Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pff wind trekt volgens de voorspellingen steeds verder aan. Nu ook al een 6bft hier in z.o. Drenthe de hele oudejaarsnacht.

Zoals het er nu uitziet lijkt zondagavond een perfecte stookavond te zijn. Zit er sterk aan te denken de collectie om 18u erdoor te beuken.

Met zulke wind komt niets meer tot zijn recht. Zoals eerder genoemd, allemaal ploffers en verwaaide effecten.

Ja hier hetzeflde, als ik alle kaarten bekijk moet ik het met windkracht 6 doen met stoten van 8. Dus net iets erger dan vorig jaar. Ach , scheelt weer vegen.

Perfect stookweer gaan we met oud en nieuw volgens mij niet meer meemaken. Ga zo nog wat halen om mijn collectie compleet te maken maar ik twijfel er aan om dat te doen, want dat is toch weer meer dan 100 euro weg gegooid geld extra.. het word in ieder geval een avond vol gescheld en gevloek overal 🤣

Ik heb vaker gehad dat de weersvoorspellingen minder waren dan de dag der dagen zelf.
Wat dat betreft nog steeds vertrouwen in.
De wind maakt me nu wel wat zenuwachtig....denk pakkie diakakremmers op de man noodzakelijk.

Voor regio Amsterdam wordt het ook steeds slechter helaas, windkracht 6, elke dag een beetje slechter qua voorspelling. Wordt weer het e.e.a. bewaren ben ik bang. Het is wat het is, je doet er niks aan.

Zoetermeer nu op 10/11 m/s net als vorig jaar in GFS. Spreiding is er wel uit, weinig hoop meer dat het nog verbeterd. EC maar afwachten kijken of die mee gaat of met rustiger weer komt, maar net als vorige twee jaren gewoon wééér 11 m/s hier. Bah.

Wat is heel slecht, ik weet vorig jaar niet exact de waarden hier(wie wel?) in Utrecht maar lijkt hetzelfde. De display 400 en 30mm bakken ramden prima toen. Kan mooier maar feest is t sowieso

Ik zit een beetje op de kaarten te kijken en ik heb de hoop niet op gegeven.

Ik ben geen kenner, maar ec laat het windveld al sneller passeren en de nieuwe gfs ook, bij gfs zou het qua wind om 3 uur top zijn.

Als dat nu nog wat meer versneld zitten we goed. Benieuwd naar de nieuwe ec.

Ik weet niet of de weermannen dit ook zo zien of dat ik te optimistisch ben.

Stookcijfer 5,5 tot 6 van Jorginho voor hier, kan er net aan mee door. Woon daarbij gelukkig ook aan de noordoostkant van de stad, misschien scheelt dat iets bij zuidwestenwind.

Ik zit een beetje op de kaarten te kijken en ik heb de hoop niet op gegeven.

Ik ben geen kenner, maar ec laat het windveld al sneller passeren en de nieuwe gfs ook, bij gfs zou het qua wind om 3 uur top zijn.

Als dat nu nog wat meer versneld zitten we goed. Benieuwd naar de nieuwe ec.

Ik weet niet of de weermannen dit ook zo zien of dat ik te optimistisch ben.
03z in die kaarten is 04:00 uur NL wintertijd. Dat is wel wat aan de late kant. Uurtje of 6 eerder zou ideaal zijn.

Damnit, front met regen en windpiek van zeker 6bft hier (Grunn) volgens ec en gfs precies rond de jaarwisseling...en dan middenin de nacht rustiger en ff droog maar dan is de lol d'r al wel van af. Toch maar weer een stormschietlijst maken en dwarrelgoud plus ander bijzonders bewaren...

Al hoeft het maar net ff uurtje vroeger of later door te komen en 't is klaar...

Het is wat het is, we maken er wel weer wat van.

Ik word er onderhand wel dood en doodziek van. Drie jaar op rij storm en ellende en als je naar de pluimen kijkt zakt die wind er zo rond 2-3 januari weer volledig uit. Temperaturen dalen, wel wat neerslagkansen maar het lijkt dán wederom wél goed stookweer te worden. Ongelofelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan