Na het verbod op de single shots kwamen diverse importeurs met vervangers voor dit populaire stukje vuurwerk. Dit werd gevonden in de categorie mines. Mines zijn al jaren te koop in alle soorten en maten. In de categorie mines mag er ook sprake zijn van één of meer pyrotechnische units die een burstlading bevatten. Hier hebben de importeurs op in gespeeld en zodoende kwamen ze met mines waarbij er sprake is van 1 bombette met burstlading, maar in veel gevallen zelfs 2 of 3. Ook zijn er varianten waarbij het gaat om een combinatie van een fontein en een mine.
Helaas zijn ze door de verboden nog niet in Nederland over de toonbank gegaan, maar als ik meerdere compilaties op youtube bekijk, zijn ze wel al door diverse liefhebbers getest, die ze in BE of Duitsland hebben kunnen bemachtigen. Op 1 januari tijdens een rondje door de wijk, kwam ik zelfs op meerdere plekken deze nieuwe mines tegen.
Nu is de vraag: Welke nieuwe 'thunderking' in de categorie mines vind jij de beste? Onderbouw dit ook graag.
Helaas zijn ze door de verboden nog niet in Nederland over de toonbank gegaan, maar als ik meerdere compilaties op youtube bekijk, zijn ze wel al door diverse liefhebbers getest, die ze in BE of Duitsland hebben kunnen bemachtigen. Op 1 januari tijdens een rondje door de wijk, kwam ik zelfs op meerdere plekken deze nieuwe mines tegen.
Nu is de vraag: Welke nieuwe 'thunderking' in de categorie mines vind jij de beste? Onderbouw dit ook graag.