Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ikzelf woon ook aan de kust dat is wel balen. Vorig jaar best vermaakt, maar met minder wind is toch altijd leuker.

Zo te zien staan de grote lijnen, maar volgens mij kan het nog steeds relatief positief uitpakken:blink:

Ikzelf woon ook aan de kust dat is wel balen. Vorig jaar best vermaakt, maar met minder wind is toch altijd leuker.

Zo te zien staan de grote lijnen, maar volgens mij kan het nog steeds relatief positief uitpakken:blink:

We blijven positief :D

Trouwens, morgen mogen we ophalen! Je zou het bijna vergeten door al het weer stress :bonk: Wie kan er niet wachten? :handsup:

Ik begrijp dit niet kerel haha. Hoezo niet harder waaien dan vorig jaar? Dat kan dus gewoon wel he, helaas :bonk: :tongue2:

Vorig jaar was het in Noordwijk boven de 6, volgens mij een dikke 7. Verwacht nu ook iets minder als ik naar windy enzo kijk. Niet veel trouwens, maar wie weet trekt dat windvlak sneller voorbij. Het is tenslotte nog 4 dgn

Kunnen we hieruit concluderen dat het nog 4 dagen duurt nog alle kanten op kan gaan:)
Ben zelf ook lichtelijk gestresst van het weer omdat ik ook in het kustgebied woon en mijn vriendin word er ook gek van haha:bonk:

Vorig jaar was het in Noordwijk boven de 6, volgens mij een dikke 7. Verwacht nu ook iets minder als ik naar windy enzo kijk. Niet veel trouwens, maar wie weet trekt dat windvlak sneller voorbij. Het is tenslotte nog 4 dgn
Idd, als ie iets van 6-8 uurtjes sneller doortrekt dan zitten we al redelijk met bf 3-4. Als ie later doortrekt dan wordt het wel erger dan vorig jaar want ik zie 40kts in vlagen staan
Spannend tot laatste moment!

Meest frustrerende is dat ik zie dat de wind in de eerste week afneemt tot windkracht 1. In wat voor een kutland leven we toch lol
Voor de dag der dagen hier windkracht 5. Wel weer droog, maar fuck it.

Als ik de weerpluimen bekijk zie ik de gemiddelden rond 00:00 uitkomen op het volgende:
GFS: 16km/h (versie gisterenavond)
ECMWF: 22 km/h (versie vannacht)
KNMI: 24 km/h (middelste, versie di 12:00)

De kaart van ECMWF-oper hierboven ziet er ook niet perse heel negatief uit. Als ik het model ICON (00:00) bekijk met de kaarten (waarschijnlijk ook de oper) wordt ik zeker onder deze omstandigheden erg blij. Wat maakt dat er dan toch een wind verwacht wordt die wellicht vergelijkbaar met vorig jaar is? Waar zit ‘em dat in? De kaarten baseren zich op alleen de opers(?), dan zou je zeggen dat het kijken naar de weerpluimen meer informatie geeft. En die laten een horrorscenario nog niet echt als zekerheidje zien, maar wellicht interpreteer ik dat verkeerd.

Ik vroeg me af, de voorspellingen van de wind, is dat altijd vanuit het midden van het land? Kan me voorstellen dat kustgebieden eigenlijk altijd meer is.

Ik sta er een beetje hetzelfde in als jij pyromun. Alleen ben ik bang dat de pluimen op deze termijn voor een groot deel ook langjarig gemiddelden laten zien. Davidh baseerd zich op zijn kennis, en daar kunnen modellen vaak niet tegenop. Dus laten we zijn update later vandaag maar afwachten, ik denk dat we daar op het moment meer aan hebben.

Goedemorgen!

Dan ben je 35 jaar en lig je in de nacht wakker vanwege het verwachte weer voor komende jaarwisseling. Het hele jaar ben je in je kop bezig met de “ 12 uur show “

Gelukkig zien de nieuwste kaarten er iets positiever uit dan gister avond. Alleen het GFS komt met veel wind. Nu de 31e steeds dichterbij komt, komen er ook steeds meer computer modellen met voorspellingen. En die laten iets minder wind zien.

Het blijft SPANNEND!

Goedemorgen!

Dan ben je 35 jaar en lig je in de nacht wakker vanwege het verwachte weer voor komende jaarwisseling. Het hele jaar ben je in je kop bezig met de “ 12 uur show “

Gelukkig zien de nieuwste kaarten er iets positiever uit dan gister avond. Alleen het GFS komt met veel wind. Nu de 31e steeds dichterbij komt, komen er ook steeds meer computer modellen met voorspellingen. En die laten iets minder wind zien.

Het blijft SPANNEND!

Geloof me....als je 43 bent is het nog steeds hetzelfde:D

eps_pluim_ff_06280.png

Baggerrrrrr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan