Het gevoel van altijd te weinig hebben

Bij mij is het gewoon het gevoel van alles willen hebben en heb ik dan ook snel teveel en ik houd altijd wel weer over omdat ik het na een tijdje stoken na 12 uur het helemaal zat ben. Maar ook ik denk altijd dat ik tekort kom elk jaar weer en dan zorg ik ook dat ik genoeg heb maar dan is het kopen om het kopen. Maar dat gevoel begrijp ik maar al te goed. Ik moet gewoon vuurwerk genoeg hebben en gelukkig kom ik dan ook meestal niet te kort, want het blijft ook gewoon een heerlijk gevoel....:p

Ik had het gevoel ook altijd dat ik te weinig had. Maar ik heb altijd teveel.
MAar afgelopen jaar heb ik zo genoten. Ik heb gekocht wat ik echt wilde en niet omdat ik het ging kopen om het kopen. Ik wil gewoon steeds meer unieke producten. Ik zal eerlijk zijn: Ik koop ook zoveel mogelijk met korting, maar afgelopen jaar heb ik voor het eerst het volle pond betaald voor een aantal producten. En gewoon omdat ik ze perse wilde hebben. En daar heb ik het meeste van genoten.
Dus ik geef nog steeds wel veel uit aan vuurwerk, maar mijn focus is verlegd van heel erg veel naar iets minder, maar dan ook echt wat ik wil hebben.
Voor komend jaar staat er steppen op het programma, met daarom heen een showtje. Steppen kost ook geld , maar ik wil het gewoon doen. Het gevoel dat het geeft als je op muziek iets schiet lijkt me echt heel erg gaaf. Ik merk wel dat ik elk jaar een stapje verder wil gaan. Niet in hoeveelheid, maar meer in perfectie. En dat geeft best veel voldoening.
greetzz

Ik had het gevoel ook altijd dat ik te weinig had. Maar ik heb altijd teveel.
MAar afgelopen jaar heb ik zo genoten. Ik heb gekocht wat ik echt wilde en niet omdat ik het ging kopen om het kopen. Ik wil gewoon steeds meer unieke producten. Ik zal eerlijk zijn: Ik koop ook zoveel mogelijk met korting, maar afgelopen jaar heb ik voor het eerst het volle pond betaald voor een aantal producten. En gewoon omdat ik ze perse wilde hebben. En daar heb ik het meeste van genoten.
Dus ik geef nog steeds wel veel uit aan vuurwerk, maar mijn focus is verlegd van heel erg veel naar iets minder, maar dan ook echt wat ik wil hebben.
Voor komend jaar staat er steppen op het programma, met daarom heen een showtje. Steppen kost ook geld , maar ik wil het gewoon doen. Het gevoel dat het geeft als je op muziek iets schiet lijkt me echt heel erg gaaf. Ik merk wel dat ik elk jaar een stapje verder wil gaan. Niet in hoeveelheid, maar meer in perfectie. En dat geeft best veel voldoening.
greetzz

Leuk dat je zegt dat je juist te veel had. Herkenbaar voor mij, want op den duur gaat het gevoel dat het kopen om het kopen is en dat je gewoon te veel hebt tegenstaan en dan vind je je aankopen eerder geldverspilling dan leuk.

Tof om te lezen dat je dat nu anders bent aan gaan pakken. Dit stimuleert mij om nog beter na te gaan denken over eventuele aankopen om zo een nog beter gevoel over te houden aan eventuele aankopen. :)

Ben ik wel benieuwd. Stel je ervaart dat je te veel hebt. Hoe neem je dat concreet mee in je plan voor aankopen voor volgend jaar?

Allereerst heeft het idee dat ik teveel heb mij direct doen beseffen dat teveel hebben gewoon onzin is.
Dan heb je uiteindelijk niet goed nagedacht over wat je precies van plan bent. Dat bleek ook wel, Ik wilde met een schietkistje wat schieten en een showtje geven, maar ik had te weinig tijd om alles goed te krijgen. Plus de familie is minder in het vuurwerk dus zal niet snel echt gaan helpen.
Voor komend jaar heb ik dus bedacht om te gaan steppen. Singleshots zijn met beetje korting(ook zonder korting) best betaalbaar en dan kun je er dus echt iets leuks van maken. Het geluid van een mine en dan de helder magnesium tail en dat in een mooi ritme geeft meer voldoening dan 40 budget potten bij elkaar.
Daarnaast ben ik de doorlontbox meer gaan waarderen. Ik moest er niets van hebben omdat je niet 100% zelf kunt kiezen wat je krijgt. Dit jaar heb ik het wel gedaan en ik heb de golden power en de garden of eden en de horizon of holland geschoten. Het is relatief makkelijk werk om ze door te lonten en je krijgt er wel een mooi geheel van terug. De horizon of holland viel ietwat tegen vanwege onregelmatig schieten, maar de andere twee waren echt super.
Ik neem het absoluut mee in de plannen voor volgend jaar. Ik "evalueer" wat ik echt goed vond en afgelopen jaar heb ik ook producten extra gekocht omdat ik ze het jaar erna ook wilde hebben. Dus ik denk wel na over het volgende jaar. En ik moet zeggen dat ook dat voldoening geeft. Want bewust uitgeven van je centen aan deze hobby levert mij meer plezier op compleet alles kopen wat los en vast zit.
Ik ben er door het jaar heen ook best veel mee bezig, gewoon volgen wat er is. Vooral oude producten bekijken, want daar zit zoveel moois tussen wat je anders mist als je alleen op het nieuwe gefixeerd bent.
Uiteindelijk heeft ook deze gek zijn gebrek en steekt hij er misschien iets teveel tijd in. Maarja, ik blijf het gewoon leuk vinden.

greetzz

Mooi verhaal man. Helder beeld van hoe je het aanpakt.

Naast evalueren van wat je echt mooi vond, selecteer jij nog op effecten? Wat wel en niet?
En pas je nog spontaan aanbiedingen of iets toe als die kans zich aandient?

Ik selecteer ook wel op effecten. Maar het probleem is dat ik heel erg veel mooi vind. Maar het is dus niet meer zo dat ik een effect voor lief neem omdat er toevallig iets in de aanbieding is. Ik merk de laatste tijd dat ik de gewone multi color peony echt gaaf vind. Vooral met spinning tail. Dus zoiets als de freestyle van royal. (alhoewel die niet altijd even goed uit de verf komt volgens mij)
Verder heb ik afgelopen jaar een thema met fluit en sier gehad. Dus las vegas, concerto rosso, zware jongens, tweelingen. Dat ga ik dit jaar weer doen.
Verder ben ik erg gecharmeerd van gouden effecten. Een leuk voorbeeld is een eigen quote van mij:
Ik moet zeggen dat ik het echt teveel gevraagd vind om 47.50 te vragen voor 25 schots. Is dat de nieuwe mode ongeveer?
De effecten vind ik redelijk mooi. Maar de prijs is natuurlijk om te janken.
Dat neemt niet weg dat iemand met een groter budget dan ik deze natuurlijk gewoon kan aanschaffen.
Maar voor mij is deze niet weggelegd.
greetzz
Dit was in 2012. Nu vind ik het nog steeds echt een mega vette cake en ik moet hem gewoon hebben. Vandaar dat hij er dit jaar inkomt. Weliswaar met wat korting, maar toch. Zo ben ik anders gaan denken.
Mijn budget is ook wel iets groter geworden, maar ook weer niet zo dat ik duizenden euro's uitgeef. Eerder had ik een andere cake gekocht die ik eigenlijk minder mooi zou vinden.

Ik pas geen aanbiedingen meer toe als dit producten zijn die ik anders ook niet zou halen. Het is net zoiets als met de hamsterweken van de AH. Daar haal ik alleen maar die producten die ik altijd haal, of een a merk moet beduidend goedkoper zijn dan wat ik standaard heb. MAar ik ga niet ineens dingen halen die ik anders ook niet haal. Hetzelfde geldt voor mijn vuurwerk.

greetzz

Dit jaar wou ik het met wat minder doen. Dus nu ziet mijn lijst er heeeel klein uit. Kwam ik erachter dat er in alleen de Zero Tolerance al 7 cakes zitten dus in verhouding zal het nog niet veel minder zijn... alleen wat sneller op!

Ik denk dat dat gevoel vooral komt door het kijken naar vuurwerk van anderen; al die collectievideo's op YouTube bijvoorbeeld, waarbij mensen duizenden euro's spenderen. Ik heb er zelf niet zo'n last van, zit op de 320 euro nu en ik ben hartstikke tevreden :D

Ik heb daar vanaf dag 1 al last van, wil altijd meer meer meer. Of een nachtmerrie dat de winkel al dicht is en jij niks hebt haha. Vorig jaar kwam ik nog mensen tegen de 31ste die net na 18:00 aankwamen bij de winkel die dus al dicht was, vreselijk haha

Voor mijn gevoel altijd te weinig. Maar ja de 1 geeft het uit aan een dure vakantie, de ander aan vuurwerk. Zo zie ik het maar.

5 jaar geleden had ik ongeveer 25 euro aan vuurwerk, jaar daarna ongeveer 50, jaar daarna ongeveer 150, vorig jaar ongeveer 250 en nu iets boven de 400 euro. :bonk:

Zat vorig jaar van 22:00 tot 00:00 binnen, omdat ik anders om 00:00 niets meer had. Dat wil ik dit jaar voorkomen.

Ik zou de oude foto's nog ergens moeten hebben, maar 70/80/90 had ik met de familie die altijd bij ons komen op een geven moment zoveel dat als je het portiek op kwam en de voordeur open deed met een lange trap naar boven (oud huis)je benen bijna brak omdat het daar vol lag.

dit was het jaar 99-2000 en het was altijd mijn idee af te rekenen met vroeger ik was altijd tevreden maar ooit zal ik ook zo'n hoeveelheid hebben. 61 Konmar supermarkt tasjes gevuld tot de nok.

Nu ja het is anders nu zelf kinderen ook stapelgek maar ook de waarde laten voelen, nu ongeveer met hun erbij en de zaak en ik zelf 16-1700,- 350 kids 5-6 zaak 7-8 ik. Vaak groei je er over heen als je ouder word, maar nee het is echt nu nog mijn grootste liefhebberij.

ik heb er soms hele discussies over met mn meis ja helaas ze vind het mooi om te zien maar niet zo mooi om in huis te bewaren maar goed ze begint er bijna aan te wennen
en ja ik heb dat gevoel wel heb je net besteld ohhh volgende maand weer

ik heb maar 1 tip... ga in een vuurwerkwinkel werken net als ik! zo werk ik toch een fantastische collectie bij elkaar, plus je kan je eigenlijke budget alsnog uitgeven!
die 3 dagen in de winkel voelen niet eens als werken maar als verlengstuk van mijn passie!

Het gevoel altijd te weinig ja... We lijken soms wel dames die losgaan op een sale, en met nieuwe schoenen naar huis gaan waarvan we nooit genoeg kunnen krijgen en kasten mee vol zetten. (gelukkig hou ik het bij vuurwerk)

Laatste jaren nooit het gevoel gehad dat ik te weinig had, eerder zelfs het gevoel dat ik teveel had. Juist dat laatste gaf mij soms wel een misselijk gevoel, wetende dat ik dan voor zoveel geld vuurwerk had liggen terwijl we er net zo goed voor dat geld op vakantie konden gaan. Des te groter was dan ook altijd mijn kater na O&N. Ik hou erg veel van vuurwerk, maar het moet niet te gek worden. Enough is enough, less is more! Gewoon dit jaar op de centjes gelet en is tot nu toe aardig gelukt qua bestellingen. Ben er juist blij mee dat ik me nu kan inhouden. :)

Het gaat niet bij mij niet om te weinig maar altijd mis je producten die je toch graag had willen hebben.
Ik trek de grens zo tussen de 1250 en 1500 en dan moet je erg goed puzzelen , ergens bizar maar wel mijn realiteit.
Hoeveelheid geen issue dus, de keuze tussen de producten is eerder een probleem.

Dubbel gevoel, het idee dat je te weinig hebt maar ondertussen ook weet je al zoveel hebt gekocht. Aanbiedingen die je niet kunt laten liggen, karton voordeel, mysterieboxen... Dan schiet het redelijk op qua producten/prijs. Gelukkig in delen kunnen bestellen, dan valt het relatief mee.

Ik heb er niet alleen met oud en nieuw plezier van, zit sinds begin november al elke dag op de forum's, shops, en met de lijstjes bezig zijn. Wat dat betreft heb ik heel veel plezier er van en in plaats van opstap te gaan koop ik de laatste drie maanden per weekend voor +- 50 / 100 per weekend.

Als ik het straks terug ga berekenen wat het allemaal kost zal het even schrikken zijn, maar ik er wel een geweldige dag van maken!

Zelfs met een budget van 2500 euro heb ik nog steeds het gevoel dat ik meer moet kopen :')

Back
Bovenaan