Het weer op 31 december en 1 januari

Klopt inderdaad, er valt niks over te zeggen.

Ik ben zojuist voor de gein langs 3 goed bekende weer sites geweest voor mijn woonplaats. De een zegt licht bewolkt en de zon, bij de ander regent het de halve dag en weer een ander zegt alleen flinke bewolking..

Het is gewoon afwachten. Basta.

Vrij vervelend want dat levert soms wat (kruit?)stress op. Maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Vorige jaar zag het er ook niet best uit eerst en was het op de 31e gewoon goed stookweer.

Hmzz. KNMI heeft ook een EPS:

PLUIM_06260_NWT.png

Ik weet niet veel over het weer, maar het ziet er naar uit dat de voorspelling is dat de neerslag na zaterdag weer gaat stijgen.., wind iets zal dalen..:(

Maar alsnog blijf ik erbij dat het nooit de hele dag zal gaan regenen zoals vandaag :P

bron. knmi.nl

Bijlagen

• PLUIM_06260_NWT.jpg
    PLUIM_06260_NWT.jpg
    173,4 KB · Weergaven: 0
Wat ik net las voor mijn woonplaats is dat het is verbeterd; max 5/7 graden met 60% kans op 1mm regen. Prima zo.

Ik vrees ook dat het weer niet mee gaat zitten, maar voorspellen is altijd lastig.

Regenen zal het wel ga ik al vanuit, ook zal het niet koud worden, maar ik hoop dat toch echt dat er geen mist is, bah!

Voor mijn woonplaats (Almere) zie ik op drie verschillende sites het volgende staan kwa regen kans en neerslag hoeveelheid:

1. 70% kans, 5,9MM
2. 50% kans, 0,5MM
3. 20% kans, 2,0MM

Ik zie overigens bij alle drie de sites windkracht 4.

Nog even een vraagje aan David, of iemand anders die het misschien weet. Stel er staat 70% met 5,9MM, houd dit dan in dat er 70% kans is dat er regen valt, en als het valt, is adt 5,9MM? hoe moet ik dat zien.

Ik hoor het graag.

Hier zijn duidelijke regels voor gemaakt.
De neerslagkans beslaat zowel uit de kans op neerslag op een dag alsmede het aantal mm.
10% en 90% zijn de uiterste waarden met alles daartussen in 10 tallen, dwz 40%, 70%.
De neerslag kans en mm zegt echter niets over de duur van de neerslag.
Valt er 5 uur motregen op een dag van 24 uur, is de neerslagkans 70% met 1 mm.
Is het de hele dag droog met in de avond in hoge mate van zekerheid een stevige bui, dan wordt het 60% kans op 5 mm, een flinke bui dus. het weerverhaal erbij vertelt ook een deel.
Vallen 's middags een flink aantal buien en is het in de avond weer droog, 70% voor 3 mm. :shocked:

In de winter is het aantal mm veel nauwkeuriger dan in de zomer, dat heeft vooral met de buien te maken.

Voor mijn woonplaats (Almere) zie ik op drie verschillende sites het volgende staan kwa regen kans en neerslag hoeveelheid:

1. 70% kans, 5,9MM
2. 50% kans, 0,5MM
3. 20% kans, 2,0MM

Ik zie overigens bij alle drie de sites windkracht 4.

Nog even een vraagje aan David, of iemand anders die het misschien weet. Stel er staat 70% met 5,9MM, houd dit dan in dat er 70% kans is dat er regen valt, en als het valt, is adt 5,9MM? hoe moet ik dat zien.

Ik hoor het graag.

Laatst bewerkt:
Als ik de weerkaarten bekijk hebben we het oudjaarsdag+nacht DROOG met een briesje...
Zal komende 10 dagen elke dag een voorlopige voorspelling plaatsen.

Ach jongens.. Neerslag valt n dag van te voren nog amper te geloven.. Ik leef met de dag, zie t wel als ik wakkrr wordt

Hier in het oosten wordt het best "goed" weer, ligt er net aan wat je goed vind maar ik vind het goed :)
Windkracht 3 ZW
1,5 mm neerslag
3 tot 6 graden
Weercijfer 7

Tsja het is een tijdje vooruit maar als het zo blijft ben ik tevreden.

Back
Bovenaan