Het weer op 31 december en 1 januari.

Even alle kaarten langs gegaan, maar zie eigenlijk niks anders ten opzichte van Jorginho en Davids berichten van gisteren.
Vind de 5 BFT aan de kust wel enthousiast? Naar mijn mening is dat alleen direct aan de kust <10km. Zie het verder nergens terug in de kaarten. Grote steden als Rotterdam, Den Haag, Zoetermeer, Leiden en Haarlem gaan dit mijn inziens niet halen voor 02:00.
Wel duidelijk dat de wind in de loop van de late avond/nacht toeneemt, maar nog steeds geen extreme waarden. Zou je mooiste goudbak alleen niet bewaren voor 02:00. Denk dat we met zijn allen hier heel blij mee mogen zijn, zeker als je de kaarten van 12 uur later eens bekijkt!

Even alle kaarten langs gegaan, maar zie eigenlijk niks anders ten opzichte van Jorginho en Davids berichten van gisteren.
Vind de 5 BFT aan de kust wel enthousiast? Naar mijn mening is dat alleen direct aan de kust <10km. Zie het verder nergens terug in de kaarten. Grote steden als Rotterdam, Den Haag, Zoetermeer, Leiden en Haarlem gaan dit mijn inziens niet halen voor 02:00.
Wel duidelijk dat de wind in de loop van de late avond/nacht toeneemt, maar nog steeds geen extreme waarden. Zou je mooiste goudbak alleen niet bewaren voor 02:00. Denk dat we met zijn allen hier heel blij mee mogen zijn, zeker als je de kaarten van 12 uur later eens bekijkt!
Eens, en zeker als je dan ook nog de kaart van vorig jaar en het jaar ervoor erbij pakt

Update ChatGPT t.o.v. eerdere verwachting

Geen grote koerswijziging, wel enkele aanscherpingen. De wind kan vooral aan de kust en in het noorden iets eerder op de avond aantrekken en lokaal richting 4–5 Bft gaan. Landinwaarts blijft het beeld vrijwel gelijk met 2–3 Bft. De regenkans is juist verder afgenomen; hooguit wat lichte motregen, vooral later en vooral in het noorden. De kans op echte mist is door iets meer wind kleiner geworden, al blijft rook/nevel lokaal mogelijk (met name Midden-Oost).

Conclusie: grote lijn onveranderd: zacht, grotendeels droog en geen storm. Alleen noord en kust wat wisselender, elders weinig verandering.

Ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft Zoetermeer, ik zag dat het vanaf 23.00 toeneemt naar minimaal 4.

Ok, even alles nagelopen:
- geen mist!@
- op het noordoosten na droog, noordoosten kans op een enkele bui.
- half tot zwaar bewolkt bij 1-4 graden van oost naar west
- wind west draaiend zuidwest in de avond
- 2-3 Bft in het binnenland, in het open noorden van Groningen en Friesland 3-4 Bft, ook matig maar, dus iets meer wind. De kust een matige of vrij krachtige wind, 4-5 Bft.
In de avond neemt de wind in het binnenland toe naar matig volle kracht 3, in open gebieden soms matig, kracht 4 en in het noorden matig of vrij krachtig, 5 Bft, langs de noordkust krachtig, 6 Bft. De kustregio's in het westen matig, kracht 3-4.

Back
Bovenaan