Het weer op 31 december en 1 januari

Rmgfs423.gif

exact om 12u dikke strook regen..
wel opvallend dat vanmorgen de strook nog meer neerslag bevatte en iets eerder over t land trok, dus weer ietsss beter dan de verwachtingen van vanmorgen. Wind lijkt wel iets te gaan liggen vanaf 12u.

Bijlagen

• Rmgfs423.jpg
    Rmgfs423.jpg
    199,2 KB · Weergaven: 0
  • regen.png
    regen.png
    191,5 KB · Weergaven: 0
@ Rasco, wind lijkt iets beter te zijn na 12:00? Windstoten tot 60 km/h is te veel. Zo simpel is het.

UPdate 10:45 ~ weersituatie 31 december 2012 / 1 januari 2013

Om jullie nog even de laatste stand van zaken te geven, een update. De laatste 06:00 run van GFS (Amerikaans weermodel) laat de regenzone vanaf 18:00 het westen van de Benelux binnenkomen met neerslaghoeveelheden per 6 uur van 2-3 mm. Dat is niet erg veel, maar waarschijnlijk wel genoeg. Rond middernacht neemt de intensiteit in het hele land tijdelijk sterk toe tot 5, lokaal 8 mm in België. Dat betekent flinke regenval rond de overgang.. Windstoten voor middernacht tot 60, lokaal 70 km/h. Op de overgang windstoten tot 60 km/h ..

Bron bericht: vuurwerkweerbericht

3856_431688306903972_1949618160_n.png

00utc is toch 02u onze tijd? Ik denk dat het pas na twaalven slechter wordt en daarvoor misschien wat gemiezer, afhankelijk van de regio.

't Is heel simpel; cakes per stuk uit huis halen, of gewoon nog per 3/4 en dan onder plastic en op stuk karton eventjes wachten :) komt goed. De wind zal ook meevallen, en gelukkig heb ik geen dikke pijlen voor 's nachts :)

Voor de regen uit ben ik in ieder geval door t meeste spul heen. Er staat om 00:00u toch geen hond buiten met een KF overhead in de striemende regen....even snel een potje om 00:00u maar dat is het dan wel. Hier in het westen zullen we er het eerste last van krijgen.

Op weer.nl lijkt de wind iets minder te worden in de loop van de dag. Daar ben ik vooral benieuwd naar. Een maar spetters regen kunnen we wel tegen en heb ik liever dan echt harde wind.

Hierzo ook redelijk, rond 11 en 15 uur wel een wolkje, hopelijk waait die over, verder heel de dag eigenlijk droog. Vanaf 19 uur wel lichte kans op regen maar die kans is klein. vanaf 23 uur wordt het wel spannend.. dan is de kans op regen stukken groter. Buienradar is het meest positief.

De wind is wel lastig, heel de dag windkracht 6. Ik denk dat ik mijn pijlen rond 17 al ga schieten, want als er bij die wind savonds onverhoopt ook nog regen komt dan wordt het helemaal niks met die dingen.

Om er eens een positief gevoel in te gooien: weinig kans op mist ... :)
Het blijft toch altijd afwachten, kan per plaats enorm veel verschil in zitten. We gaan het zien, maar stoken zal ik !

hier blijft het goed uitzien kwa weer, nu is het wel hopeloos.

alleen zeggen ze bij ons kans op regen met een windkracht 5 dat lijkt me sterk?

Ik weet niet wat ik moet geloven. Gisteren zou het ook regenen hier. Behoudens wat gemiezer rond 2100 uur heb ik geen neerslag gezien. Vandaag zou het ook de hele dag regenen, maar buiten is het nog droog. Denk dat we morgen pas echt zekerheid hebben

Ik ga het toch inpakken met zilverppier,werkt goed en het vuurwerk schiet er dwars door heen.
Je weet het inderdaad niet,kan per regio erg verschillen.
Succes allemaal en dat het maar lang droog mag blijven.

Hier weer een prachtige dag, al dagen achter elkaar, alleen dan toch weer die harde rot wind.

Hopelijk zit het morgen allemaal mee!

Hier is het nu ook goed weer een beetje harde wind maar het is droog. Als het morgen maar niet mistig word en een beetje gemiezer vind ik niet zo erg. Laten we het maar positief houden en hopen dat het niet verregend iig!

Back
Bovenaan