Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Door een ander topic in het leven geroepen, het grote kerstdorp topic. Heb jij een kerstdorp en maak je er een heel spektakel van, show het hier met ons.

Iemand al begonnen met de voorbereidingen?

Ja zeker, en ook al redelijk vroeg in het jaar. Dit betreft wel enkel de aankoop van spullen. We willen het dit jaar voor het eerst serieus aanpakken, en dan kost het behoorlijk wat. Afgelopen jaar 3 huizen opgezet en wat figurines, inmiddels 11 huizen, heel wat bomen en ook veel figurines.

Voor mij 1 van de topics waar ik het meest naar uitkijk. Inmiddels veel, erg veel, filmpje gekeken op YT hoe een kerstdorp te bouwen. Veel goede en handige tips hierdoor ontdekt. Ergens half oktober verwacht ik dat we het op gaan bouwen, maar tot die tijd gaan we zeker door met de voorbereidingen.

Kijk echt uit naar de updates hier van de vele bouwers onder ons.

Ik zal wederom een lego dorp gaan bouwen en daarnaast een klein kerstdorp van huisjes. Wel pas na 5 dec neerzetten ivm kleine kinderen

Ik ga ook zeker weer een kerstdorp neerzetten. Doe dit meestal eind november begin december pas.

In de Intratuin in Lisse zijn ze al begonnen met opbouwen. Een deel van de kerstshow stond ook al klaar achter de schermen.

IMG_20220827_125639.jpg

Dat ziet er goed uit zeg, benieuwd naar je bouwwerk straks. Lijkt me ook een redelijke oppervlakte?

Dat ziet er goed uit zeg, benieuwd naar je bouwwerk straks. Lijkt me ook een redelijke oppervlakte?

Haha dat klopt! Na de verhuizing hebben wij meer ruimte en kan het dorp wat groter. Het is uit eindelijk 240cm bij 80 cm geworden. De bodem vandaag al uitgesneden. Het oppervlak maar gelijk op de plek gezet waar die ook komt. Gezien de grote en zwaarte anders niet meer te verplaatsen.

WhatsApp Image 2022-08-29 at 9.33.43 PM.jpg

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit zeg en geeft zeker al een goedbeeld hoe groot het wordt. Wij gaan voor 280cm bij 80cm, maar komt zo behoorlijk groot over haha.

Ook met de 5cm dikke piepschuim platen als ondergrond aan het werk zie ik, dat staat hier ook op de planning.

Dat ziet er goed uit zeg en geeft zeker al een goedbeeld hoe groot het wordt. Wij gaan voor 280cm bij 80cm, maar komt zo behoorlijk groot over haha.

Ook met de 5cm dikke piepschuim platen als ondergrond aan het werk zie ik, dat staat hier ook op de planning.

Haha ja het is best groot haha. Onderplaatjes is 2 en 4 cm. Bergen ga ik maken met 6cm dubbel op elkaar.

Leuk om te zien dat er nú al voorbereidingen worden getroffen. Heb er zelf absoluut niets mee, maar kan zeker genieten van het mooie beeldmateriaal hier! :D

Dit jaar helaas geen kerstdorp voor mij ivb met een kleine baby die mijn ruimte heeft ingenomen. Maar dat houd me niet tegen om dit topic met plezier te gaan volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan