Ik lees het allereerste en het allerlaatste en denk: vroeger genoot ik ervan maar nu ben ik blij dat het verboden wordt, het is geen eerste levensbehoefte.
Nee echt Ellen? dat exact zelfde geldt voor jou. Ook net zo nutteloos voor 98% van de mensen om jou heen. Maar is makkelijk he, alleen maar in je eigen straatje denken. Ze komt op mij over als een ex roker die het licht heeft gezien en plots fel gekant is tegen roken. Dit kun je ook stellen voor geloof, autorijden, alcohol, drugs, etc. Allemaal niet nodig maar waar zijn dan je campagnes om een algeheel verbod ingevoerd te krijgen? Met name geloof en alcohol zijn (dagelijks) grootverbruikers op het kerkhof namelijk. Wijntje Ellen? Of ga je voor de quinoia avocado smoothie met amandelmelk slagroom?
Ik ben 3x in mijn leven door een hond gebeten. Als ik bij elke passant met een hond moet zeggen, steek even over want ik ben bang, geloof ik niet dat er gehoor aan gegeven gaat worden. De reactie is altijd: Maar hij doet niks hoor!
Dus sodemieter ook maar op
Met je argument dat je hond bang is van vuurwerk. Ik stop gelijk als ik een hond zie want het is onnodig express te kwellen. Het begrip werkt blijkbaar maar 1 kant op. Het zijn dit soort kleine nuances die ik opmerk bij de moraalridders en het is een maatschappelijke ziekte dat je rekening moet houden met wat klagers willen en je over niets van de klagers mag klagen. Ik ben niet racistisch, niet homofoob, ontken slavernij niet, hou van dieren etc. Waar ik wel heel slecht tegenkan is dat veganisten, lgtbbq+ regenboorg, actiegroepen mij willen dwingen of overtuigen respect om te zetten in hun pad bewandelen, rot op joh. Maatschappelijke Jehova’s met weinig tot nul respect voor hen die anders denken of anders willen leven. vroeger was het beter is een zinnetje waar je jeuk van krijgt normaliter maar in dit opzicht was het vroeger eigenlijk wel degelijk socialer dan nu. Ben dan ook niet verbaasd dat het juist verhard ipv meer samenhorigheid kweekt.