 20 jaar geleden woonden bij ons veel indische mensen die een steiger bouwden en mischien wel 20 100.000 klappers afstaken. Was ik altijd bang en had ik oordopjes in, sjaal en muts over me oren. En ben ik zelf een matten freak. En kan het niet hard genoeg gaan

Vuurwerk heeft me van kleins af aan al geïnteresseerd. Maar toen een vriend van me, mij zo'n 8 jaar geleden in contact bracht met de site vuurwerklook is het hele balletje pas echt gaan rollen.

Ik zat toen vrijwel iedere dag op de forums. En werd overal steeds nieuwsgieriger na. In 2005 ben ik ook naar de eerste meeting geweest en vond het geweldig. Een jaar later werd ik gevraagd om moderator te worden op vuurwerkpunt.
Sinds die tijd ben ik echt fulltime freak en ben ik elke dag bezig met vuurwerk.

En nog steeds vind ik het geweldig :D
Hey da's grappig, dat is ook de eerste vuurwerksite waar ik op zat, ook via een vriend. Ik heb er nooit meer wat van gehoord, van die site.

Geen idee. Wel weet ik nog dat ik me eerste vuurwerk afstak. Dat was toen ik 6 jaar was een sterretje.

Toen ik 10 was had ik 1 pakje grondbloemen. Verder niks. Elk jaar werd het meer en zo gaat het nog steeds :D.

Dit kwam vooral door mijn broer en zijn vriend verderop in de straat, zij zijn zelf ook altijd een vuurwerk gek geweest.Mijn eerste stukje "vuurwerk" was een metalen pijltje met klappertjes (zoals deze) op mijn 7e. Het jaar daarop kreeg ik een pak rotjes en een pakje wondertollen. Mijn broer daarintegen had altijd de harde knallers en mooie fonteinen.

Helaas is mijn broer er nu niet meer, maar zijn liefde voor vuurwerk wordt niet vergeten, we steken nu elk jaar een cake af op het kerkhof waar hij ligt. Ik denk dat we zo'n beetje de enige zijn die dit doen.

Laatst bewerkt:
T begon met altijd als kleine jongen op oudjaarsdag de hele tijd achter de grote buurjongens aanrennen want zij hadden rotjes, grondbloemen en wat wel niet. Dat was natuurlijk allemaal superinteressant! Toen ik een jaar of 7 was mocht ik, pak je tepel vast, een pakje jumping jacks. Dat was al helemaal super voor me al vond ik het wel een beetje eng volgens mij :p Het jaar daar op kreeg ik van m'n vader een meterpakket met allemaal K*Tfonteintjes en sindsdien heb ik ook nooit meer siervuurwerk gekocht xD Het jaar daarop mocht ik voor 25 euro wat vuurwerk en zelfs 2 sloffen rotjes! En toen werd het ieder jaar gekker en gekker. Kon op een gegeven moment via een teamgenoot van voetbal aan nitraten komen. Dat waren nog oude 'Coloured Flower' nitraten. Dat was ook een beetje de tijd dat ik met AVP in aanraking kwam. Dat zal nu alweer zo'n 5 jaar geleden zijn. Het jaar daarop kwamen er zelfs 5 supervlinders het huis in. Ennnuhmm... Tja erhm... Vorig jaar ehh.. Heb ik me met nitraten, vlinders, supervlinders, cobra's, lawinepijlen, salutes, chinese rollen en chainthunders vermaakt. Het spectrum is dus redelijk breed geworden :D

door mijn broer hij kocht 1 jaar voor 90,- (vooral strijkers,widowmakers,nitraten)
hij was toen ong 14 jaar, (net als ik nu)
ik vond het helemaal geweldig alleen ik durfde niet te kijken (was vroeger bang van vuurwerk maar vond het wel stoer)
het jaar erop wilde ik toch perse vuurwerk ik was toen 8jaar
ik kreeg toen 1 pakje van die vlinders in blauwe doos
alleen die durfde ik ook niet aftesteken
heb het jaar erop maar legaal vuurwerk gekocht en dat beviel me goed,
en het jaar erop ben ik toch weer illegaal vuurwerk gaan kopen en nu vind ik het helemaal geweldig,
ik steek nu al 4 jaar illegaal af en het bevalt goed

Begonnen met een jaar of 7, dankzij mijn vader natuurlijk...
En toen ik 9 was kocht ik voor de eerste keer zelf vuurwerk.
Al mijn vuurwerk dat ik koop/kocht komt uit Nederland. (op 1 Duitse ufo na dan...)

Het moment dat ik een Freak werd, was toen ik een jaar of 8 was.:D

Ik stond buiten nog blij met wat klein schalig vuurwerk me te amuseren tot dat mijn neef (ook wel bekend als Vaessen op dit Forum) Mij op kwam halen om "Iets leuks te laten zien".

Ik liep enthousiast met mij neef mee iets meer naar boven waar een mooi klein speeltuintje lag. Hier had hij met een groep vrienden 2 pijlen waar ik toen der tijd de naam nog niet van kon aan een klimrek vast getapte.

Het eerst volgende moment zag ik allemaal lichtflitsen om me heen en hoorde ik 2 felle knallen voor me. Sinds dien is het beest in mij ontwaakt! :p

Nu is mijn passie vooral Mooi en groot siervuurwerk! <3

Dit jaar wordt weer een mooi jaar! Mijn neef en ik knallen er nog altijd lekker op los!

Het moment dat ik een Freak werd, was toen ik een jaar of 8 was.:D

Ik stond buiten nog blij met wat klein schalig vuurwerk me te amuseren tot dat mijn neef (ook wel bekend als Vaessen op dit Forum) Mij op kwam halen om "Iets leuks te laten zien".

Ik liep enthousiast met mij neef mee iets meer naar boven waar een mooi klein speeltuintje lag. Hier had hij met een groep vrienden 2 pijlen waar ik toen der tijd de naam nog niet van kon aan een klimrek vast getapte.

Het eerst volgende moment zag ik allemaal lichtflitsen om me heen en hoorde ik 2 felle knallen voor me. Sinds die is het beest in mij ontwaakt!:P

Nu is mijn passie vooral Mooi en groot siervuurwerk!(L)

Dit jaar wordt weer een mooi jaar! Mijn neef en ik knallen er nog altijd lekker op los!

Ja heerlijk he? Dat waren 2 mooie lawine pijlen. Vanaf dat moment was je net zo verslaafd als mij...het zal nooit meer verdwijnen. Alleen is het nu vooral siervuurwerk :D

eigenlijk was het heel erg simpel m'n vader steekt ook al vanaf z'n 10de af. en hij heeft me eigenlijk op mijn m'n 6de ook het begrip "vuurwerk" gebracht
en vanaf nu weet ik het n

Back
Bovenaan