Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tussenrun van het GFS (doen we effe kort, andere dingen te doen): doet het weer wat rustiger aan. Om 24 uur overal 4 B. In het zuidwesten nipt (bijna 5), elders vaak grens 3/4 B. Dus oogt positiever. Oper rolt nu binnen, dus nog geen kijk op.

Screenshot_20231227-163225.jpg

Iemand mij kan uitleggen waar icon zijn voorspelling op baseert?

Deze lijkt veel gunstiger ten opzichte van gfs en ecmwf

Bekijk bijlage 78517

Iemand mij kan uitleggen waar icon zijn voorspelling op baseert?

Deze lijkt veel gunstiger ten opzichte van gfs en ecmwf

Naar mijn weten is Icond2 wat fijnmaziger. Echter gaat dat model volgens mij nog niet tot de 31ste.. mischien dat hij output pakt van ICON zelf.
Maar weten doe ik het niet.

ICON12 run geeft ook minder wind als de andere modellen.

Voor het laatste weerbericht kunnen jullie altijd even langskomen bij Vuurwerk Riezebos in Amersfoort, waar ik 3 dagen achter de toonbank sta..gewoon, een gratis weerbericht bij uw bestelling :wink:

Kom ik dat morgen even doen tussen 10:00 en 11:30 haha

Tussenrun van het GFS (doen we effe kort, andere dingen te doen): doet het weer wat rustiger aan. Om 24 uur overal 4 B. In het zuidwesten nipt (bijna 5), elders vaak grens 3/4 B. Dus oogt positiever. Oper rolt nu binnen, dus nog geen kijk op.
Jorginho, als je ff tijd heb zou je willen kijken of er regen valt in de regio Breda ( als je tijd hebt :)
Alvast bedankt!! :)

Ach, probeer het positief te kijken. Tijdens de corona jaren had ik gewild dat we een oud en nieuw hadden gehad met wind. Niets erger dan dat, dus het valt allemaal wel mee:p

Zat even terug te kijken, maar had vorig jaar hier een daggemiddelde van 5BFT de 31ste, met windsnelheden en windstoten daar ook een stuk boven gedurende de avond. Heb toen de meeste goudbakken laten staan en als het zo blijft gebeurd dat dit jaar weer. Maar ik verder echt een fantastische avond gehad. Kortom, ook dit jaar zal het wel weer loslopen. Al was 2BFT met licht vriezend weer natuurlijk een veel leuker vooruitzicht geweest.

Haha hij staat standaard afgesteld op de zandmotor vanwege het kiten. Maar ik stook een kwartiertje van de motor af, dus de wind is vergelijkbaar

Haha lekker hoor, anders kan je altijd nog gaan kiten.
Met zulke winden, is dat ook wel uitdagend :)

Ik zit ook ongeveer 15min van de zandmotor af, hoop dat het nog een beetje afvlakt naar beneden.

Hier ook tussen 4 en 5. Als het maar droog blijft. Dan kan ik tenminste wat de lucht in jagen. Gouden bakken blijven sowieso dit jaar staan. Daar begin ik dit keer niet aan. :p

Vorig jaar hier in Breda staan stoken met windkracht 5 en harde rukwinden
Alst windkracht 4 word en droog ben ik een blije vent.

Het zou nu windkracht 4 moeten zijn maar kan niet zeggen dat het hier nu hard waait oid....

Liefst natuurlijk het weertje van gisteravond :shocked:

Heb zo de berichten van vandaag doorgenomen. Kom tot de conclusie dat er geen peil op te trekken is.

Ik ga er lekker van genieten. Het weer kan de kolere krijgen.:biertje:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan