Het aanschaffen/halen van vuurwerk in België

Het aanschaffen/halen van vuurwerk in België

Geachte Vuurwerkfreaks en pyromanen :p,

Ik was eens aan het kijken om vuurwerk aan te gaan schaffen in het mooie België, puur omdat het er veel goedkoper is. Echter zit ik nog met een aantal vraagjes hoe dit het beste aan te pakken.

Ik weet niet of sommige vragen hier wel toegestaan zijn, maar zoniet dan mag deze post/vra(a)g(en) verwijderd worden :).

Ik zit er over te denken een deze dagen naar Baarle-Hartog dan wel Baarle nassau te rijden (vanuit Nederland). Alleen dit zou de eerste keer zijn, ik ben puur geintresseerd in siervuurwerk, die bommen en granaten mogen me gestolen worden.

Echter is mijn vraag of het risico het waard is om te nemen, tuurlijk ben je bezig met een strafbaar fijt en daar ben ik me ook zeer van bewust. Ik aanvaard hier ook wel het risico wat zich hier meebrengt. Maar als ik bijvoorbeeld iets van 250 euro aan siervuurwerk zou aanschaffen, word gepakt dan word het vuurwerk in beslag genomen met een flinke boete erbij. Echter brengt dit dan ook nog consequenties met zich mee? (als een proces verbaal?) Ik realiseer me ook dat ik best laat ben met dit idee, en het een beter moment is om in de zomermaanden te gaan.

Het meest bizare vind ik nog wel dat er heelveel vuurwerk is dat in belgie verkocht word ook gewoon in Nederland verkocht word alleen dan soms voor het dubbele. (lijkt wel een Monopoly spelletje van Den-Haag, die zullen natuurlijk veel geld vangen in die 3 dagen dat de Nederlanders weer (te veel) geld mogen uitgeven voor wat vuurwerk).

Ik heb verschillende verhalen gelezen van mensen die in +- 10 jaar heen en weer rijden nooit zijn gepakt. Maar ik zal net die gelukkige zijn die wel gepakt word :P. Hier nog een paar vragen op een rijtje:

Waar moet je op letten als je vuurwerk in België gaat halen(is er bijv. een website waar je grenscontroles kan vinden)?
Iemand nog tips waar het beste de grens over te steken?
Bij welke zaak hebben ze het mooiste assortiment?
Is het legaal om het vuurwerk vanuit Duitsland te kopen als de verkoopdagen in Nederland starten?
Zijn er in Nederland zelf ook nog prijsvechters onder het verkoop van vuurwerk?

Sorry als sommige vragen overbodig zijn, ik kon namelijk niet alle antwoorden vinden die ik zocht.

Alvast bedankt voor jullie informatie :).

P.S: Ik wist niet helemaal zeker waar ik dit stukje moest posten , als een forumbeheerder van mening is dat dit in het verkeerde hoekje gepost is gelieve te verplaatsen. :)

Mvg,

GroteVuurbalJonguh

Hoi,

Allereerst: Ik zou zeggen dat je eens moet kijken bij het nederlandse vuurwerk. Dat is een van de vragen toch?
ER is een topic over winkels in nederland en er zijn echt genoeg die stunten.
Verder kun je in het topic over belgie echt heel veel vinden.
Dus ff zoeken en je hebt echt heel veel informatie.

greetzzz

Het aanschaffen van vuurwerk in België riskeert een boete, inlevering van vuurwerk en gejank waar je niets aan hebt.
Er is echter weinig politie aan de grens, ben zelf vorig jaar vaak op en neer geweest, maar nooit geen agent gezien.
Dan ligt de keuze bij jou.
Vaak zijn het van die verhalen dat je bang maakt om gepakt te worden.

Wat is een goede winkel?
Er zijn veel goede winkels, bij Loots vuurwerk, Pyroshop en Zena kun je terecht voor leuk en betaalbaar vuurwerk.
Wil je voor de pijlen gaan, dan kan je het beste bij Pyroshop en Loots vuurwerk zijn. Wil je een goede prijs/kwaliteit, dan kun je het beste bij Zena zijn.
Elke winkel geeft zo zijn kortingen en cadeautjes bij het afhalen, maar Zena staat meer bekend als het om extra's gaat.
Laat je alleen niet verleiden door het Hollandse gierige gedrag en kies wat voor jou gevoel het beste is.

De laatste optie:
Blijf in Nederland.
In Nederland hebben we diverse winkels die met kortingen de klant lokken.
Daar zit geen addertje onder het gras, je moet echter wel vaak voor een bepaald bedrag afnemen.
Zo kun je bijvoorbeeld bij Pyrovoordeel.nl, Vuurwerk Orthen, Valk Vuurwerk, Slooijer Vuurwerk, Vuurwerkland Steenbergen, Kartonvoordeel.nl allemaal met een goede korting vuurwerk kopen.

Een echte must, want zo heb ik bijvoorbeeld al meer dan 300 euro bespaart.
In elke regio zit wel zo'n winkel, kijk even op het forum voor de topics van deze winkels, dan kom je er iets meer over te weten.

Succes met shoppen.

:bye:

Back
Bovenaan