Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De nieuwe ECMWF is alweer wat beter, nog steeds een venijnige storing maar meer naar het zuiden en de kern is eruit, wat iets minder wind geeft en bovendien is hij wat vertraagd, wat veel beter is voor ons...
De deuken in de isobaren in ons land is een overtrekkend warmtefront....koufront komt dan waarschijnlijk rond middernacht in de buurt maar dat zijn details die nog moeilijk zijn..
kaart hieronder voor 12 uur de 31e:
c0h8.jpg

Het weer veranderd met het half uur :p

Top dat jullie ons op de hoogte houden! :)

@David vorst zit er met oud en nieuw helemaal niet in zeker?

Clipboard01.jpg

Nieuwe voorspelling op Weeronline.nl
Ik begin maar vast te bidden dat deze uitkomt.
praying.gif

Clipboard01.jpg

En ook die van weer.nl is redelijk positief voor de avond en nacht
praying.gif

Vanavond ook helse buien voorspeld toen ik naar voetbal moest. Ja wat buien gehad en ja de wind staat hondsberoerd, erheen fietsen leek een volledige work out. Maar in het stadion viel het uiteindelijk mee. In dat opzicht is windrichting een factor die positief uit kan pakken evenals het feit dat je wellicht kan profiteren van de richtingen van de huizen in de straat.

In de laatste run (GFS18Z) met name in de ochtend en middag regen. Richting de avond droger en minder wind. Het is nog niet je van het, maar toch 'iets' beter dan we 'gewend' zijn.

nee1.png

nee2.png

en nog eens nee.png

windkracht 4, is nog altijd teveel, ik woon aan de kust en dan is het altijd harder, als er 4 voorspeld word hebben wij 5:bonk:

Laten we eens kijken wat ons heden ochtend wordt voorgeschoteld.
Algemeen: depressies maken de dienst uit, dat is wel duidelijk maar ...een rug van hogedruk boven Europa geeft toch wel een beetje tegengas en dat is wellicht een goede zaak.
De wind is zuidelijk, 3-4 Bft, best prima eigenlijk.
Daar waar GFS een actieve trog ons land laat passeren rond middernacht met een flinke klont buien doet ECMWF dat niet. Juist die buienstoringen zijn moeilijk te verwachten maar het is een goed teken dat ECMWF die niet heeft. Wel heeft ECMWF een koufront in de buurt van ons land liggen rond middernacht en dat is geen goed teken want koufront is regen.
GFS heeft juist overdag een koufront over het land liggen met erachter dus buien.
Temperatuur is boven nul, dat hoeft verder geen betoog.

Kortom: op dit moment ljkt de wind geen probleem, ook niet de temperatuur of de kans op mist maar juist de neerslagkans. Die is toch wel hoog met 60-70% op dit moment. Het is afwachten of dit om en regengebied gaat of buien of beide. Die details zijn nog niet te geven.
Als we pech hebben golft het front ook nog, waardoor het harder kan gaan regenen en langduriger.
DUIMEN MENSEN!.

EC 12 uur 31e
irtz.jpg

EC 01 jan 00 uur
v4ea.jpg

GFS 12 uur 31e
pt6n.jpg

GFS 01 jan 00 uur
6woy.jpg

Weer regen, nu misschien voor de derde keer op rij. Dan maar alles de lucht in schieten op een droog moment voor 00.00 uur of wat bewaren en op 1 januari s avonds schieten als het dan wel droog is. Dat werd laatste keer ook door heel veel mensen gedaan hier in de buurt.

Nieuwste EPS voor De Bilt:
Zuid tot zuidwestelijke wind, 3-4 Bft
pwyr.jpg

Neerslagkans in % (0-100%) per 6 uur: niets eens zo slecht.
m86r.jpg

Weer regen, nu misschien voor de derde keer op rij. Dan maar alles de lucht in schieten op een droog moment voor 00.00 uur of wat bewaren en op 1 januari s avonds schieten als het dan wel droog is. Dat werd laatste keer ook door heel veel mensen gedaan hier in de buurt.

Dan is voor mij het gevoel helemaal weg.

Veel jaren begonnen slecht met ee vooruitzichten, uiteindelijk toch relatief mooie dgn gehad. Oke het ziet er somber uit maar het kan nog veranderen. Ik blijf positief? En zo niet dan geniet ik gewoon van de gezelligheid thuis. En dan om 00.00 uur een paar singleshotjes:D ik ga gewoon genieten, linksom of rechtsom.:devil:

Het weer in NL, puur zaad, geen zomer in de zomer en geen winter in de winter... Ik zie wel wat voor weer t wordt als ik naar de lucht kijk en al die voorspellingen zijn niet betrouwbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan