Ruben
VWC lid
Eigenlijk begon het dinsdag toen ik vroeg in de ochtend besloot om naar Zena de Bunker in Baarle- Hertog te gaan. Samen met Fire Fox had ik afgesproken op MSN dat als we zouden gaan, dat we dat dan zouden vertellen en dan eventueel samen konden reizen. Maar jullie snappen het al, dat was ik vergeten. Dinsdagmiddag toen ik terugkwam uit het zuiden las ik op het forum dat Fire Fox die middag langs was geweest, heel toevallig, en ook wel balen.
Dinsdagavond sprak ik Fire Fox nog op MSN en zei hij voor de grap wat doe je morgen? Maar goed, woensdagmiddag/ avond kreeg ik een offline bericht van Fire Fox of ik mee zou willen naar Olen. Na wat geregel met mijn rijinstructeur heb ik de afspraak kunnen verzetten en kon ik mij klaar maken voor een lange dag.
Woensdagochtend ging mijn wekker om 04.45! Ja dat lezen jullie goed. Na een pak ontbijtjoghurt stapte ik op de fiets (waar nog 2 Chainthunder 500 van dinsdag in zaten) en fietste naar het station. Daar was ik 10 minuten te vroeg voor de trein richting Fire Fox, een rit van ongeveer 15 minuten. Op het station aangekomen belde Fire Fox mij op en reed hij de auto voor. Toen begon de echte rit naar het zuidelijke Olen.
Het was nog heel vroeg en lekker rustig op het asfalt. Daarom konden we mooi volgens schema (8.00 aankomen in Olen) doorrijden. Na een 2 uur rijden kwamen we aardig dicht bij in de buurt en waren we volgens de TomTom een paar honderd meter van Lammerdries verwijderd, maar wat blijkt: Lammendries lijkt verdomd veel op Lammerdries in de zeer zeer vroege ochtend, dus waren we in de verkeerde straat beland. Original Olen lag nog een paar minuten verder rijden dus kwamen we net iets over achten aan.
Daar werden wel leuk ontvangen door Corné die een kop koffie inschenkte voor ons. Ook kwam Lesley aan en stelde elkaar even voor. Voor mij was het de eerste keer Olen na bijna tien keer Baarle- Hertog. Na rustig rond gekeken te hebben in de vitrine's gingen we naar achteren om daar even mee te helpen met uitladen van een bestelbus vol mortieren en palets, waarschijnlijk van de show in Baarle zaterdag. Dat was een paar minuten werk. Daarna kreeg ik een rondleiding van Corné door de bunkers. We hadden nog even de tijd want de zeecontainer was nog niet gearriveerd in Olen. Hij zou rond 8 uur aankomen, maar had enige vertraging opgelopen op het Belgische asfalt.
Na de intressante rondleiding weer even teruggegaan naar de verkoopruimte en daar nog maar een bakske koffie gedronken. En nog één. Toen eindelijk kwam de zeecontainer aan, man wat een sleep was dat hehe. De achterdeur stond al open toen Fire Fox en ik kwamen aanlopen, volgestampt met pizzadozen! Toen begon het werk waarvoor wij waren gekomen. Samen met Corné twee andere sterke krachten: Herman ''halfdoof'' en Marcel ''die rond de 50 is toch?'' begonnen we aan het uitladen van de ongeveer 1.600 100.000 klappers.
De werkzaamheden gingen snel, begonnen rond een uur of 10 en rond kwart over 12 waren we klaar met de container. Na het zien van de achterkant (eigenlijk voorkant?) van de container was ik wel een beetje opgelucht. Maar had er zo nog een container achteraan willen doen. Werk was goed te doen, zelfs de oudere hulpkrachten (geen 54 maar 70 jaar?) hadden het goed naar hun zin, daar heb ik nu zeker respect voor.
Aan het eind van de inspanning kwam Ron en Aaron nog even kijken, leuk om hun eens te ontmoeten! Heel even mee staan praten en daarna nog even in de verkoophal staan bijkomen met een bekertje water. Was wel even zweten daar in de container. Na een paar foto's kwam Lesley vragen of we mee gingen een bakske friet halen bij de plaatselijke frietboer. Daar een bestelling gemaakt en teruggereden naar de werkplaats om daar alles naar binnen te werken. Ik heb trouwens ook nog een tip voor Lesley: download even wat minder sex op uwe computer! Daar krijg je problemen mee!
Een uur later namen we afscheid van Olen en reden we met de auto naar Baarle- Hertog om daar even langs te gaan bij Toon in de Bunker. Alleen de route was even anders dan normaal volgens Fire Fox. We gingen dwars door alle dorpen en steden heen waardoor het allemaal best toeristisch was, maar ook wel grappig. In Baarle aangekomen zette we de auto neer en liepen we naar de Bunker waar het aardig druk was met auto's. De grote Original/Zena bus stond voor de Bunker en toen we naar binnen liepen kwamen er net twee klanten naar buiten.
Binnen heel even staan praten. Daarna boden we ons aan om even mee te helpen met dragen van een paar kasten die in de auto stonden van de verbouwing (van Ramon?) naar een schuur toe rechts van de ingang van de Bunker. Zo gezegt zo gedaan, ik denk hooguit een kwartier werk, maar wel weer wat nuttigs gedaan hé! Daarna nog lekker lang staan praten met Toon en Fire Fox. Ook had ik nog een Victoria Fall's besteld omdat ik die toch wel mee wil maken met oud en nieuw. Ook hebben we in de tussentijd dat Toon boven was schoonmaken, en wij de verkoopruimte voor onszelf hadden nog wat rondgekloot haha..
Het werd alweer aardig aan de late kant voor een fileontwijking dus stonden we na een tankbeurt helemaal vast. De terugreis duurde veel langer dan geplanned. Een paar keer in een file gestaan, maar ons toch vermaakt met praat over auto's haha. Omdat het al lang na etenstijd was zijn we bij Schiphol nog naar de geel/rode M geweest. Daarna doorgegaan naar het station waar ik moest wezen en afscheid genomen van Fire Fox en weer verder naar huis gegaan met de trein. Aangekomen op het station naar mijn vriendin gefietst want zou daar om half 9 zijn, en toen ik op het station stond was het 10 voor half 9 dus dat kwam mooi uit, maar had ook verwacht dat ik eerder thuis zou zijn.
Al met al was het een super dat in Olen samen met Fire Fox. Was mijn eerste keer dat ik Fire Fox echt kon spreken, evenals Lesley en Corné.
Ik wil graag Lesley en Corné daarom ook bedankten voor het aanbod om te komen arbeiten in Olen, is me prima bevallen.
Fire Fox ook bedankt, was reuze gezellig!
Gegroet:
Dinsdagavond sprak ik Fire Fox nog op MSN en zei hij voor de grap wat doe je morgen? Maar goed, woensdagmiddag/ avond kreeg ik een offline bericht van Fire Fox of ik mee zou willen naar Olen. Na wat geregel met mijn rijinstructeur heb ik de afspraak kunnen verzetten en kon ik mij klaar maken voor een lange dag.
Woensdagochtend ging mijn wekker om 04.45! Ja dat lezen jullie goed. Na een pak ontbijtjoghurt stapte ik op de fiets (waar nog 2 Chainthunder 500 van dinsdag in zaten) en fietste naar het station. Daar was ik 10 minuten te vroeg voor de trein richting Fire Fox, een rit van ongeveer 15 minuten. Op het station aangekomen belde Fire Fox mij op en reed hij de auto voor. Toen begon de echte rit naar het zuidelijke Olen.

Het was nog heel vroeg en lekker rustig op het asfalt. Daarom konden we mooi volgens schema (8.00 aankomen in Olen) doorrijden. Na een 2 uur rijden kwamen we aardig dicht bij in de buurt en waren we volgens de TomTom een paar honderd meter van Lammerdries verwijderd, maar wat blijkt: Lammendries lijkt verdomd veel op Lammerdries in de zeer zeer vroege ochtend, dus waren we in de verkeerde straat beland. Original Olen lag nog een paar minuten verder rijden dus kwamen we net iets over achten aan.

Daar werden wel leuk ontvangen door Corné die een kop koffie inschenkte voor ons. Ook kwam Lesley aan en stelde elkaar even voor. Voor mij was het de eerste keer Olen na bijna tien keer Baarle- Hertog. Na rustig rond gekeken te hebben in de vitrine's gingen we naar achteren om daar even mee te helpen met uitladen van een bestelbus vol mortieren en palets, waarschijnlijk van de show in Baarle zaterdag. Dat was een paar minuten werk. Daarna kreeg ik een rondleiding van Corné door de bunkers. We hadden nog even de tijd want de zeecontainer was nog niet gearriveerd in Olen. Hij zou rond 8 uur aankomen, maar had enige vertraging opgelopen op het Belgische asfalt.
Na de intressante rondleiding weer even teruggegaan naar de verkoopruimte en daar nog maar een bakske koffie gedronken. En nog één. Toen eindelijk kwam de zeecontainer aan, man wat een sleep was dat hehe. De achterdeur stond al open toen Fire Fox en ik kwamen aanlopen, volgestampt met pizzadozen! Toen begon het werk waarvoor wij waren gekomen. Samen met Corné twee andere sterke krachten: Herman ''halfdoof'' en Marcel ''die rond de 50 is toch?'' begonnen we aan het uitladen van de ongeveer 1.600 100.000 klappers.
Uitgerekend heb ik dat er op 1 100K 3669 knallen zitten, dat maal 1.600 maakt maarliefst 5870400 knallers die Fire Fox en ik hebben afgestapeld...
De werkzaamheden gingen snel, begonnen rond een uur of 10 en rond kwart over 12 waren we klaar met de container. Na het zien van de achterkant (eigenlijk voorkant?) van de container was ik wel een beetje opgelucht. Maar had er zo nog een container achteraan willen doen. Werk was goed te doen, zelfs de oudere hulpkrachten (geen 54 maar 70 jaar?) hadden het goed naar hun zin, daar heb ik nu zeker respect voor.
Aan het eind van de inspanning kwam Ron en Aaron nog even kijken, leuk om hun eens te ontmoeten! Heel even mee staan praten en daarna nog even in de verkoophal staan bijkomen met een bekertje water. Was wel even zweten daar in de container. Na een paar foto's kwam Lesley vragen of we mee gingen een bakske friet halen bij de plaatselijke frietboer. Daar een bestelling gemaakt en teruggereden naar de werkplaats om daar alles naar binnen te werken. Ik heb trouwens ook nog een tip voor Lesley: download even wat minder sex op uwe computer! Daar krijg je problemen mee!

Een uur later namen we afscheid van Olen en reden we met de auto naar Baarle- Hertog om daar even langs te gaan bij Toon in de Bunker. Alleen de route was even anders dan normaal volgens Fire Fox. We gingen dwars door alle dorpen en steden heen waardoor het allemaal best toeristisch was, maar ook wel grappig. In Baarle aangekomen zette we de auto neer en liepen we naar de Bunker waar het aardig druk was met auto's. De grote Original/Zena bus stond voor de Bunker en toen we naar binnen liepen kwamen er net twee klanten naar buiten.
Binnen heel even staan praten. Daarna boden we ons aan om even mee te helpen met dragen van een paar kasten die in de auto stonden van de verbouwing (van Ramon?) naar een schuur toe rechts van de ingang van de Bunker. Zo gezegt zo gedaan, ik denk hooguit een kwartier werk, maar wel weer wat nuttigs gedaan hé! Daarna nog lekker lang staan praten met Toon en Fire Fox. Ook had ik nog een Victoria Fall's besteld omdat ik die toch wel mee wil maken met oud en nieuw. Ook hebben we in de tussentijd dat Toon boven was schoonmaken, en wij de verkoopruimte voor onszelf hadden nog wat rondgekloot haha..


Het werd alweer aardig aan de late kant voor een fileontwijking dus stonden we na een tankbeurt helemaal vast. De terugreis duurde veel langer dan geplanned. Een paar keer in een file gestaan, maar ons toch vermaakt met praat over auto's haha. Omdat het al lang na etenstijd was zijn we bij Schiphol nog naar de geel/rode M geweest. Daarna doorgegaan naar het station waar ik moest wezen en afscheid genomen van Fire Fox en weer verder naar huis gegaan met de trein. Aangekomen op het station naar mijn vriendin gefietst want zou daar om half 9 zijn, en toen ik op het station stond was het 10 voor half 9 dus dat kwam mooi uit, maar had ook verwacht dat ik eerder thuis zou zijn.
Al met al was het een super dat in Olen samen met Fire Fox. Was mijn eerste keer dat ik Fire Fox echt kon spreken, evenals Lesley en Corné.
Ik wil graag Lesley en Corné daarom ook bedankten voor het aanbod om te komen arbeiten in Olen, is me prima bevallen.
Fire Fox ook bedankt, was reuze gezellig!
Gegroet:
