Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelfs het Amerikaanse GFS laat geen opening zien naar iets dat op winterweer lijkt. Tot het einde van de maand blijft de westcirculatie op een enkele dag na stevig in het zadel zitten.
Deze week zorgt een warmbloedig hogedrukgebied boven het zuiden van Europa nog voor een relatief rustig en droog weertype. Wel komt de wind meestal uit westelijke richting. Na het weekend nemen oceaandepressies het roer over. De kans op regen en wind neemt aanzienlijk toe.
Haha je was me echt net met een minuutje voor

Als ik me goed herinner was de storm van vorig jaar al heel ver van te voren te zien in de voorspellingen. Zolang ik daar de komende dagen niks over hoor vind ik het best.

Als ik ff terug lees in die periode: Eerste tekenen dat het wel eens slecht weer kon worden was op 13/12. eerst keer dat het woord "storm" viel was op 21/12.

Dat is morgen dus al. Laten we hopen dat het mee zit deze keer.

Maar tussen de 13e en 21e ging het nog alle kanten op ;-)

Zie meerdere post van de weermannen dat het er op dat moment nog prima uitzag. Vanaf de 21e was het wel duidelijk dat de kans groot was dat het de verkeerde kant op ging

Reken er maar niet op er is nu geen enkele indicatie voor sneeuwval, wel voor windkracht 5 op eerste kerstdag

Geez, hopelijk gaat de wind gewoon effe rustig liggen tegen o&n. De hoeveelheid (harde) wind zelfs in het zuiden vh land dit jaar voelt voor mij echt bizar aan. Kan mij dit niet herinneren dat dit gebeurde zo'n 10 jaar geleden

Geez, hopelijk gaat de wind gewoon effe rustig liggen tegen o&n. De hoeveelheid (harde) wind zelfs in het zuiden vh land dit jaar voelt voor mij echt bizar aan. Kan mij dit niet herinneren dat dit gebeurde zo'n 10 jaar geleden

Komt door de toenemende westcirculatie afgelopen 30 jaar

Alles is beter dan vorig jaar.. Maar ik hoop vooral dat het droog blijft en niet te veel wind. De temperatuur kan me niet zoveel schelen.

Ik kan je vertellen dat ik net zo veel verstand heb van die weermodellen als van de SpaceX van Elon Musk maar als ik nu kijk op 14 dagen weer vooruit zie ik alleen maar regen regen regen..

Nu ben ik niet de allergrootste weerkenner, maar wel bovenmatig geïnteresseerd! De ene storing na de andere op de GFS runs t/m 29 december en isobaren dicht bij elkaar zo te zien. Je zou zeggen; alles wat tussen nu en de laatste dagen van december op het programma staat, hebben we vast gehad!

Het mooiste zou zijn dat zich een hogedrukgebied opbouwt na weken van storingen en depressies. Zijn er kenners hier die die voortekenen eventueel zien in de kaarten? In mijn optiek is het vaak een paar weken op en dan weer een paar weken af qua hoge/lagedruk, maar ik kan het mis hebben...

Nu ben ik niet de allergrootste weerkenner, maar wel bovenmatig geïnteresseerd! De ene storing na de andere op de GFS runs t/m 29 december en isobaren dicht bij elkaar zo te zien. Je zou zeggen; alles wat tussen nu en de laatste dagen van december op het programma staat, hebben we vast gehad!

Het mooiste zou zijn dat zich een hogedrukgebied opbouwt na weken van storingen en depressies. Zijn er kenners hier die die voortekenen eventueel zien in de kaarten? In mijn optiek is het vaak een paar weken op en dan weer een paar weken af qua hoge/lagedruk, maar ik kan het mis hebben...

En wat bedoel je hier precies mee? :)

En wat bedoel je hier precies mee? :)

Haha! Kort gezegd; mijn ervaring is dat het vaak een week of 2 á 3 achtereenvolgend 'slechter' weer is en zich vervolgens een hogedrukgebied opbouwt die zorgt voor wat rustiger weer. Dus was benieuwd of de kenners hier voortekenen zien voor zo'n scenario voor over een week of 2 á 3 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan