Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij Icon krijgen zelfs plaatsen als Goes, Vlissingen en Middelburg een windkracht 4/5. Dan kan het verder landinwaarts alleen maar meevallen.

Als ik nu op buienradar kijk ziet het er ineens weer slechter uit. Overwegend windkracht 5 (ipv 4) en regen op meest ongunstige tijdstippen (van 18:00 tot 20:00 uur en om 01:00 uur ipv alleen in de ochtend). Maargoed, ik zie het morgen allemaal wel. Zal vast wel een paar uur te stoken zijn.

App a waait het bijna niet, andere geeft storm aan..
app a geeft regen van 1800 tot 0200, andere geeft droog..

we gaan het zien.. hoe het looopt

Stik der maar in met je kutweer, ik ben begonnen haha. En de hele buurt lijkt nu mee te dien. Net een monsterride afgeschoten, nou deze boeketgrootte en burst haal je gewoon echt niet met windkracht 5:holland:

Laatst bewerkt door een moderator:
Pfoe... waait behoorlijk daar. Gaat net zo horizontaal als bij mij vorig jaar :D

Geintje, geniet ervan!
Morgen gaan ze dus wel horizontaal, wind komt dan precies vanaf de kant dat ie tussen de appartementen door gestuwd wordt/venturi effect. Windmeter geeft op dit moment aan dat er een heel klein briesje is (bf3, echt perfect)

Ziet er voor mij prima uit (lees: waar ik woon) volgens zowel ICON als Harmonie.
Is het perfect? Nee. Is het zo erg als eerst werd voorspeld? Nee.
Ik heb er zin an!

Momenteel top weer hier in noord holland ff uurtje met de hond gelopen om wat sfeer te pakken...ene blok en cake na de andere...doe mij dit weer morgen maar

Knmi guidance:

Aandachtspunt is vooral de wind op zondag, vooral ook ivm vuurwerkshows. Modellen lopen niet veel uiteen. Uitschieters boven zee 75+ km/uur maar door zuidelijke richting komen deze niet het land op. Pas in de avond en rond de jaarwisseling zien we wat signalen in enkele Harmonies dat er bij buien zeer lokaal 75 km/uur boven land kan voorkomen. Ander aandachtspunt zijn de buien zelf. EC laat de buiigheid oudjaarsavond en nieuwjaarsnacht boven land flink inzakken. Dit heeft te maken met het convectieschema. De Harmonies geven de buien wel verder landinwaarts en geven daarmee een realistischer beeld, zeker gezien de forse aanlandige component van de stroming.

Wind:
Vanaf vanavond boven zee 6-7 Bft, zondag buitengaats ook af en toe 8 Bft. Boven land zondagavond ook wat toename van de gradient. In een groot deel van het land 5 Bft. Bij buien 30-35 kn, lokaal 35-40.

Uitgifte: 30/12/2023 18.17 uur

https://www.knmi.nl/nederland-nu/we...verwachtingen/extra/guidance-modelbeoordeling

P6200325a.jpg

Windomrekentabel

Als ik het zo zie is de wind voor het binnenland wel duidelijkheid. 4 tot 5b. Voor de kust strook word het nog steeds spannend als ik zo kijk. Sommige modellen hangen in de avond naar een 4 a 5b en andere 6 tot 7b. Het lijkt echt een grens gevalletje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan