Het totaal gewicht van alle cakes of compounds.

Banaab

VWC lid
Ik wil hier eigenlijk een nieuwe topic starten om van elke cake of compound die er in nederland aankomend oud en nieuw wordt verkocht zodat iedereen zo veel mogelijk vuurwerk kan meenemen zonder veel hoeven na te denken over het totaal gewicht of die de 25 kilo niet over gaat.

Dus mijn vraag aan iedereen is om alle cakes en compounds die je kent hier in te plaatsen met de volgende info.

-merk
-product
-schoten
-mm
-kruit gewicht in gram
-totaal gewicht in gram

Dit zet ik allemaal is een excel bestand zodat je zelf kan invullen welke producten je hebt en dat hij zelf aangeeft hoeveel het totaal gewicht is?

Alvast bedankt voor de reacties en laten we er samen voor zorgen Om de laatste keer de leukste en mooiste keer te maken.

Ik wil hier eigenlijk een nieuwe topic starten om van elke cake of compound die er in nederland aankomend oud en nieuw wordt verkocht zodat iedereen zo veel mogelijk vuurwerk kan meenemen zonder veel hoeven na te denken over het totaal gewicht of die de 25 kilo niet over gaat.

Dus mijn vraag aan iedereen is om alle cakes en compounds die je kent hier in te plaatsen met de volgende info.

-merk
-product
-schoten
-mm
-kruit gewicht in gram
-totaal gewicht in gram

Dit zet ik allemaal is een excel bestand zodat je zelf kan invullen welke producten je hebt en dat hij zelf aangeeft hoeveel het totaal gewicht is?

Alvast bedankt voor de reacties en laten we er samen voor zorgen Om de laatste keer de leukste en mooiste keer te maken.

Veelal zijn te vinden op de dit forum, of op de website van de winkels zelf. Ik hou zelf ook een excel sheet bij met alle gewichten, maar sinds dat ongeveer 3/4 van de collectie uit funke bestaat kan je dat heel makkelijk vinden :yes:

-merk
-product
-schoten
-mm
-kruit gewicht in gram
-totaal gewicht in gram

Ja maar… met een beetje speurwerk vind je het vaak sneller.

Door termen zoals bruto gewicht + productnaam in Google te gebruiken vind je vaak wel webshops die in de productomschrijving het brutogewicht hebben staan. Mocht je echt op je kilo’s willen letten:
Een 500 gram cake is ong. 3kg. ‘Maximaal’ gevulde boxen 100 shots of 144 shots rond de 13-15kg. 100 shots 25mm gemiddeld 8-10kg.

Ja maar… met een beetje speurwerk vind je het vaak sneller.

Door termen zoals bruto gewicht + productnaam in Google te gebruiken vind je vaak wel webshops die in de productomschrijving het brutogewicht hebben staan. Mocht je echt op je kilo’s willen letten:
Een 500 gram cake is ong. 3kg. ‘Maximaal’ gevulde boxen 100 shots of 144 shots rond de 13-15kg. 100 shots 25mm gemiddeld 8-10kg.
Precies dit.. In mijn excel staan alle gewichten precies op een rijtje.. Dat is allemaal onder controle.

De betere vragen zijn;
- hoeveel gewicht mag er maximaal in de dakkoffer.
- hoeveel gewicht mag er in een ongeremde enkelassige aanhanger.
- wat is het maximaal belastbaar gewicht van de auto.

Ik vraag dit voor de vakantie 😇😇

Vergeet die halve kilo aan aansteeklonten en veiligheidsbrillen niet!
Maar dat zel wel excl zijn! 😆

Bij bijv Langenberg staat vaak het nettogewicht van het item bij de specificaties!

Houdt niemand zich aan en voor de enkeling die het wel interesseert staat het bruto totaal vaak op de afhaalbon. Dus beetje zinloos vrees ik

Ik denk dat je een weegschaal mee moet gaan nemen in de auto, als je je bestellingen op gaat ophalen.
Voor het gewicht van de cake(boxen) wordt o.a. zand en klei gebruikt om de cake(boxen) stabiel te houden.
En ga er maar vanuit dat de voorgegeven bruto gewichten wel afwijken.
Dit zal geen tientallen kilo's zijn, maar bijvoorbeeld 500 gram of een 1 kilo per compound/karton kan het wel zijn.
En dan hebben het niet eens over de kruitgewichten gehad, de fabrieken wegen niet voor elke tube, knaller, enz. het gewicht af.
Dit wordt vaak gedaan met schepjes met maat/gewicht aanduiding.
Maar ja een schepje suiker is voor de ene een half schepje op een theelepel of voor de ander een halve eetlepel vol.
En dan hebben we het niet eens over vocht gehad, komt een artikel net uit de container die net van de volle zee af komt of het een uitlopend artikel die al jaren lekker heeft zitten te drogen in de bunker.

Ik denk dat ze er dit "laatste" jaar echt niet op gaan controleren... hebben ze dat ooit echt gedaan behalve bij de grens?het zou wel heel gierig zijn.. er zijn al compounds van 20/25 kilo bruto of meer.. (maximizer 25.8)het meest veilige en mooiste vuurwerk,1 keer aansteken.. is nog altijd beter dan een kofferbak met 25 kilo aan klein spul...maarja dat snappen ze niet😅

Ze hebben dacht ik wel eens bij een winkel staan controleren, maar dat gebeurd echt zelden alleen denk ik dat je je meer moet zorgen maken over als je rondrijd of dat ze aanbellen

Goed idee denk ik
al wil ik eigenlijk niet weten wat een cake of compound weegt.
Anders zit je veel te snel aan de 25 kilo karton.
En ik wordt al moe van t idee op 1 januari weer die 25 kg karton verslepen naar de container

Back
Bovenaan