Hilversum bepleit compleet vuurwerkverbod HILVERSUM

baal

VWC lid
Hilversum bepleit compleet vuurwerkverbod HILVERSUM

Burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum gaat in landelijke overlegorganen pleiten voor aanpassing van het vuurwerkbesluit. Broertjes wil onder andere de mogelijkheid om als gemeente een algeheel vuurwerkverbod af te kondigen. Ook moet de tijd waarbinnen tijdens de jaarwisseling vuurwerk mag worden afgestoken, worden beperkt.

Niet handig, want er zal toch wel gewoon worden afgestoken. Want bij omliggende steden waar geen verbod is kan er nog gewoon vuurwerk worden gehaald.

Volgens mij is het tijd dat de vuurwerkbranche en/of de liefhebbers eens een vuistslag moeten gaan maken.
Ik lig er zelf niet wakker van en maak me ook totaal geen zorgen over een vuurwerkverbod.
Echter ben ik wel van mening dat het nu maar eens een keer afgelopen moet zijn met die hetsche tegen het vuurwerk.
Het is gewoon van de zotte hoe men hier elk jaar weer op duikt met dit jaar echt het toppunt.

Ten 1e hebben al die halvegare ambtenaren die als een dolle haan lopen te kukelen totaal geen benul van zaken omtrend de materie.
Dat er wat moet worden gedaan snap ik ook wel maar doe dit dan op een normale verstandige manier waarbij de consument die normaal omgaat met vuurwerk niet de dupe word van de groep asociale hersenloze gasten die slopen,bommen maken en de boel lopen te verstieren!!!

Als ik de tijd en kennis zou hebben om iets op te zetten had ik geen moment getwijfeld maar de gezins en privesituatie laten dat gewoonweg nog niet toe.

Wat wel duidelijk is dat en een POSITIEF TEGEN SIGNAAL moet komen van uit ons de oppositie.

gr

Amen Marchel,

Ik kan me niet direct voorstellen dat de branche zich zo stil houdt... Mag toch aannemen dat zij hun broodwinning niet kwijt willen raken...

Ook de winkeliers lijken het allemaal gelaten af te wachten, er zijn maar een paar mensen die hier actief zijn op het forum, die hun meningen hebben gegeven. Er zijn echter meer winkeliers en mensen werkzaam bij importeurs die ook actief forumgebruikers zijn en angstvallig stil lijken te blijven......

hmm, die broertjes wil een algeheel vuurwerkverbod voor zijn gemeente EN een beperking van de afsteektijden?

wie legt deze even voor mij uit want ik snap het niet meer :bonk:

hmm, die broertjes wil een algeheel vuurwerkverbod voor zijn gemeente EN een beperking van de afsteektijden?

wie legt deze even voor mij uit want ik snap het niet meer :bonk:

Die kerel is gewoon de weg kwijt.Praat zichzelf tegen,dat zegt al genoeg over deze man.:p

Niet slim, wanneer iets niet mag, zal het alleen maar erger worden.
Dan kan je de veiligheid niet meer waarborgen, alles zal gesloopt worden, de zwarte markt wordt groter en Hilversum zal nieuwe burgemeester verkiezingen houden na het slappe gedrag van de huidige burgemeester.

Het verbaasd mij dat deze burgemeester nog doorpruttelt. Zijn collega's hebben de aandacht allang weer verlegd naar de meer inhoudelijke en zinnige onderwerpen. Statements zoals deze burgervader plaatst hebben alleen gewicht als hij zich terdege heeft laten informeren en vervolgens met een goed onderbouwt voorstel komt.

Wat meneer Broertjes eigenlijk doet is zijn ongenoegen uiten over de manier waarop oudjaar in zijn gemeente is verlopen. En dat kan ik begrijpen, maar deze uitingen passen een man van zijn status niet. Van een burgemeester verwacht je toch minstens enige inhoud en onderbouwing.

Arme burgers van Hilversum. Lijkt me geen prettig idee dat zo iemand je stad/gemeente moet sturen.

Cameo

Het verbaasd mij dat deze burgemeester nog doorpruttelt. Zijn collega's hebben de aandacht allang weer verlegd naar de meer inhoudelijke en zinnige onderwerpen. Statements zoals deze burgervader plaatst hebben alleen gewicht als hij zich terdege heeft laten informeren en vervolgens met een goed onderbouwt voorstel komt.

Wat meneer Broertjes eigenlijk doet is zijn ongenoegen uiten over de manier waarop oudjaar in zijn gemeente is verlopen. En dat kan ik begrijpen, maar deze uitingen passen een man van zijn status niet. Van een burgemeester verwacht je toch minstens enige inhoud en onderbouwing.

Arme burgers van Hilversum. Lijkt me geen prettig idee dat zo iemand je stad/gemeente moet sturen.

Cameo

dat is het zeker niet nee .
ik zou met zo n vent de lokale politiek hebben aan geschreven als ik daar woonde

Back
Bovenaan