Het grote kerstmarkten topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Bezoek jij ieder jaar de tuincentra bij jou in de buurt om naar de kerstshows te kijken? Of ben jij die fanatiekeling die ze ook verderop in het land of in het buitenland op zoekt?

Laat het hier weten en post eventueel wat mooie sfeer foto's.

Kijk hier ook al wel naar uit, sowieso Duiven natuurlijk, maar ook Osdorp en Global Garden staan weer op het lijstje. Hopelijk dit jaar droog en dan een bezoekje aan Düsseldorf, zo lekker om die sfeer mee te pakken in die laatste maanden.

Afgelopen jaar toch eens bij intratuin Duiven wezen kijken. Flink stuk rijden maar we moesten toch in de buurt zijn. Het is allemaal prachtig, maar voor mij te massaal en de drukte was allerminst sfeerverhogend.

Duiven is vaak wel een vastigheid gezien ik in die regio werk, maar dat is de laatste jaren echt té druk geworden en een puur toeristische attractie geworden. Het thema Harry Potter van dit jaar staat me ook totaal niet aan. Twijfel of we die dit jaar gaan bezoeken.

Waar ik dan wél weer van geniet is die simpele kerstsfeer in bijvoorbeeld bouwmarkten etc. Gewoon ff lekker om te zien dat ook daar wat aan kerst wordt gedaan, waar je het niet verwacht. Geeft voor mij altijd een fijn kriebeltje, meer dan die grote shows.

Hier ieder jaar wel 1 of 2 keer naar Duiven. Verder als ik ergens in de buurt ben altijd wel even een kijkje nemen in een tuincentrum.

Hier altijd wel een kerstmarkt in Duitsland bezoeken het liefste zelfs 2. Meestal ga ik in december voor het kerstshoppen sowieso al naar Centro dus pakken daar dan meteen de kerstmarkt mee. Dit jaar meer eens zien waar we nog meer heen willen. Probeer ieder jaar toch weer naar een andere te gaan.

Dit jaar is het ook de bedoeling om de kerstmarkt in Valkenburg een keer te bezoeken. Nog nooit geweest.

Wat kijk ik alweer uit naar die kerstmarkten zeg. Hoort er voor het gevoel helemaal bij, zo goed voor de sfeer.

Vorig jaar naar Düsseldorf gegaan, maar viel mij vies tegen. Veelal het zelfde. Ondanks je dit altijd wel houd miste ik echt de unieke kraampjes. Eten was daarnaast ook niet denderend qua aanbod. Dit jaar zitten we te kijken naar Keulen of Aken. Iemand ervaringen hiermee?

Ik ga ieder jaar in december naar Centro in Oberhausen en dan pakken we meteen de kerstmarkt mee. Daarnaast probeer ik altijd nog een andere Duitse kerstmarkt bezoeken. Dit jaar ook op de planning staan om naar Valkenbug te gaan. Ben benieuwd.

Ik heb een haat/liefde verhouding met kerstmarkten.
Valkenburg 2x gedaan,beide omdat we er rond de feestdagen ergens in de buurt een weekje vakantie hielden en dus ook voor gewoon shoppen Valkenburg wilde bezoeken,dan neem je het "ook maar mee" je bent er toch.
Maar wat opviel daar in die 2 met een jaar of 3 ertussen ,is dat het heel commercieel word/is geworden,lees duur,erg druk,omgeving is fraai in de grotten,dingen kopen is (vind ik) goed duur zelfs voor simpele dingen.
Dat doe ik dus niet heel snel meer.
Ook was er een poos kerstmarkt in Dordrecht,dat begon leuk en klein,groeide elk jaar uit en werd commercieler,en veels te druk,en nu is dat inmiddels alweer een jaar of wat afgelopen,zoals in de wandelgangen word geroepen omdat het teveel is gaan kosten om te organiseren.
Enerzijds jammer,anderzijds telkens tegen je hielen aan getrapt worden en voortgeduwd vind ik helemaaal niks,en dus ook ergens vrede mee dat t klaar is.

Waar was dit als ik vragen mag?
Dat mag jij zeker. Dit was 2 jaar gelden in Dusseldorf. Dit jaar gaan we er weer 2 dagen heen. Vind het er echt tof, relaxte sfeer en veel kraampjes. Dingen kopen doen we er niet, eten des te meer :p

IMG_5639.jpeg
IMG_5624.jpeg
73f93175-df0d-4856-a735-f5a6cd3ce05c.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan