Het weer verwachtingstopic

Ja bij mij ook, en sneeuw+vuurwerk is geen goede combi. Dan kan het nml een beetje mistig worden toch?

Wat zoiezo zo is, is dat een pak sneeuw knalvuurwerk drastisch dempt :(

Nog 4á5 dagen en dan is de eerste pluim bekend voor oud&nieuw...

ensemble-tt6-wageningen.gif

Grote kans op witte kerst

De lange-termijnverwachting zegt dat je de sneeuw dit jaar niet uit een spuitbus hoeft te toveren.

The Weather Outlook, het bureau dat bekend staat om zijn redelijk betrouwbare lange voorspellingen, verwacht een ijskoude periode. Wind vanuit noordelijk Siberië blaast richting noordelijk Europa en moet hier rond donderdag aankomen.

Dat brengt zeer koude lucht met zich mee en vooral veel sneeuw. Volgens The Weather Outlook duurt de koude periode minstens tot Oud en Nieuw, maar wellicht ook iets langer. Dat zou betekenen dat het met kerst behoorlijk frisjes zal zijn en dat de sneeuw flink zal neerdalen terwijl iedereen aan de kalkoen zit.

Daarmee dreigt het een Daarmee sensationeel koude winter te worden. Misschien dat zelfs de records van 1942 en 1956 gebroken gaan worden. Het Nederlandse kouderecord werd gevestigd op 27 januari 1942, toen in Winterswijk -27,4 graden werd gemeten.

http://beta.nieuws.nl.msn.com/opmerkelijk/grote-kans-op-witte-kerst

De pluimverwachting die Golddigger hierboven heeft gepost zegt het tegenovergestelde als t verhaal dat Fred heeft gepost. Het blijft dus speculeren helaas.. Goede droge lucht zo net onder het vriespunt met windkracht 2a3 lijkt mij perfect.

Inderdaad, en hopen dat er niet al te veel sneeuw blijft liggen, maar wel een beetje ijs op het water, altijd leuk ;)

Maareh, als records gebroken gaan worden (onder de -27,4 graden celcius!!!) Dan word buiten stoken met oud en nieuw geen pretje kan ik de vertellen.

Toch maar die mooie brander kopen met een grote makkelijk indrukbare knop, die ik ook onder extreme weersomstandigheden kan gebruiken, kopen?

En een bivakmuts? Anders bevriest mn gezichtje?

Hier zat ik niet op te wachten...

Absoluut! IJs op het water is altijd goed, helemaal als je er nog op kan ook :D. Lang geleden dat we tijdens oud & nieuw massaal (ook op grote wateren) konden stoken, wel even oppassen voor schaatsers ed :wink:. Heeft toch iets moois...

Er valt echt geen pijl om te trekken de komende dagen wat het weer gaat doen, plaats de pluim wel, maar weet zeker dat hij morgen al heel anders is. (vanmorgen was hij al heel anders)

ensemble-tt6-wageningen.gif

Maar ja dat houdt het spannend :D

Inderdaad, en hopen dat er niet al te veel sneeuw blijft liggen, maar wel een beetje ijs op het water, altijd leuk ;)

Maareh, als records gebroken gaan worden (onder de -27,4 graden celcius!!!) Dan word buiten stoken met oud en nieuw geen pretje kan ik de vertellen.

Toch maar die mooie brander kopen met een grote makkelijk indrukbare knop, die ik ook onder extreme weersomstandigheden kan gebruiken, kopen?

En een bivakmuts? Anders bevriest mn gezichtje?

Hier zat ik niet op te wachten...

Vuurkorf is ook sfeervol:wink:

Jongens jongens niet zo aanstellen! Wat is der nou zo erg als er een pak sneeuw ligt? We hebben allemaal wel een schep en een bezem! Zo lang het op de 31ste niet hard sneeuwt of regend ben ik al blij.

Mist is helemaal erg, dan schiet je je vuurpijlen enz gewoon de leegte in! Je hoort dan alleen een knal:sad:
Dan bewaar is alles voor volgend jaar:p

Er valt echt geen pijl om te trekken de komende dagen wat het weer gaat doen, plaats de pluim wel, maar weet zeker dat hij morgen al heel anders is. (vanmorgen was hij al heel anders)

image

Maar ja dat houdt het spannend :D

Op de 2e kerstdag kan het -20 worden en 10 graden,
Hmm. Ik denk dat er vast een lijntje goed moet zijn..
:D

Een ding is zeker, het gaat koud worden op de fiets ernaartoe :shocked:

Er ontstaat geloof ik iets meer zekerheid voor de komende tijd, voornamelijk rustig winterweer. Hopelijk zet het een week door...

Tmax.png

Tmin.png

Prec.png

Zat net ook even op de weer sites te kijken maar zag dat ze dinsdag 28 december een graad of 7 voorspellen dat vind ik altijd een mooie tempratuur

Wat mij betreft moet het niet te koud zijn

hmm hogere temperatuur valt vaak samen met regen swinters dus dat moeten we niet hebben.
28-12-2010

3 °C
2 °C
13 km/u

75%
3.3 mm

Veranderd elke dag nog wel dus kan nog beter...

Back
Bovenaan