Het grote kerstdorp topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Door een ander topic in het leven geroepen, het grote kerstdorp topic. Heb jij een kerstdorp en maak je er een heel spektakel van, show het hier met ons.

Hiephoi, daar is hij dan! Ben druk bezig met opbouwen op het moment. Dat geeft bij mij altijd een enorme puinhoop. Hier alvast een fotootje van een paar jaar terug. Ik woonde toen nog thuis en bouwde het kerstdorp op mijn slaapkamer.

PICT0807.jpg

Bijlagen

• PICT0781.jpg
    PICT0781.jpg
    209,3 KB · Weergaven: 1
Ziet er al super uit niels! Ben benieuwd naar je editie voor dit jaar. Bij mij staat hij al sinds zaterdag. Deze week gefine-tuned en is nu helemaal af.

Hier staat de basis al, rechts aan het overstekende stuk heb ik nog 'tafelpoten' gemaakt.
IMG-20181117-WA0006.jpg

Op dit filmpje is hij helemaal af.

Nu weer vooruit kijken wat er volgend jaar uit te breiden valt.

Mooie bijdrage´s al heren, bedankt voor het delen. Ben benieuwd hoeveel kerstdorp freaks we hier hebben. Kom maar op met die foto´s.

Wij hebben een heel groot kerstdorp, maar het staat dit jaar op zolder en daar blijft het staan. Geen zin en tijd om het op te bouwen dit jaar (duurt ongeveer een week voor het staat)

Zonde Madmax! Maar met zoveel werk is het begrijpelijk dat het een jaartje boven blijft staan. Misschien een kleine versie dit jaar? Heb je toevallig foto's van vorig jaar? Ben wel eens benieuwd.

Zonde Madmax! Maar met zoveel werk is het begrijpelijk dat het een jaartje boven blijft staan. Misschien een kleine versie dit jaar? Heb je toevallig foto's van vorig jaar? Ben wel eens benieuwd.

Nee ik heb er geen foto's van.
Maar om je een indruk te geven: De aanbouw staat vol (ik gok dat het tussen de 10 en 15m2 zal zijn). Het is de afgelopen 5 jaar veel te veel geworden en dus wordt de zin om het op te bouwen ook minder. Vroeger waren we in 1 a 2 dagen klaar met opbouwen (en met een kapotte rug). Maar voor het nu allemaal precies staat zoals gepland zijn we een dag of 7 bezig (geen hele dagen zoals voorheen).

Vorig jaar hebben we wel opgebouwd (in de herfstvakantie al) maar het jaar daarvoor ook niet. Probleem is dat ik er niet zo heel veel meer aan vind en mijn vrouw juist wel en die heeft daardoor via marktplaats ook nog 2 complete collecties overgenomen van anderen die er van af wilden. Kreeg ook nu van een bekende de vraag of ik zijn dorp wilde kopen. € 250,- was op zich geen geld voor wat hij had maar het houdt ook een keer op.

Ik zie ook dat het bij de diverse tuincentra minder en minder wordt. Merken als Dickenville en Department zijn er al helemaal uit en Luville ook nagenoeg. Als ik dan kijk wat er dit jaar aan displays bij Groenrijk en de Intratuin stond was dat best bedroevend. Zo klein en vooral met eigen merk bij Intratuin. Bij Groenrijk was alles in de reclame, m.a.w. gaat er gewoon uit.

Wow, dat moet een gigantische collectie zijn! Ik heb elk jaar de drang om uit te breiden etc, maar het moet wel leuk blijven. Uiteindelijk kun je eindeloos uitbreiden of bouwen. Dat het minder word is wel duidelijk, ook hier in de tuincentra's stond een stuk minder. 80% Lemax, 20% eigen merk. Ook de diorama's een stuk kleiner als voorheen.

Leuk topic dit! Modelbouw heeft altijd al mijn interesse gehad, echter komt het er vaak niet van door gebrek aan tijd/geld etc. Maar een kerstdorpje is er ook bij mij ieder jaar weer.

Prachtig zeg, wat hier allemaal voorbij komt! Zelf heb ik nog nooit een kerstdorp thuis gehad, maar moet zeggen dat ik dat wel jammer vind. Geeft toch een extra dimensie in de ruimte.

De voorbereidingen zijn in volle gang! Het gaat er bij mij niet alleen om dat het weer staat, maar het opbouwen zelf vind ik ook gewoon heerlijk om te doen. Ik puzzel net zo lang tot iets precies zo staat als ik het wil hebben. Duurt dan ook flinke tijd voordat het af is bij mij en het zal dus zeker nog wel anderhalve week duren voordat alles staat. Het bovenste deel begint al flink te vorderen en is denk ik dit weekend wel af:

DSC01180.jpg

En wie vorig jaar Vuurwerktotaal Winactie 10 gevolgd heeft weet dat een vuurwerkwinkel dit jaar niet in mijn kerstdorp kon ontbreken:
DSC01181.jpg

Ontzettend gaaf Niels, echt heel gaaf gemaakt die kraam van vuurwerktotaal met dummy's.

Wat gruwelijk die Vuurwerktotaal kraam zeg! Heb je die dummies zelf gemaakt?

Wat gruwelijk die Vuurwerktotaal kraam zeg! Heb je die dummies zelf gemaakt?

Volgens mij is het tijd om even een videootje te delen. Vorig jaar was Winactie 10 van Vuurwerktotaal: Maak iets zo origineel mogelijks wat te maken heeft met DJ Partyraiser en de Partyraiser box. Dus dat had ik gedaan. (verdere uitleg onder het filmpje)

De dummies zijn zelf gemaakt ja. Van verschillende plaatjes op internet heb ik een bouwplaatje gemaakt van de box die vervolgens uitgeknipt en in elkaar gevouwen en geplakt kon worden. Het filmpje is in 1 take opgenomen zoals je ziet, dus alle boxjes die te zien zijn, zijn 'uniek'. Ik heb er zo'n 30 gemaakt vorig jaar. Plus uiteraard de nodige reclameborden voor Vuurwerktotaal.

Het heeft echt flink tijd gekost maar het was wel erg leuk om te doen. Lekker in de week voor de kerstvakantie met afwisselend 3FM Serious Request en Skyradio Christmas op standje burenruzie met twee grote hobbies, vuurwerk en mijn kerstdorp (wat wel al stond, heb het niet hiervoor opgebouwd :wink:), bezig zijn.

De kraam opzetten was dit jaar dus gelukkig zo gedaan omdat ik alles al had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan