Hij (HVLV) steekt volop af, zij (PvdD) wil geen enkele knal meer horen

Ik lees het allereerste en het allerlaatste en denk: vroeger genoot ik ervan maar nu ben ik blij dat het verboden wordt, het is geen eerste levensbehoefte.
Nee echt Ellen? dat exact zelfde geldt voor jou. Ook net zo nutteloos voor 98% van de mensen om jou heen. Maar is makkelijk he, alleen maar in je eigen straatje denken. Ze komt op mij over als een ex roker die het licht heeft gezien en plots fel gekant is tegen roken. Dit kun je ook stellen voor geloof, autorijden, alcohol, drugs, etc. Allemaal niet nodig maar waar zijn dan je campagnes om een algeheel verbod ingevoerd te krijgen? Met name geloof en alcohol zijn (dagelijks) grootverbruikers op het kerkhof namelijk. Wijntje Ellen? Of ga je voor de quinoia avocado smoothie met amandelmelk slagroom? 😂

Ik ben 3x in mijn leven door een hond gebeten. Als ik bij elke passant met een hond moet zeggen, steek even over want ik ben bang, geloof ik niet dat er gehoor aan gegeven gaat worden. De reactie is altijd: Maar hij doet niks hoor!
Dus sodemieter ook maar op
Met je argument dat je hond bang is van vuurwerk. Ik stop gelijk als ik een hond zie want het is onnodig express te kwellen. Het begrip werkt blijkbaar maar 1 kant op. Het zijn dit soort kleine nuances die ik opmerk bij de moraalridders en het is een maatschappelijke ziekte dat je rekening moet houden met wat klagers willen en je over niets van de klagers mag klagen. Ik ben niet racistisch, niet homofoob, ontken slavernij niet, hou van dieren etc. Waar ik wel heel slecht tegenkan is dat veganisten, lgtbbq+ regenboorg, actiegroepen mij willen dwingen of overtuigen respect om te zetten in hun pad bewandelen, rot op joh. Maatschappelijke Jehova’s met weinig tot nul respect voor hen die anders denken of anders willen leven. vroeger was het beter is een zinnetje waar je jeuk van krijgt normaliter maar in dit opzicht was het vroeger eigenlijk wel degelijk socialer dan nu. Ben dan ook niet verbaasd dat het juist verhard ipv meer samenhorigheid kweekt.
Een slappe oppervlakkige discussie tussen Jeffrey en de GroenLinks Miep. Jouw reactie op al haar dooddoeners is al een stuk sterker. Ik mis dit altijd in de media.

• Like
Waarderingen: bri
Lauret: "Toch ben ik vooral blij dat er een vuurwerkverbod komt. Want vuurwerk is onnodig. Het is geen eerste levensbehoefte."

Dit vind ik een zeer matig argument. Eigenlijk zijn alle hobby's, maar ook huisdieren (enkeling daargelaten) onnodig. En de argumenten waarom het wel nuttig zou zijn (verbroedering, plezier) slaan ook op vuurwerk.

Lauret: "Maar er zijn meer redenen om vuurwerk af te schaffen. Denk aan de impact op vluchtelingen die uit oorlogsgebied komen."
Vroegahhhh had je zown oorlog in Joegoslavie. Kwam een vrouw naar Nederland die mijn pappa wel leuk vond.
Gingen ze daar naar haar huis op vakantie(niet terug naar het land, dat bestaat niet meer).
Komt mijn Pappa terug met kado's voor de kids... Luchtdruk pistool, Spelen de kindjes daar ook mee op straat.

Ik heb een hekel aan katten, houd mevrouw haar katten ook lekker binnen de rest van het jaar?!! Of kunnen die gewoon vrij rond lopen en overal schijten wat ook fantastisch is voor het milieu ?

Wat ik wil zeggen over dat linke egohypoasso narcistische hyppelkutje mag denk ik niet dus.
Gelukkig heeft hij wel een hart/ziel/hersenen.

Lauret : "Nee, lijkt me niet. Ik snap dat mensen het mooi vinden, maar het is slecht voor mensen, voor dieren - ook voor wilde dieren zoals vogels - en voor het milieu."

Kijk, hier is het ze werkelijk om te doen, net zoals die Niels die op EenVandaag met Pyroteam Utrecht in debat ging.

Laatst bewerkt:
Lauret: "Nou ja, ik denk dan van goh, als we rekening willen houden met onze medemens is het misschien een goed idee om geen vuurwerk af te steken. Denk aan al die Oekraïners. Die hebben een trauma en dat komt dan weer boven."

Wij moeten maar rekening met anderen houden, maar wie houd er rekening met ons vuurwerkliefhebbers die maar 8 uur per jaar met oud&nieuw vuurwerk willen afsteken?

Laatst bewerkt:
Het is gewoon compleet zinloos om nog in discussie te gaan met dit soort misgunners. Vanaf volgend jaar niet meer nodig om alles maar braaf te weerleggen. Dan is het Hek van de dam en ik hoop op een knotsgekke jaarwisseling dan, ik kijk uit naar de verontwaardigde reacties van deze figuren dan.
Volgend jaar bij een beetje gelegenheid steek je wat. Gaan mensen klagen op socials of buurtapps kun je aangeven; werkt prima dat verbod👍😁.

Bij een verbod mag van mij de pleuris uitbreken totaal geen medelijden met wanbeleid/ symboolpolitiek

Back
Bovenaan