Het bijhouden van al je vuurwerkorders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik houd hier al jaren lang de gehele bestellingen bij in Excel. Zo kan ik goed de historische prijzen zien. In een aparte kolom houd ik de laagste “freak” prijzen bij.

Iedere regel omvat: Link naar bijbehorende VWC topic, advies-, voorverkoop en actieprijs. Korte omschrijving, aantal schoten, mm tubes, NEM, shape.

Sommigen doen dit bewust niet, omdat ze niet geconfronteerd willen worden met hun totale uitgaven.
Ik doe het juist daarom wel en houd ook bij wat eventueel in de bunker blijft als reserve voorraad.

Dit jaar niet zo moeilijk, weinig besteld.
Vooral omdat er zo weinig te koop was begin van het jaar.
Alsnog alles maar weer netjes in de excel geplakt natuurlijk.

Ik hou daar ook altijd een wishlist met prijzen bij zodat ik in jan/feb makkelijk producten kan zoeken en prijzen kan vergelijken.

23 facturen die ik gewoon in een gmail mapje heb gestopt. Ophaaltijden / routeplanning en een lijst wat ik per winkel zou moeten krijgen heb ik in een google docs gezet (en het totaal bedrag onderaan in lettertype 7 zodat ik er niet naar hoef te kijken)

Bestelbonnen uitprinten, en een word bestand met alle producten, zodat ik de bestellingen makkelijk kan checken op volledigheid.

Ik maak altijd aparte mappen onder m'n inbox waar ik dan de bevestigingen per winkel in plaats. Een paar dagen voor de afhaal print ik dan alles uit zodat het klaar ligt voor het afhalen.

Om een goed overzicht te houden van wat ik gekocht heb zet ik alle producten in Excel; aantal, merk, artikel, omschrijving, aantal schoten, kruitgewicht, diameter en wat voor soort product (cake/compound/fontein). Na o&n probeer ik zoveel mogelijk van die producten een score te geven zodat ik later in het jaar daarin terug kan zoeken welke producten goed bevallen zijn en welke minder of helemaal niet, voor zover ik dat al niet onthouden heb.
Daarnaast een aparte lijst met het klein spul dat ik besteld heb omdat ik daar verder al die details niet bij zet.
Tenslotte nog een lijst met artikelen die ik in een showtje wil schieten, daar staat dan een wat uitgebreidere omschrijving in en hoeveel stuks in welke shape, wat er tegelijk gaat en hoe lang ieder product duurt.

Voorgaande jaren altijd in een aparte map in de mail. Dit jaar doe ik het eigenlijk voor het eerst op mijn telefoon bijhouden.

Hier geen excel. Puur bonnen printen, in een snelhechter op volgorde van datum. Gaat elk jaar goed. Dit jaar 11 a4tjes.

Ik hou alles in een spreadsheet bij. Niet omdat het zo ontzettend veel is, maar meer als een soort naslagwerkje door de jaren heen. Als ik een bestelling heb geplaatst print ik de afhaalbon meteen even uit en dan gaat het in een mapje.

Net alles uitgeprint, dat heb ik jaren niet meer gedaan, maar blijft toch leuker een uitgeprint document inleveren in de winkel :)

Heb een apart mapje vuurwerkbestellingen hij hotmail gemaakt zodra ik een bestelling heb gedaan kon je hem er makkelijk naar verplaatsen werkt voor mij perfect:)

Haha toevallig hier vanmiddag ook alles uitgeprint. Uiteraard kan het gewoon met je mobiel, maar vind het met je uitgeprinte bestellingen tog wat leuker.

Ik heb dit jaar ook maar eens alles (dubbel) uitgeprint en op volgorde van afhaal op een stapeltje in de auto gelegd.

Vond het op de smartphone niet heel handig werken afgelopen jaar.

Ik heb een Excelsheet voor het bijhouden van de totale lijst en ik print alle afhaalbonnen uit op volgorde.

Stapel papier vorige week al uitgeprint. Goed maar ook, want het was niet de cartridge die moeilijk deed maar de hele verbinding met de pc was weg. Enige keer in 'tjaar dat dat ding nog gebruikt wordt. Wordt hoog tijd dat we gewoon qr codes van de foon kunnen laten scannen! Ouderwetse boel met dat papierwerk! Digital age, baby!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan