Hilversum: 05-05-2012

stefantvs

VWC lid
Datum: 05-05-2012
Plaats: Hilversum
Provincie: Noord-Holland
Waar: Lapersveld
Tijd: 23:00
Wie: Bombers
Wat: Max 2 Inch
Waarom: Bevrijdingsdag

Gaan er ook candles, single-shots en t/m 4" mines worden ingezet?
Ook 2" losse shelletjes of vooral cakeboxen?

Idd mines mogen ook tot 4" net als singelshots en candles.

Wat er verder daadwerkelijk ingezet gaat worden weet ik niet.

Ik hoop dat er een mooie opbouw in komt:) Maar ook niet geheel onbelangrijk, ik hoop dat ze dit keer de locatie gaan benutten, dit is één van de mooiste vuurwerklocaties in Nederland!

Ik wens ze in elk geval veel succes!

Het water mag zoiezo niet gebruikt worden. Ik had dit ook al geoperd want dan kun je mooi pse ed op pontons in het water zetten. Maar mag helaas niet van de gemeente :(.

Zonde zeg, ik weet alleen wel zeker dat dit een jaar of twee geleden wel mocht, ben benieuwd waarom nu niet meer eigenlijk...gemiste kans!

Alle voorgaande jaren dat ik nu ben geweest (4e jaar nu) zat het water ervoor helemaal vol met neppe ganzen. Ik meen mij wel te herinneren dat 2 jaar geleden er wel cakes zijn gebruikt die in het water schoten met fonteinen? Was een apart gezicht dat wel en prima gebruik gemaakt van de locatie. Echter, dat gebeurd eigenlijk elk jaar wel want het is ook een prachtige locatie waar je veel mogelijkheden hebt.

Tot 2" is wel minder als vorig jaar niet? Volgens mij heb ik toen 2,5 of 3 inch gezien door alle chaos heen.

Wel of geen meeting, dit jaar ben ik er ook weer bij!

Klopt ruben was 2,5 inch mijn fout. Azuma heeft in verleden daar nog 3 inch ooit geschoten. Reden dat water niet gebruikt mag worden is idd vanwege de ganzen :s.

Hier moeten ze gewoon eens wat vets doen met mooie mines en single shots van links naar rechts en weer terug, diagonaal en verticaal schieten. Van links en van rechts tegelijk naar het midden toe met de mines. V-shape, W-shape, Fan-shape, crossed-shape. Er is zoveel moois mogelijk:D

Met 2'' shells zijn ook zeker nog wel leuke dingen te doen, zit nu te denken aan bijvoorbeeld een mooie regenboog, op 10 posten 10x 2'' op quickmatch die op alle 10 de posten tegelijk de lucht in gaan, per post 1 kleur peony. Dit kan bijvoorbeeld mooi na een stukje met een zooi candles op dezelfde 10 posten die ook in een regenboog crossed-shape door elkaar heen schieten. Wel moeten de candles dan 1 kleur komeet per post hebben.

Ook lijkt het mij kickuh om te zien om van een schelle knal naar een doffe knal te gaan in de finale. Bijvoorbeeld beginnen met de hoogmoed en eindigen met mooie mines die dezelfde mooie tails hebben als de hoogmoed en ook een report alleen dan een stuk doffer dan de hoogmoed qua knal. Weet niet of het mogelijk is om salutes te schieten op die locatie? Maar meen dat dat niet mogelijk is? Anders kunnen er daarna als eindklap nog een rits van de lucht in gejaagd worden.

Hoop stiekem dat ik iets terug zal zien in de show van wat ik zojuist hier boven neer heb gezet:) Ik ben er in ieder geval weer bij. En of er wel of niet een meeting zal zijn? Geloof dat er altijd al veel liefhebbers afreizen naar deze show, dus een meeting zal het toch wel weer worden!:)

Het is een hele mooie locatie, maar dat wat de locatie zo mooi maakt, is ook meteen het grootste probleem: een heuvel en erg veel hoge bomen! Je moet als pyrotechnisch bedrijf permanent opletten of er geen buizen gericht staan op takken. Je kunt wel leuk breed WILLEN schieten, maar dat kan alleen in I-shape. Je kunt gewoon niet breed in fanshape werken over de volle linie. Dat kan maar op enkele posten. Daarnaast zullen de bomen en de heuvel een stuk zicht ontnemen van laagblijvende effecten zoals tails of fonteinen. Het idee van brede stepper-beelden is gewoon niet haalbaar gezien de locatie, naar mijn mening. De locatie is mooi, maar echt zeer beperkend.
Neemt niet weg dat de allereerste linie, nét achter het water, erg mooi breed is. Zeer geschikt voor een enorme rij fonteinen, of mooie tails.

Ik ben wel van plan om er bij te zijn :) Deze show is al jaren vaste prik op 5 mei voor mij. Wat er ook gebeurt, hij is altijd veel besproken :p

De kant net over het water is 78 meter van het publiek af (lineaal google earth), en kan volledig volgeplempd worden met stepperbeelden, single-shots, fonteinen, kaarsen en alle leuks die je maar wil.
2,5" werd oogluikend toegestaan volgens mij, maar de afstand leent zich er gewoon niet voor met een spoorlijn die net achterlangs loopt en gebouwen die hemelsbreed maar 40 meter van de buitenste schietplatforms staan (hoge bankjes).

Geen probleem op zich, want er kan afgezet worden, zodat de gebouwen gewoon binnen de veiligheidsafstand kunnen en mogen liggen.

Op het laantje in het midden kun je inderdaad alleen maar mines en shelletjes wegpompen in I-shape, maar 2"-shells kunnen ook gewoon op de buitenposten als het I-shape is, en misschien zelfs fan-shape als de provincie hier geen speciale regels voor heeft zoals DCMR in Rijnmond.

Mijns inziens komt het neer op moeite doen en goed inkopen (Jorge heeft b.v. aardig wat 2" in het assortiment staan waar je je bepaald niet voor hoeft te schamen.(http://www.jorge.com.pl/eng/fajerwerki-profesjonalne-kategoria-121.html, http://www.jorge.com.pl/eng/fajerwerki-profesjonalne-kategoria-135.html, http://www.jorge.com.pl/eng/fajerwerki-profesjonalne-kategoria-9.html)

Wat dacht je van linkerheuvel 3" mines links, 3" I-shape en op rechts 3" in I en rechts, en dan een 4" mine in het midden van dezelfde soort. Dat moet en kan echt wel mooie beelden opleveren.

Vorig jaar is echt wel moeite gedaan, want dat kun je wel zien op de video, maar er zit nog veel meer in deze lokatie. Met een gedegen voorbereiding kun je dat er allemaal uit halen.

Back
Bovenaan