Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaaaaahaahhh maarrrrrr nu komt het; Naar alle waarschijnlijkheid ivm het kooienverbod is de kans op salutebakken volgend jaar kleiner, wellicht wat uitloop?
De Roverheid (zoals krokodillie billie al zoooo grappig aangaf) pakt alles af. Stukje voor stukje...
Volgens mij hoeft dat niet altijd..
Was het niet boven de 5% flash moet in een kooi zitten?
De black strike zit bijvoorbeeld niet in een kooi en heeft ook maar een kruitgewicht per tube van een 4,56 gram inclusief lanceer.
Nou als er een salute cake goed klapt is het die wel

• Like
Waarderingen: BENZ
De black strike zit bijvoorbeeld niet in een kooi en heeft ook maar een kruitgewicht per tube van een 4,56 gram inclusief lanceer.
Correct, >5% per tube. Met een maximum van 2 gram (perchloraat uit m'n hoofd).

Even wat Harmonie kaartjes bekeken. Uitgaand van Groningen stad mag je 1 Bft van je verwachting af halen. 's Avonds om 18:00 uur waarschijnlijk onderin 5 Bft (gebieden met 4 Bft vlakbij), geleidelijk toenemend naar een krappe 6 Bft om 0:00 en nog iets ruimere 6 Bft om 2:00.
Ook regen zien we in de loop van de avond naderen. Groningen stad houdt het volgens Harmonie nog tot ongeveer 21:00 uur droog.
Hiervan uitgaand zou ik in ieder geval overwegen om inderdaad al de eerste helft van de avond wat moois af te steken.

Hier de bijbehorende kaartjes van de Harmonie43 04z run:
Wind 18:00u:
Bekijk bijlage 1806772

Wind 0:00u:
Bekijk bijlage 1806773

Wind 2:00u:
Bekijk bijlage 1806774

Regen 21:00u:
Bekijk bijlage 1806775

Regen 1:00u:
Bekijk bijlage 1806776

Bron van de weerkaartjes: https://www.woutervanbernebeek.nl/weermodel

Eddy.
Ondanks dat ie voor FRL niet zo gunstig is;Bedankt voor je update

Dat er geen kooi om zit, betekent niet dat die er niet om had moeten zitten... ;-)

Even wat Harmonie kaartjes bekeken. Uitgaand van Groningen stad mag je 1 Bft van je verwachting af halen. 's Avonds om 18:00 uur waarschijnlijk onderin 5 Bft (gebieden met 4 Bft vlakbij), geleidelijk toenemend naar een krappe 6 Bft om 0:00 en nog iets ruimere 6 Bft om 2:00.
Ook regen zien we in de loop van de avond naderen. Groningen stad houdt het volgens Harmonie nog tot ongeveer 21:00 uur droog.
Hiervan uitgaand zou ik in ieder geval overwegen om inderdaad al de eerste helft van de avond wat moois af te steken.

Hier de bijbehorende kaartjes van de Harmonie43 04z run:
Wind 18:00u:
Bekijk bijlage 1806772

Wind 0:00u:
Bekijk bijlage 1806773

Wind 2:00u:
Bekijk bijlage 1806774

Regen 21:00u:
Bekijk bijlage 1806775

Regen 1:00u:
Bekijk bijlage 1806776

Bron van de weerkaartjes: https://www.woutervanbernebeek.nl/weermodel

Eddy.
Dank je, Eddy! Dan is begin van de avond een mooie tijd wat bijzonderders te genieten en om 00u enkel het beukwerk over te houden. Dank je!

Vorig jaar staan stoken met gem 11 m/s met windstoten van 17 m/s, het jaar daarvoor gem 10 m/s en windstoten van 18 m/s. En dit jaar: gaat weer gem 10 tot 11 m/s en windstoten rond 20 m/s zelfs volgens Windy. (Wel jammer dat Harmonie nog steeds niet in Windy zit)

Dit wordt voor Sweetlake de slechtste jaarwisseling in 3 jaar tijd. Nog slechter dan vorig jaar.

Ik huil. Maar we gaan er maar het beste van maken.

Er is inderdaad code geel uitgegeven voor NH en de wadden. Echt balen! Ik hoop voor de pyros in het noorden en NW dat het toch nog meevalt en dat er stook periodes zijn. Hier lijken we er genadig van af te komen. Hetzelfde als vorig jaar en iets beter zelfs qua neerslag.

Bijlagen

• IMG_0854.png
    IMG_0854.png
    2,4 MB · Weergaven: 58
Ik woon in Zuid Oost Drenthe, daar blijft het dus tot half 1/1uur droog zo te zien 😁 Dat is voor mij al een stuk positiever want met vuurwerk staan in de regen lijkt me verschrikkelijk..
Valt wel mee, tenzij het stromende regen is. Maar vorig jaar miezerde het hier, tot buitjes aan toe, en ik had nauwelijks door dat ik nat werd en regen van m'n hoofd en uit m'n ogen wreef door de adrenaline 😂 harde wind is echt veel kutter, fonteinen verwaaien, hoge effecten ontbarsten al 10m verderop en hangen huizenblok verder, dichte mist is nog erger want dan zie je niks. Doe mij maar regen dan, we zijn niet van suiker en 't vuurwerk van binnen per stuk sjouwen ontbrandt sneller dan het te nat wordt

Ondanks de code geel in noord holland gaat ook hier windje 6 bij buienradar net van de kaart af.
Krijg hier wel de zenuwen van ,weer een jaarwisseling piep weer aan de kust.
Is t geen mist of corona dan is t 3 jaar storm 🥴
Gewoon morgen maar buiten kijken hoe t weer echt is, en hopen op een beetje stookweer.

Weermannen bedankt voor alle updates. Las het met plezier maar kreeg er geen stress door. Zat ook nog met veel vragen en het weer veranderd toch constant. Met constant bedoel ik dan zou het regenen, waaien, 5BFT word 4 BFT etc etc.

Weermannen wens jullie een goed en gezond nieuwjaar en veel plezier morgen ongeacht het weer en een hele mooie 2025. Hier eindigd het topic voor mij want morgen is het de dag der dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan