Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik word er echt niet vrolijk van als ik buienradar bekijk. En komt een trein buien aan niet normaal en grote buien :( hij geeft vanavond hier 10 mm in 1 uur om 23:00.IMG_3070.jpg

IMG_3072.jpg

Bijlagen

• IMG_3071.jpg
    IMG_3071.jpg
    139 KB · Weergaven: 7
Buienradar is kwa wind wel te vertrouwen nu. Die pakken Harmonie data. Welk model bekijk je op Windy?

Oh dat is top. Uhm, ik open de app, zoom in op m'n straat, en scroll onderin naar rechts. Geen idee welk model ik dan pak :bonk:

Maar ik ga dan gewoon buienradar aanhouden. Bedankt! :)

Thnx voor alle again updates again. Ik ga me nu niet meer bezig houden met dit topic en lekker genieten van vandaag. Zie het allemaal wel :)

Ga ervan uit dat het vanavond beter is. Nu echt enorme wind en harde regen, als dit vanavond zo kun je niet eens stoken.

Ik wil alle weermannen, weerdames en alle amateuren bedanken voor het updaten! Vandaag is het tijd om te stoken. Door de wind en weer! Lets go:handsup:

Kijk vooral ook even bij de huidige waarnemingen wat de wind nu echt doet in jouw regio: https://www.weerplaza.nl/nederland/zoetermeer/20550/actueel/

En kijk of dit overeenkomt met de modellen. Op deze korte termijn het beste Harmonie, deze is het meest fijnmazig.

Buien zijn altijd lokaal en lastig te voorspellen waar en wanneer ze precies vallen. Langdurige regen zie je sneller aankomen, een bui ontstaat soms in een veel korter tijdsbestek en kan ook snel verdwijnen na uitregenen. Buienradar +24 uur geeft een aardig inzicht in de buien kansen, maar niet op de mm nauwkeurig en de exacte locatie en timing van de bui.

In Breda komt het nu met bakken uit de hemel met aardige rukwinden.
Behoorlijk zoals de voorspellingen.

Hier in Krommenie Noord-Holland nog vrij rustig buiten. Vanavond nog verder richting het noorden, kop van Noord-Holland. We gaan het allemaal wel zien.

Regen wind of een plaatselijk verbod...niks en niemand die mij stoppen kan vandaag ik ga er gewoon vol voor!!!

Alst maar droog is rond 0000, zoals het nu hier gaat kun je niets. Is ook niet leuk...

Als de wind weer 5 wordt heb ik al besloten dat zowiezo de goudbakken nieuwjaarsavond de lucht ingaan...

Grappig hoe instanties/schieters ook op 2 gedachten hobbelen; vuren gister aan maar grote shows nog niet afgelast. Gezien onderstaande komt dat last minute nog wel, denk ik

eps_pluim_ff_06240.png

Doorstaan tegen 6bft en zeker boven de grens van 5bft in westen, laat staan windstoten
eps_pluim_fx_06240.png

Hier noordoost nog altijd zelfde beeld, rond 5bft met meer leden erboven dan eronder
eps_pluim_ff_06280.png

Ecmwf is in mijn ervaring op dag zelfs qua tijd(svak) spot on met uitkomst, zelfs buien

Noordoost
eps_pluim_rr_06280.png

West heeft geluk, of net niet...
eps_pluim_rr_06240.png

Meer regio's: https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=eps_pluim

Knmi Guidance Uitgifte: 31/12/2023 05.10 uur LT.

Modelbeoordeling: (ongewijzigd tov gister - R.)
Aandachtspunt is vooral de wind op zondag, vooral ook i.v.m. vuurwerkshows. Modellen lopen niet veel uiteen. Uitschieters boven zee 75+ km/uur maar door zuidelijke richting komen deze niet het land op. Pas in de avond en rond de jaarwisseling zien we wat signalen in enkele Harmonies dat er bij buien zeer lokaal 75 km/uur boven land kan voorkomen. Ander aandachtspunt zijn de buien zelf. De Harmonies geven de buien wel verder landinwaarts en geven daarmee een realistischer beeld, zeker gezien de forse aanlandige component van de stroming.

Wind: (ook onveranderd - R.)
Boven zee 6-7 Bft, vandaag in het westen van de FIR ook af en toe 8 Bft. Boven land zondagavond ook wat toename van de gradient. In een groot deel van het land 5 Bft. Bij buien 30-35 kn, lokaal 35-40. Maandagmiddag verdwijnt de 7 Bft, maandagavond in het noorden ook de 6 Bft. Op nadering van Geraldina komt maandagavond de 6 Bft van het zuiden uit weer terug.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/we...verwachtingen/extra/guidance-modelbeoordeling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan