Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
2007, slechter nooit meegemaakt. Van elke pot die ik schoot als probeersel, verdwenen de effecten in een dikke mist. Was toen in Valkenburg a/d Geul voor een keertje. 2019 viel reuze mee, kon gewoon alles afstoken en pas na half 2 in de nieuwjaarsnacht werd het zicht slecht. Later die nacht naar huis gefietst met minder dan 10 meter zicht, dat was minder chill.

Interessant wat je zegt. Is gelijk ook een vraag die ik al langere tijd heb. Als ik voor vandaag bijvoorbeeld kijk gaat volgens de ensembles de wind bij GFS van 2 naar een goeie 3 m/s. ECMWF van een goeie 3 naar een kleine 5 m/s. Het valt me op dat GFS structureel lager zit in de wind dan ECMWF. Ik zou dan eerder denken dat GFS te laag zit i.p.v. te hoog zoals jij aangeeft en ECMWF te hoog i.p.v. te laag.

Bekijk bijlage 1806680
Vaak vanaf 6 Bft zie je de verschillen goed optreden..vooral aan de kust

2007, slechter nooit meegemaakt. Van elke pot die ik schoot als probeersel, verdwenen de effecten in een dikke mist. Was toen in Valkenburg a/d Geul voor een keertje. 2019 viel reuze mee, kon gewoon alles afstoken en pas na half 2 in de nieuwjaarsnacht werd het zicht slecht. Later die nacht naar huis gefietst met minder dan 10 meter zicht, dat was minder chill.
2007 was idd echt bizar.. het zicht was om 12 uur echt max een meter.

Precies zelfde hiero... dagenlang druk om gemaakt vorig jaar, viel op de dag zelf reuze mee.
En als het om 12 uur echt schijt wordt, dan gaat het 2 uur eerder of later de lucht in..

Het "perfecte" weer hebben we echt al jaren niet meer gehad in mijn herinnering... maar heb me vrijwel ieder jaar toch uitstekend vermaakt, zelfs met die horror-mist in 2007 (hoewel daar wel veel onzichtbaar de lucht in ging heheh en we pas om 04:00 wat konden zien).

Maar de wind is wel echt doodzonde voor de wat meer sierlijke effecten.. :(
Het 'perfecte' jaar was in 2020 (verrassend..). Prachtige omstandigheden kwa weer toen.

Precies zelfde hiero... dagenlang druk om gemaakt vorig jaar, viel op de dag zelf reuze mee.
En als het om 12 uur echt schijt wordt, dan gaat het 2 uur eerder of later de lucht in..

Het "perfecte" weer hebben we echt al jaren niet meer gehad in mijn herinnering... maar heb me vrijwel ieder jaar toch uitstekend vermaakt, zelfs met die horror-mist in 2007 (hoewel daar wel veel onzichtbaar de lucht in ging heheh en we pas om 04:00 wat konden zien).

Maar de wind is wel echt doodzonde voor de wat meer sierlijke effecten.. :(
Veel fijnmazige modellen zien voor 20 21 uur de beste omstandigheden. Klopt dit dan is dat hier idd de aanpak.

Hier in Hilversum lijkt het beter dan vorig jaar. Qua wind vrijwel hetzelfde, minder regen dan vorig jaar.

De nieuwere aifs model runs schuiven telkens de isobaren iets op, noordelijker. Als dat de komende dagen ook zo doorzet dan wordt de prognose wellicht iets beter wat betreft wind. De zuidelijke delen van Nederland zullen dat eerder gaan zien in de weersverwachting dan de noordelijke delen. De jetstream komt dan iets noordelijker te liggen ipv van precies boven Nederland.

Voorlansnog helaas ZW6 vanaf 19u in omgeving Hoorn. Gaan er maar gewoon het beste van maken. Vorig jaar zat ik in de kop van Noord Holland en viel er ook nog prima te stoken.

Ziet er voor nu regenachtig en winderig uit, WK 6-7. Duimen dat het allemaal wat verbetert.
Had niet aan het strand moeten gaan wonen.:bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan