“Het is tenenkrommend hoe de kennis over vuurwerk in de Tweede Kamer is”

Starburst

VWC lid
Herman de Haan geeft kritiek op het voorgenomen vuurwerkverbod, dat hij toeschrijft aan falend overheidsbeleid. Hij stelt dat er onvoldoende controle is geweest op illegaal vuurwerk, waardoor nu de burger wordt gestraft. Janwillem van Wendel, verantwoordelijk voor de vuurwerkverkoop bij De Haan, voegt toe dat de kennis over vuurwerk in de Tweede Kamer te wensen overlaat.

Meer in link

Niet alleen vuurwerk.
Ik heb een agent een keer die voor controle langs kwam uit moeten leggen hoe je kleiduiven sport beoefend.

Dit soort berichten zou landelijk bekendheid moeten krijgen.

Hoe makkelijk er tegenwoordig valse informatie, puur uit laksheid en onwetendheid de wereld ingeslingert wordt.

Daarnaast irriteer ik me dood over hoe men 'op het gevoel speelt' door alleen de negatieve dingen te belichten.

Herman de Haan geeft kritiek op het voorgenomen vuurwerkverbod, dat hij toeschrijft aan falend overheidsbeleid. Hij stelt dat er onvoldoende controle is geweest op illegaal vuurwerk, waardoor nu de burger wordt gestraft. Janwillem van Wendel, verantwoordelijk voor de vuurwerkverkoop bij De Haan, voegt toe dat de kennis over vuurwerk in de Tweede Kamer te wensen overlaat.

Meer in link

Ze hebben er helemaal niets aan gedaan om de vuurwerktraditie te behouden. Ze hebben het gewoon op z'n beloop gelaten en nu het de spuigaten uitloopt, en ook dat valt nog wel mee, dan moet het maar verboden worden.
Ze hadden veel meer kunnen doen om het illegale vuurwerk tegen te gaan en zwaar te beboeten en ze hadden ook de relschoppers stevig aan kunnen pakken.

Back
Bovenaan