Het weer op 31 december en 1 januari!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het idee dat veel weersites al standaard mist incalculeren vanwege de te verwachten kruitdampen.

In Duitsland zakken de temperaturen veel meer die nacht. Denk dat ze daar banger moeten zijn voor mist.

Met windkracht 3-4 zie ik weinig problemen qua mist. Maargoed, ik houdt altijd 3 dagen aan als 'redelijk betrouwbaar', dus even afwachten nog!

Tis de laatste jaren wel raak met die mis man godverdomme, gelukkig zit ik dit keer wat aan de rand van de stad aan de groot weiland dus hopelijk minder last van de damp van andere en anders maar wachten tot die mist weg is of bewaren.

Weeronline geeft windkracht 3/4 aan maar wel droog. Dus ben benieuwd wie er gelijk heeft. Buienrader geeft met de 5 daagse per uur vaak mist aan dus die valt ook niet te vertrouwen.

De helft van de kerstboom bij Nieuwegein was net verdwenen.

Opzich heb je van mist op die hoogte geen last.

Zie dat er toch wat kou aan komt - 2 - 4.

Zou ik stiekem toch wel mooi vinden.

Jaaaaaaa.

Het knmi gaat in de vooruitzichten steeds iets omlaag met de temperatuur. Met 0 graden zal er op de grond al sprake van vorst zijn.

Let it snow!

Tis de laatste jaren wel raak met die mis man godverdomme, gelukkig zit ik dit keer wat aan de rand van de stad aan de groot weiland dus hopelijk minder last van de damp van andere en anders maar wachten tot die mist weg is of bewaren.

Helaas is het in de polder altijd erger met de mist, komt denk ik door dat het wat kouder is op lage hoogte.
Ik stook heel m'n leven al in de polder en als het ging misten dan zat het ook echt pot dicht.

Zelfs knmi komt met een reëele kans op dichte mist. Het leek ook te mooi om waar te zijn.
David, hoe duidt jij dit?

Rustig rustig aan ze kunnen het weer nog geen eens 24 uur van te voren voorspellen en je doet er toch niks aan.
Het weer is wel het laatste waar ik me druk om maar. Het gaat zoals het gaat en afsteken doe ik toch wel.

Het wordt hogedruk boven ons hoofd en sterk ook...Niet meteen ongunstig maar wel vanwege het feit dat er amper meer wind staat, 1-2 Bft. Dichte mist zal zeker ontstaan NA middernacht door alle vuurwerkdampen..De kans op mist in de avond is lastiger in te schatten gezien de de iets drogere lucht die binnen stroomt maar ook de forse afkoeling in de avond...het zal wel helder zijn anders lukt de vorst niet maar sterke afkoeling bevorderd ook weer snel de mistkans omdat de lucht niet heel droog is..Kijken we naar het dauwpunt die avond (die geeft de luchtvochtigheid aan simpel gezegd) dan zien we waarden die maar iets onder nul liggen... ofwel erg droog is de lucht niet...)Mijn weercijfer voor de avond gaat terug naar een mager 6-je vanwege weinig tot geen wind en toch wel flinke mistkans al in de avond, al is die kans pas 24 uur van te voren echt goed in te schatten....de vraag is dan ook wanneer mist gaat ontstaan in de avond..meteen al of pas laat in de avond...de details he..

@Dabombe, mocht je een aanvulling hebben...

Laatst bewerkt:
Het is toch ook wel altijd iets he. Is t een keer droog, krijgen we kans op mist. En wat dat betreft zit ik hier in t oosten niet zo gunstig. Het is Nog wel eens mistig. Maarja we doen er niks aan. Ik hoop dat t allemaal nog een beetje meevalt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan