Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit was bij mij (Bennebroek) hetzelfde geval. Eigen vuurwerk en dat van de buren en de buren daarnaast was goed te zien, verder niks uit omgeving. Heb zeker genoten! Alles leek wel een stuk harder voor mijn idee door de mist denk (kan dat?) Anders kwam het door de locatie (veel bomen om ons heen).

Nooit gedacht een dorpsgenoot hier tegen te komen. Weer was prima bij mij in de straat. Om 22 uur was het wat mistig maar om 00:00 uur echt bijna niets meer en kon ik een flink stuk kijken.

Overdag was het echt prachtig weer. Tegen een uur of zes in de avond werd het wat mistig, maar gedurende de hele avond wel door kunnen stoken. Ook om 0.00 uur was het nog goed te doen. Echter bij cakes die heel hoog gingen (special4)kon je het effect niet goed meer zien.
Wat ook jammer was, dat je weinig zag van de straten om je heen. Niet perfect dus, maar al met al viel het me niet tegen, gezien de voorspellingen.

Overdag was het klote maar vanaf de stook tijd kon ik de kerk die 450 meter rijden is. Zien vanaf het dakterras dus een top uitzicht in kerkdriel

De gehele ochtend en middag was er volop mist in het rivierengebied. Dacht dit gaat nooit meer goed komen, zicht was namelijk max 100m. Echter om 18:00uu trok de mist steeds meer weg, zelfs zover dat we de sterren weer konden zien. Volop gebruik gemaakt van het vrije zicht en dat is maar goed ook!

Om 00:15 was de mist in 1x terug wat er voor zorge dat je net 10m ver kon kijken. Helaas daardoor de show niet kunnen schieten en een hoop top boxen die weer een jaar kunnen drogen.... erg jammer!

Hier was de mist al toen ik wakker werd, later op de middag trok de mist hier weg hopend op een gezellig avond door het afsteken van vuurwerk. Later op de dag rond een uur of 5 keek ik naar buiten en jahoor! De mist was weer terug in volle glorie. Tja we hebben 3 vuurpijlen afgestoken en ze waren nog te zien. Daarna 2 cakes (2x delicious thunder), maar het trok daarma gewoon helemaal dicht en kon de vuurwerk van onze buren nauwelijks zien. Ik heb dan zelf ook totaal niks afgestoken want de vuurpijlen en de cakes waren van mijn broer... de volgende dag heb ik maar 1x de Fall out afgestoken en toen was het wel weer tijd om al ons spul weg te brengen verdeeld over familie leden.

Ik koop dan ook geen goedkope cakes meer dit jaar en ga alleen nog maar voor de boxen/duurdere cakes waar ik dit jaar iets minder van had en misschien dat ik van de kleine cakes een groot projectje ga maken om de frustratie van dit jaar eruit te knallen!

Ik baal hier nog steeds van! Maar goed helaas kun je hier ook niks aan doen, de ventilator was niet krachtig genoeg en ik was de enige hier in de buurt. :p

Maar zonder gekkigheid.
Iedereen nog de beste wensen en hopend voor een betere O&N volgend jaar!

Wij hebben heel de dag stralend weer gehad omgeving Delft. Einde van de middag naar de plek gereden waar we o&n zouden vieren in regio Rotterdam. Wij rijden de Brienenoordbrug op, zo de mist in. Zicht was denk ik rond 100 meter maar het trok steeds meer dicht. Balen natuurlijk. Helemaal toen we weer terug reden richting Delft aan het begin van de avond, want daar was het gewoon helder. Hadden we beter daar kunnen blijven. In Delft een hapje gegeten en weer terug richting Rotterdam. Inmiddels was het in Delft ook al aardig dichtgetrokken dus baalde wel iets minder. Naarmate het steeds later werd ging er gelukkig ook wat meer wind staan. Uiteindelijk weinig tot geen last gehad van mist. Wel kruitdampen die bleven hangen en dat merkte je rond middernacht ook wel aan je longen, maar het vuurwerk in de straat en omgeving mooi kunnen zien. Balen voor de mensen in de rest van het land die niet optimaal hebben kunnen genieten van o&n. Hopen dat het einde van dit jaar het overal in het land lekker helder is, klein briesje om de kruitdampen weg te blazen, zou top zijn!

Rond een uur of 19.00 had ik in Ede (Ik was al bij vrienden in Ede) afgesproken met Fegefeuer (ook van dit forum), om te gaan kijken/helpen bij zijn kindershow. Op het moment van aankomst was het erg mistig. Eigen vuurwerk was nog enigszins zichtbaar, maar het hield niet over. Naar een minuut of 15 trok de wind iets aan en verdween de mist een beetje. Toen wat pijlen de lucht in gejaagd en dat was goed zichtbaar. Toen de kindershow gedaan wat ook goed zichtbaar was, maar daarna leek de mist toch weer dicht te trekken. Ben zelf om 20.00 uur en 22.00 uur nog even naar buiten geweest, maar kon zelfs van mij eigen vuurwerk niet veel zien. Om 12 uur naar buiten gegaan om te bekijken wat het weer deed. Voor 15 hele minuten kon ik nog zien wat ze 50 meter verderop afstaken, maar daarna was ook dat al niet meer zichtbaar. Ik heb om 1.30 uur nog maar een paar cakes afgestoken, maar de rest staat weer thuis in de schuur.

In Zwolle was het overdag nevelig. Omdat de voorspelling ongunstig was besloten om het grote spul om 18:00 af te steken. Eigen vuurwerk was redelijk goed te zien. Alleen werd het zicht belemmert door het rook. Daarna zat het potdicht door mijn eigen rookdampen. Dit trok heel langzaam weer weg. Heb de rest van de avond nog redelijk door kunnen stoken, alleen de kleine show om 0:00 verdween gedeeltelijk in de rook. Al met al een mager zesje voor het stookweer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan