Het grote herfst en winter topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog wat winterplaatjes van mij winter 2017 17-18 januari. Winterse plaatjes rondom witterveld (Drenthe).

184041.jpg

184051.jpg

184052.jpg

Nog een sneeuwvideo van mij, begin dit jaar.

9wl50zs.jpeg

Laatst bewerkt:
Eerste sneeuwvlokken van het seizoen gevallen.

De eerste sneeuwvlokken van het seizoen zijn zondagavond gevallen. In onder andere Heerlen en Kerkrade dwarrelden rond 20:00 uur enkele sneeuwvlokken naar beneden. Tot een wit landschap en gladheid heeft dit niet geleid, want het ging om vlokken natte sneeuw in combinatie met regen. Op andere plaatsen was het met 3 tot 5 graden te zacht voor sneeuwval.

De vorige keer dat het sneeuwde was op 4 mei in het zuiden van Limburg. Onder meer op de Vaalserberg kwam zelfs een sneeuwlaagje van 4 cm tot stand. De keer daarvoor dat er begin mei sneeuw lag was in 1979.

Komende dagen vaker sneeuwvlokken?

Vanochtend valt op uitgebreide schaal lichte regen en motregen. De temperatuur ligt hierbij tussen 3 graden in het zuiden van Limburg en 8 graden in het noordwesten. De matige tot aan zee krachtige noordenwind veroorzaakt gevoelstemperaturen tussen 0 en 3 graden.

Morgen trekken enkele buien over het land, maar bij een graad of 8 zal het niet gaan sneeuwen. Daarna volgen twee koude nachten met kans op vorst. Doordat het dan overwegend droog blijft hoeven we ook dan geen sneeuw te verwachten. Wel kan het op bruggen lokaal glad worden door bevriezing.

Een uitgebreide verwachting voor de komende dagen lees je in ons weerbericht.

Vorig jaar eerste natte sneeuw op 20 november

In 2018 werden de eerste sneeuwvlokken op 20 november gespot in Emmen en Ter Apel. Auto’s en tuintafels kleurden een beetje wit, maar tot een wit landschap kwam het nog niet. In 2017 konden we de eerste natte sneeuw van het seizoen ook in november begroeten. In 2015 dwarrelden de eerste sneeuwvlokken al op 14 oktober naar beneden. Onder andere uit Limburg en de Achterhoek kwamen toen meldingen van natte sneeuw.

weeronline.nl

kan die beamen! Het stelde echt niet veel voor want het werd flink afgewisseld met wat regen.. Maar de eerste (natte) sneeuw is een feit van dit winter seizoen.

Wauw wat een plaatjes omepje! Vooral de eerste ljjkt net op een in scene gezet stukje uit het theather ofzo, echt een hele mooie foto!

Wat een weertje was het vandaag. Heerlijk fris, wel behoorlijk koud in de pauze maar ach, door het werken word je vanzelf warm. Morgen gelukkig weer! Wat blijft het sfeervol om 's-morgens op te staan en het rijp op de grasvelden te zien.. heerlijk!

Het is sfeervol weer maar toen ik de hele dag al die mist zag dacht ik, zolang dit maar niet gebeurt tijdens oud en nieuw

Wandelen in de herfst, koud maar leuk. Paddestoelen in overvloed, helaas worden ze weer zo snel weggegeten door dieren.

FUnQBmt.jpg

8gspejX.jpg

8h4pIp5.jpg

5TfnShc.jpg

boeUBXK.jpg

Gfs komt met leuke sneeuwkaarten zo rond begin december. Ook Ecwmf komt er mee in minder mate die laat de sneeuw net over de grens wat meer vallen.

Heeft in Gfs ook al een aantal runs terug in gestaan, en komt weer terug met deze opties dus. Toen rond sinterklaas, ook samen met veel wind. Dat zit er in deze runs dan weer niet bij.

Iets om in de gaten te houden dus. Het is helaas wel een dooifront die sneeuw brengt in de huidige runs. Maar om begin december zo vroeg met wat actie te beginnen is altijd leuk. Als deze kaarten even vol weten te houden tot (donderdag/vrijdag) dan komen er ook wat meer modellen bij. En mocht dat er goed uitzien zal ik wel met een nieuwe post komen.

1.jpg

2.jpg

Misschien kan David nog wat toevoegen hierop.

Groeten Tatanka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan