Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat weet ik maar als ik nu her en der wat weersites bekijk,zie ik dat de voorspelling is dat vanaf 23.00 uur savond de windkracht van 5 naar 3 gaat om 0.00 uur en zelfs naar 2 om 02.00 uur.
Dan praat ik over het zuidwesten.
Als dit dus een paar uurtjes eerder al begint zou het geweldig uitpakken

Voor 1 januari staat er nu een windkracht 7 voorspeld in de avond overigens🤭

Zolang er in het oosten van Brabant een windkracht 1-2 staat om 00:00 uur. Liefst ook in de rest van het land voor jullie allemaal. Dan vind ik alles prima. Anders kijk ik wel met wat goedkopere 30 mm potten hoe ze gaan. Bij onvoldoende resultaten blijven de grote en mooiste staan.

We verdienen met zijn alle wel eens een keer goed weer vind. Geen regen, net genoeg wind zodat de rook weg waait, graadje of tien en lage luchtvochtigheid. En heldere hemel. Die wind afgelopen jaren was echt funest voor de goud effecten
Na corona geen jaarwisseling met fatsoenlijke condities meegemaakt. De laatste ervoor was ook niet ideaal met de mist, gelukkig vooral pas na het stoken. Maar met minder dan 10m zicht een km of 5 naar huis fietsen was lastig. Zeker met mijn zatte kop toentertijd.

Globaal iets minder wind op het oog. Echter lastig vergelijken aangezien deze pluim van het KNMI zelf komt. Ook EC, 12z run.
Hierin staan alle snelheden in km/u in plaats van m/s.
Bijzonder dat in de loop van 31-12 een cluster leden duidelijk de wind (sterk) laat afnemen, en een ander cluster juist piekt. De mediaan houdt het dan ook in het midden.

Die weer apps zijn ook lekker wispelturig he . Vanmiddag nog netjes zw5 qua wind , nu ineens zw7 !! qua wind. Wat wordt het nu, maak gewoon een keus . Het gaat nu echt alle kanten op haha

Die weer apps zijn ook lekker wispelturig he . Vanmiddag nog netjes zw5 qua wind , nu ineens zw7 !! qua wind. Wat wordt het nu, maak gewoon een keus . Het gaat nu echt alle kanten op haha
Als je Jorghino, Davidh, Tankie en andere weerkundigen hier hebt gevolgd, dan zie je dat alle modellen nog enorm van elkaar verschillen. De weerapp die jij bekijkt, volgt ook eens per zo veel tijd zo’n model. Verkijk je er niet op en beter naar de adviezen van de kundigen hier luisteren.

ECMWF

Meer water minder wind

Bijlagen

• F63B2F83-9903-4922-B16C-A1BA718036FE.png
    F63B2F83-9903-4922-B16C-A1BA718036FE.png
    24,4 KB · Weergaven: 68
  • 719A3C51-E50F-45CD-9826-6E0515D76198.png
    719A3C51-E50F-45CD-9826-6E0515D76198.png
    46,6 KB · Weergaven: 67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back